سرویس: دین و اندیشه 07:17 - چهارشنبه 16 تیر 1395

رمضان بار سفر بست تا برای فرصت استغفاری دیگر منتظر عرفه سیدالشهدا(ع) باشیم

ماه رمضان گذشت و دیگری امید به شب‌های قدر نیست و برای بخشیده شدن باید منتظر عرفه حسین بن علی(ع) ماند.

به گزارش اصفهان شرق، با حلول ماه شوال و پایان ماه مبارک رمضان، مردم اصفهان نیز ابتدا از آمدن ماه شوال خوشحال و از رفتن ماه میهمانی خدا ناراحت هستند.

ماه مبارک رمضان با همه سختی‌ها و خوشی‌هایش به پایان رسید و دیگر در این شهر خبری از جزءخوانی قرآن کریم در مساجد نیست؛ ماه میهمانی خدا به پایان رسید و دیگر خبری از سفرهای گسترده افطاری در سطح شهر و مساجد و امامزاده‌ها نیست.

ماه میهمانی خدا به پایان رسید و حتی زولبیا و بامیه‌ها را هم با خود از شیرینی فروشی‌های شهر برد؛ ماه رمضان گذشت و دیگری امید به شب‌های قدر نیست و برای بخشیده شدن باید منتظر عرفه حسین بن علی(ع) ماند؛ ماه نور و برکت به پایان رسید و دیگر شب‌ها صدای ابوحمزه ثمالی از مناره‌ها و مساجد این شهر شنیده نمی‌شود.

تحمل گرمای بالای 40 درجه اصفهان با زبان روزه به پایان رسید و دیگر پس از نماز خبری از آبجوش خرما در مساجد نصف جهان نیست.

همان‌طور که مهمانی خدا از یک ماه پیش آغاز شده بود، امروز نیز به پایان رسید و بندگان باید با توشه جذب شده از این ماه عزیز تا یک سال آینده را سپری کنند.

اما عید سعید فطر نیز در اصفهان آداب و رسوم خود را دارد و در این روز مردم شهیدپرور اصفهان با حضور در گلستان شهدا و گلزار شهدای محلات، به مقام شامخ شهدا ادای دین می‌کنند.

همچنین مدفن اسیران خاک نیز در این روز شلوغ است و به اصلاح مردم عید مبارکی با رفتگان خود می‌کنند که پس از نماز عید فطر مسیرهای عبوری منتهی به باغ رضوان و گلستان شهدا را ترافیک نسبتاً شدیدی روبرو می‌کند.

از دیگر آداب و رسوم مردم اصفهان دید و بازدید با بزرگان، بیماران و پدران و مادران است؛ در این بین خاندان پیامبر و سیدها در اولویت قرار دارند.

فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.