سرویس: اجتماعی 16:06 - سه شنبه 15 تیر 1395

مسئول اردوهای جهادی اصفهان:

اعزام تابستانی ۵ هزار اصفهانی به مناطق محروم/ همراهی مبلغان دینی با گروه‌های جهادی

مسئول اردوهای جهادی بسیج سازندگی استان اصفهان با اشاره به همراهی مبلغ دینی خواهر و برادر با گروه‌های جهادی گفت: در فصل تابستان ۵ هزار اصفهانی در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم اعزام می‌شوند.

به گزارش اصفهان شرق، محمد رضایی درباره اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم اظهار داشت: گروه‌های جهادی استان اصفهان در فصل تابستان برای اجرای فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی به مناطق محروم اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه بازه اصلی اعزام گروه‌های جهادی در فصل تابستان است، افزود: تعدادی از اعزام‌ها در ابتدای سال و در ایام تعطیلات فروردین‌ماه انجام شده است و 5 هزار اصفهانی در ایام تابستان به مناطق محروم استان‌های اصفهان، کرمان، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد اعزام می‌شوند.

مسئول اردوهای جهادی بسیج سازندگی استان اصفهان بیان کرد: تا پایان سال بیش از 7 هزار نفر از سراسر استان اصفهان در قالب گروه‌های جهادی مختلف در مناطق محروم حاضر می‌شوند و در عرصه‌های فرهنگی و عمرانی شامل ساخت و تعمیر مسجد، احداث خانه عالم، خانه بهداشت، مدرسه، سرویس بهداشتی، غسالخانه و کتابخانه و ترمیم و مرمّت منازل خانواده‌های محروم فعالیت می‌‌کنند.

وی گفت: هر یک از گروه‌های اعزامی به صورت میانگین بین 7 تا 10 روز در مناطق محروم فعالیت دارند البته تعدادی از گروه‌ها تا 20 و یا 30 روز به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

رضایی با بیان اینکه گروه‌های جهادی امسال فعالیت جدی در بخش اقتصاد مقاومتی دارند، تصریح کرد: اعزام مبلغ و روحانی خواهر و برادر به همراه هر یک از گروه‌ها، ارائه مشاوره در حوزه‌های کشاورزی، دام پروری، بازاریابی، برگزاری بازدید علمی، برپایی نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی، بازدید از عرصه‌های نمونه اقتصاد مقاومتی و سم‌پاشی اماکن دامی از جمله برنامه‌هایی است که در اعزام گروه‌های جهادی برای امسال در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به فعالیت گروه‌‌های جهادی در طول سال با هدف استمرار در فعالیت‌ها و ارتباط با مناطق محروم بیان کرد: فعالیت گروه‌های جهادی استان اصفهان به صورت قرارگاهی انجام می‌شود و در استان اصفهان 2 قرارگاه جهادی داریم که توسط جهادگران نجف‌آبادی  و ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) اصفهان تشکیل شده است.

مسئول اردوهای جهادی بسیج سازندگی استان اصفهان خاطرنشان کرد: فعالیت گروه‌های جهادی به صورت قرارگاهی به این معنا است که یک ناحیه مقاومت، یک منطقه محروم را رصد می‌کند و با در نظر گرفتن وضعیت نیازمندی روستا و یا منطقه محروم، گروه‌های جهادی خود را در این منطقه سازماندهی می‌کند.

تسنیم

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “اعزام تابستانی ۵ هزار اصفهانی به مناطق محروم/ همراهی مبلغان دینی با گروه‌های جهادی”

  1. حاج ولی گفت:

    سلام
    با تشکر از گروه های مخلص جهادی
    لطفا قولی که سال گذشته درباره مدرسه عشایری ارشاد نصرآباد داده شد تابستان امسال عملی شود. توفیق رفیق راهتان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.