اصفهان شرق

دوبانده کردن جاده هرند به کوهپایه همزمان با عید فطر/ قول سه ماهه پیمانکار بر زیرسازی جاده

کدخبر: 106656
1395/04/17 در ساعت 11:39

به گزارش اصفهان شرق از هرند، جاده پرخطر هرند به کوهپایه سالیان سال است که با توجه به حجم تصادفات گسترده به جاده مرگ تشبیه شده و همین عاملی در پیگیری مسئولان محلی و شهرستانی برای دوبانده کردن این مسیر پر رفت و آمد شد.

دوبانده کردن جاده هرند به کوهپایه که به جاده مرگ معروف شده است در دو فاز انجام شد که بر اساس توافقات انجام شده، فاز اول طرح که شامل ۵ کیلومتر از مسیر ۱۸ کیلومتری می باشد زیرسازی آن توسط شهرداری هرند و پیمانکار انجام شد.

با پیگیری های صورت گرفته آسفالت آن نیز به اتمام رسید و زیرسازی ۱0کیلومتر باقی مانده آن هم، به زودی با قول پیمانکار خوش قول این طرح بعد از عید فطر آغاز می شود.

دوبانده کردن جاده هرند به کوهپایه (جاده مرگ) از مطالبات به حق نه فقط مردم شهر هرند بلکه بخش های مختلف شرق شهرستان اصفهان است. جاده هرند به کوهپایه (جاده مرگ) به دلیل اینکه محور نائین – شهرضا را حدود ۹۰ کیلومتر کوتاه تر نموده است و به عنوان رینگ قبل از اصفهان به شیراز استفاده می شود از اهمیت دو چندانی برخوردار است؛ اما عدم امکانات کافی و کم عرض بودن این جاده باعث وقوع تصادفات مرگباری در محور می شود.

ابراهیم دری مدیر شرکت گل راه نقش جهان در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به پرحادثه بودن این مسیر گفت: متاسفانه تصادفات بسیاری در این مسیر اتفاق می افتاد و چند دلیل مهم اعم از ترانزیتی بودن مسیر، تردد دانشجویان به هرند، یک بانده بودن جاده و دیگر مسائل می تواند در تکرار حوادث فوتی دخیل باشد.

وی با اعلام این خبر که بعد از عید فطر، زیرسازی قسمت باقی مانده از جاده هرند به کوهپایه کلید می خورد، افزود: انشالله بتوانیم ظرف مدت سه ماه زیرسازی این دوبانده کردن این جاده را در دستور کار قرار دهیم تا بتوان به طور کامل در رفع خطر کردن این مسیر قدم برداشت.

دری اظهار کرد: پیگیری مسئولان بخش و شهرستان غیر قابل کتمان نیست ولی متاسفانه هنوز اعتباری که وعده آن داده شده بود، به دست پیمانکار نرسیده و خواستار پیگیری برای تامین اعتبار بخش باقی مانده جاده هستیم.

وی خاطرنشان کرد: انشالله پس از پایان مراحل زیرسازی، با تامین قیر بتوان آسفالت این مسیر را به سرعت انجام داده و به انتظاری چندین ساله برای تکمیل این جاده پایان داد.