اصفهان شرق

حمایت‌های غربی-عربی از تکفیری‌ها نبود، ایران ریشه‌ تروریسم را از سوریه کنده بود

کدخبر: 106804
1395/04/16 در ساعت 13:18

به گزارش اصفهان شرق،«محمد فرید عیسی»، کارشناس نظامی سوریه تاکید کرد که در سایه توطئه‌ها برای شکست تلاش‌های واقعی در مسیر پایان دادن به حضور مسلحانه در سوریه بحران سوریه پیچیده‌تر خواهد شد.

وی افزود: در عین حال جبهه مقاومت با همه ارکان خود شامل سوریه، ایران و حزب‌الله از مواضع باثباتی در مسیر اجرای اهداف روشن و شفاف خود برخوردارند بر خلاف طرف غربی که با حمایت از تروریسم در منطقه به درگیری‌ها دامن می‌زند.

عیسی گفت: جمهوری اسلامی ایران از زمان آغاز مناقشه اعراب و اسرائیل در کنار سوریه بوده و همه تلاش‌ها برای در هم شکستن اراده مقاومت سوریه را ناکام گذاشته است .

وی افزود: پشتیبانی ایران از جبهه مقاومت در طول بحران سوریه قوی‌تر شده به گونه‌ای که تهران از هیچ کمک اقتصادی، نظامی و سیاسی به دولت و ملت سوریه در مبارزه با حملات سنگین علیه آنها دریغ نمی‌کند تا تروریسمی که به عمق کشور سوریه کشیده شده تا بنیان مقاومت را متزلزل کند، ریشه‌کن شود.

کارشناس نظامی سوری افزود: در عین حال هزینه‌های سنگین و بی نهایت داعش و دیگر گروه‌های تروریستی که در صحنه‌های نبرد آشکار است، میزان حمایت مالی هنگفت این گروه‌ها از قدرت‌های منطقه ای و بین المللی را نشان می‌دهد تا مانعی در برابر تلاش‌های جبهه مقاومت برای سرکوب تروریسم باشد.

عیسی گفت: امروز دنیا به حرف جمهوری اسلامی ایران رسیدند که طرح های سیاسی با اصالت غربی و مهم‌ترین آن تصمیم‌های آتش‌بس فریبی بیش نیست و تنها فرصتی برای تجدید قوای تروریست‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: ایران با فرق گذاشتن بین تروریست‌های داعش و جبهه النصره با دیگر گروه‌های شبه نظامی که معارضان میانه‌رو خوانده شدند مخالف بود و در واقع امر هم ثابت شد که این معارضان میانه‌رو وقتی پای منافع و موجودیتشان پیش بیاید، از هیچ جنایتی در حق غیرنظامیان کوتاهی نمی‌کنند علاوه بر اینکه هر فردی که به روی دولتش سلاح بکشد تروریست و نه معارض خوانده می‌شود.

توافق آتش بس سوریه که از اسفند ماه سال گذشته با هماهنگی آمریکا و روسیه برقرار شده است، شامل گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره نمی‌شود و مبارزه با آنان ادامه دارد و گنجانده شدن نام احرارالشام و جیش الاسلام در فهرست تروریستی سازمان ملل نیز سبب مجاز بودن حمله به مواضع آنان خواهد شد.

گروه‌های تروریستی تکفیری فعال در سوریه تحت حمایت گروه کشورهای غربی عربی ضد سوری به ویژه آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن از جمله عربستان سعودی قرار دارند.

فارس