سرویس: اجتماعی 14:05 - سه شنبه 15 تیر 1395

مسئول جامعه بسیج زنان اصفهان مطرح کرد

تشریح ویژه‌ برنامه‌های هفته حجاب و عفاف در اصفهان/ حیا، عفت، غیرت؛ حافظ حریم خانواده شعار امسال

مسئول جامعه بسیج زنان اصفهان با بیان اینکه تنها راه نفوذ در جوامع اسلامی حذف حجاب است، گفت: جامعه بسیج زنان به مناسبت هفته حجاب و عفاف با استفاده از ظرفیت‌های مختلف ویژه برنامه‌های خود را در سطح کشور و استان برگزار می‌کند.

به گزارش اصفهان شرق، عذرا حسینی اظهار داشت: به مناسبت هفته حجاب و عفاف با هم‌افزایی که بین تمامی دستگاه‌ها ایجاد شده لیست برنامه‌های اجرایی برای تمامی ارگان‌ها به صورت استانی و کشوری ابلاغ شده است تا بتوانند با فعالیت‌های خاص به استقبال این هفته بروند.

وی افزود: جامعه بسیج زنان با استفاده از ظرفیت‌هایی چون بهره‌مندی از اقشار مختلف، کانون‌های فرهنگی، متخصصان حاضر در بسیج و حلقه‌های صالحین برنامه‌های ویژه‌ای را برای این هفته در نظر گرفته است.

مسئول جامعه بسیج زنان اصفهان با اشاره به شعار هفته حجاب و عفاف تحت عنوان «حیا، عفت، غیرت؛ حافظ حریم خانواده» عنوان کرد: ستاد جامعه بسیج زنان با برگزاری برنامه‌هایی چون تولیدات محتوایی با مضمون حجاب، سلسه نشست‌های مادرانه و دخترانه، گفتمان سبک زندگی عفیفانه، برپایی نمایشگاه هنری و تخصصی در این زمینه به استقبال عموم مردم می‌رود.

وی درباره برگزاری نشست‌های مادرانه و دخترانه اظهار داشت: این برنامه جهت ترویج سبک زندگی عفیفانه در جامعه و فرهنگ‌سازی در معقوله حجاب برای خانم‌ها و آقایان برگزار می‌گردد و در آن متخصصان این امور به صحبت درباره مسائل مرتبط با حجاب و عفاف می‌پردازند و در پایان نیز بسته‌های محتوایی بین شرکت کنندگان توزیع می‌گردد.

حسینی در ارتباط با سبک زندگی عفیفانه در جامعه بیان کرد: در جامعه حق همه افراد است که بتوانند با آرامش خاطر به فعالیت بپردازند و اگر عفت و حجاب در جامعه درست دیده نشود و مردم رفتاری نامتناسب داشته باشند عرصه برای حضور و فعالیت هرچه تمام مردان و زنان کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: حق حضور در جامعه آن هم به گونه‌ای که افراد دلشان می‌خواهد یک حق اختصاصی نیست بلکه این مورد یک حق جمعی محسوب شده و آحاد مردم ملزم به رعایت آن هستند چراکه برای رسیدن به جامعه سالم باید تمامی ضوابط و شرایط منطبق با اصول اسلامی حجاب و عفاف رعایت شود.

مسئول جامعه بسیج زنان اصفهان با اشاره به قانون گذاری‌های مربوط به حجاب و عفاف خاطرنشان کرد: قوانین در این حیطه کم نیست و ما در تمامی دستگاه‌ها چون ادارات و دانشگاه‌ها دستورالعمل‌های لازم برای حضور در آنجا را داریم ولی مشکل در فرهنگ‌سازی درباره حجاب و عفاف است نه قانون گذاری.

وی افزود: گاهی در کنار این قانون گذاری‌ها لازم است با عده‌ای که نسبت به این قوانین بی‌توجه و کم اهمیت هستند اقدامات سلبی انجام شود زیرا چنین افرادی با آگاهی کامل در جامعه حضور پیدا می‌کنند و آن را به مخاطره می‌اندازند.

حسینی با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته حجاب و عفاف برای مردان اظهار داشت: این برنامه‌ها صرفا برای خانم‌ها نیست و در قرآن هم برای حفظ حجاب از جانب مردان نیز آیاتی وجود دارد و اینگونه نیست که ما حجاب را تنها برای بانوان بدانیم، بدترین نوع نگاه در جامعه همین است که ما رعایت شاخصه‌های زندگی عفیفانه را فقط برای یک قشر خاص بدانیم.

وی وجود شبکه‌های ماهواره‌ای را عاملی در راستای کاهش انگیزه رعایت حجاب در جامعه دانست و گفت: در این شبکه‌ها کانون مرکز توجه خانواده و مادر است چراکه دشمنان اسلام فهمیده‌اند راه مبارزه فرهنگی و نفوذ در کشور اسلامی تحت الشعاع قرار دادن ارکان مقدس جوامع اسلامی است، اگر امروز معضل بدحجابی وجود دارد به خاطر همین نگاه و ترفندهای مستکبران است.

مسئول جامعه بسیج زنان اصفهان با اشاره به سخنان “همفر” جاسوس انگلیسی حاضر در ممالک اسلامی بیان کرد: “همفر” در سخنان خود اشاره کرد که در کشورهای اسلامی و به خصوص ایران تنها راه نفوذ حذف حجاب از جامعه است که این سخن نقش پررنگ حجاب در جوامع را نمایان می‌کند.

وی در پایان با اشاره به برپایی نمایشگاه تخصصی حجاب و عفاف خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه سعی شده بیشتر بسته‌های محتوایی درباره حجاب در صدر اسلام، حجاب در ادیان و جوامع مختلف مورد بررسی قرار گیرد و به منصه ظهور گذاشته شود.

 

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.