سرویس: غیر تولیدی 08:07 - چهارشنبه 16 تیر 1395

ترانسفر به لیگ‌های نامعتبر؛

سرنوشت ناامیدکننده همه خروجی‌های ریزه اسپور/ آینده نامعلوم طارمی و رضائیان

مهدی طارمی و رامین رضاییان دو ستاره پرسپولیس در لیگ برتر با جنجال راهی ریزه اسپور ترکیه شدند تا بلکه از این تیم راه لیگ‌های معتبر را پیدا کنند. اما مرور جا به جایی‌های دو سال اخیر این تیم چیز دیگری را نشان می‌دهد.

به گزارش اصفهان شرق، مهدی طارمی و رامین رضاییان دو ستاره پرسپولیس در پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران، راهی ترکیه شدند تا به عضویت ریزه‌اسپور دربیایند. تیمی که در فصل اخیر سوپرلیگ ترکیه روی پله سیزدهم جدول ایستاده بود.

آقای گل لیگ برتر و مدافع گلزن پرسپولیس به این امید راهی ریزه‌اسپور شدند که با درخشش در این تیم راهی لیگ‌های معتبر اروپایی شوند. حال آنکه بررسی خروجی‌های ریزه‌اسپور در دو فصل اخیر بیانگر نکته دیگری است. اینکه به جز یک نفر سایر خارجی‌های این تیم راهی لیگ‌های معتبر نشده‌اند.

* عدنان عراقی تنها نمونه مثبت

علی عدنان مدفع ملی‌پوش عراقی را باید تنها خروجی موفق ریزه‌اسپور در فصل 15-2014 دانست. این بازیکن 22 ساله طی دو فصل 14-2013 و 15-2014 برای ریزه‌اسپور 41 بازی انجام داد و 3 گل زد تا فصل اخیر کالچو ایتالیا را کنار اودینزه سپری کند.

این عراقی در فصل 16-2015 سری A ایتالیا 28 بازی برای اودینزه انجام داد تا طی 1092 دقیقه یک گل هم به جنوا بزند.

* سقوط به لیگ اسرائیل

لودویک اوبرانیاک لهستانی متولد فرانسه است و سابقه بازی در تیم‌های سرشناس وردربرمن آلمان و بوردو فرانسه را دارد. این هافبک چپ 30 ساله در فصل 15-2014  برای ریزه‌اسپور 16 بازی انجام داد و دو گل زد. با این حال سرنوشت او سقوط به لیگ غیر مطرح رژیم اشغالگر قدس بود و حضور در مکابی حیفا.

* عبدی در بلغارستان

لیبان عبدی علی با ملیت نروژی یک مهاجم 27 ساله است که طی دو فصل 14-2013 و 15-2014 برای ریزه‌اسپور فقط 13 بازی بازی انجام داد و 814 دقیقه به میدان رفت تا یک گل بزند.

این مهاجم در نهایت به اندازه‌ای چشم آمد که راهی لفسکی صوفیه بلغارستان شود. لیبان در فصل اخیر برای تیم بلغار 9 بازی انجام داد و دو گل به ثمر رساند.

* فیلیپ؛ مقصد، سیدنی

فیلیپ هولوشکو 32 ساله مهاجمی با ملیت اسلواک است. این فوروارد در فصل 15-2014 برای ریزه‌اسپور 25 بازی انجام داد طی 1501 دقیقه دو گل زد. هولوشکو پس از پوشیدن پیراهن ریزه سرنوشتی بهتر از ترانسفر شدن به سری A فوتبال استرالیا پیدا نکرد. وی در فصل 16-2015 فوتبال استرالیا برای سیدنی 24 بازی انجام داد و 10 گل زد.

* مهاجم نوک ایرلند شمالی

شاید سرشناس‌ترین چهره ریزه‌اسپور در فصل 15-2014 کایل لافرتی بود. مهاجم نوک تیم‌ملی ایرلند شمالی که در یورو 2016 هم انتخاب اول مایکل اونیل به شمار می‌رفت.

این مهاجم در ریزه‌اسپور 14 بازی انجام داد در شرایطی که فقط 4 مرتبه وارد ترکیب اصلی شد. این مهاجم طی 563 دقیقه 2 گل زد و راهی لیگ جزیره شد. در واقع کاپل به خاطر اینکه ایرلندی خود ابتدا راهی نورویچ و بعد بیرمنگام سیتی شد تا برای تیم دوم طی 6 بازی و 324 دقیقه، یک گل به برایتون آلبیون بزند.

* پایان فصل ناامیدکننده

در پایان فصل 14-2013 لیگ دسته اول ترکیه هم دو بازیکن خارجی ریزه‌اسپور ترانسفرهای ناامیدکننده داشتند. در مورد اول فلوریان کرنات رومانیایی بعد از انجام 17 بازی و زدن 2 گل برای ریزه‌اسپور راهی تیم اوتلول در لیگ کشورش شد تا طی 26 بازی 6 گل بزند.

در انتقال دوم هم داوید آلبرتو آرژانتینی بعد از دو فصل بازی در ریزه‌اسپور سر از لیگ جمهوری چک و تیم سیگما اولوموک درآورد. در واقع از نگاه آمار، سرنوشت بازیکنان خارجی ریزه‌اسپور در «دو فصل» به جز مورد خاص علی عدنان عراقی، چندان خوشایند نبوده است. سرنوشتی که شاید در انتظار مهدی طارمی و رامین رضاییان هم باشد

مشرق

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.