سرویس: غیر تولیدی » دریافتی 11:32 - شنبه 28 دی 1392

سجزی میزبان هفتاد و چهارمین امام جمعه استان اصفهان

همزمان با هفته وحدت اولین نماز جمعه شهر سجزی برگزار شد.

نگاه کویر-محمد رضا حسنی
اولین نماز جمعه شهر سجزی با استقبال و حضور شهروندان مومن و شهید پرور شهر سجزی و محله های مزرعه شور، المهدی و سیستان و استقبال مردم روستاهای ورتون و ورزنه در هوای سرد زمستانی، گرم و پرشکوه بر پا شد.

در هوای سرد زمستانی جمعه 26 دیماه، مردم از ساعت 10 صبح منتظر استقبال از امام جمعه و هیئت همراه بودند.

حجت الاسلام جعفری در بدو ورود به شهر سجزی، همراه با مقامات محلی به گلستان شهدای سجزی رفتند و ضمن قرائت فاتحه، مراسم غبار روبی با گلاب را انجام نمودند و سپس به جمع مردم پیوستند و همراه با مردم به سمت مسجد جامع سجزی (محل برگزاری نماز جمعه )حرکت کردند .

در این اجتماع بزرگ ،مسئولین بسیاری نیز حضور داشتند که موجب خرسندی مردم و نمایشی ماندگار از وحدت گردید. دکتر کامران ،خانم اخوان از نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ، کفیل فرماندار اصفهان، تودشکی بخشدار کوهپایه ، شیروانیان شهردار سجزی ،اعضای شورای شهر سجزی، شهردار و شورای اسلامی شهر کوهپایه و اعضای شورای اداری بخش کوهپایه از شرکت کنندگان در اولین نماز جمعه سجزی بودند.

حجت الاسلام صالحيان مسوول دفتر نمايندگي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه استان در آيين معرفي امام جمعه سجزي با بيان اينكه اين هفتاد و چهارمين نماز جمعه استان است گفت: برپايي نماز جمعه، موجب تقويت پايگاه ايمان، معنويت و وحدت مي شود .

دکتر کامران نیز در بخشی از سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه ،به برنامه بودجه سال 93 اشاره و  اعلام کرد در برنامه بودجه سال آینده ،از حقوق شهر سجزی و شهر های محروم دفاع خواهد نمود . وی از میزان آلایندگی شهرک صنعتی سجزی در مقابل بودجه ناچیز سهم آلایندگی به شهر سجزی گلایه کرد و گفت : نباید سهم عمده این بودجه به شهر اصفهان و مبلغ اندکی به شهر سجزی پرداخت گردد و این بودجه حق مردم این شهر است.

وی در ادامه نیز از محل دفن زباله های بیمارستانی در نزدیکی شهر و پیگیری مسئولین جهت رعایت اصول بهداشتی و ایمنی دفن آنها خبر داد.

در ایراد خطبه های نماز جمعه نیز حجت الاسلام جعفري با ادای احترام به شهیدان شهر از آنها بعنوان قهرمانان تاریخ یاد کرد و افزود بسیاری از آنها در سن جوانی با خلوص به مصاف دشمن رفتند و پس از پیروزی انقلاب ،دشمن با برنامه ریزی به جنگ نرم روی آورده و ما باید هشیار و مواظب باشیم .

وی در ادامه از وحدت حول محور ولايت فقيه به عنوان رمز موفقيت و پيروزي امت اسلام یاد کرد و افزود امروز دشمنان اسلام در کشورهای عربی مسلمانان را به جان همدیگر انداخته اند و می گویند مسلمانان تروریست هستند.

حجت الاسلام جعفري در پایان حجت الاسلام هاشمی و عبدالهی را بعنوان امامان جمعه موقت معرفی کرد و از  کلیه مدعوین تشکر نمود و نوید پیشرفت و همدلی بیشتر شهر را به مردم داد .

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.