سرویس: اجتماعی 15:05 - دوشنبه 14 تیر 1395

هشدار درباره شیوه جدید تروریسم/

هشداری که فرمانده سپاه ۳ سال قبل اعلام کرد/ چه شخصیت هایی تاکنون «ترور بیولوژیک» شدند؟

«بیوتروریسم» و «تروریسم لیزری» واژگانی بود که فرمانده سپاه در سال ۹۲ به آن ها اشاره و بر رصد و شناسایی هوشمندانه انواع مختلف روش‌های سنتی و مدرن –درحوزه تروریسم و در دستور کار قرار گرفتن روش دقیق مقابله با آنها تاکبد کرد.

به گزارش اصفهان شرق، یکی از مسائلی که در جهان کنونی باید درباره آن اطلاعات کافی داشت، مساله بیوتروریسم است. خطر بیوتروریسم چنان عمیق است که بسیاری بر این باورند یکی از خطرات معارضه کننده با جمهوری اسلامی ایران تا سال ۱۴۱۴، مساله بیوتروریسم است. برخلاف تصور بسیاری از مردم، روش های کشتار و ترور بیولوژیکی پیشینه ای دیرین دارد و روش های آن هم بسیار پیچیده بوده است. بیوتروریسم یکی از شیوه های ترور سازمانهای جاسوسی و اطلاعاتی برای حذف چهره های معروف و شناخته شده است.

بیوتروریسم شامل انتشار عمدی عوامل بیولوژیک از جمله باکتری‌ها٬ ویروس‌ها یا سم هستند که دشمنان با انتقال آن به افراد مد نظر آنها را حذف می کند. سازمان های جاسوسی با این شیوه افراد را بیمار، مسموم و از کار می اندازند و فرد در یک برهه  زمانی کشته شود.

این شیوه ترور که معمولا آثار و ردی آشکار از سوی طراحان و دشمنان برجای نمی گذارد، بیشتر از سوی رژیم صهیونیستی و ‌آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد و در سال های اخیر بیشتر بر سر زبان ها افتاده است. رسیدگی به بحث بیوتروریسم از لحاظ حقوقی بسیار پیچیده است و اگر فردی از این طریق کشته شود از لحاظ حقوقی پیگیری این موضوع بسیار مشکل و امکان رسیدن به نتیجه درباره آن ناچیز است.

** هشداری که فرمانده سپاه ۳ سال قبل در خصوص احتمال حمله بیولوژیکی اعلام کرد

در تاریخ ۲۷ آذرماه ۱۳۹۲ سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی در جمع پاسداران حفاظت فرودگاه و انصار رسما و به صورت واضح از دو واژه جدید در حوزه تروریسم استفاده کرد و گفت که سپاه باید برای خنثی سازی این تهدیدات جدید خود را آماده کند.

«بیوتروریسم» و «تروریسم لیزری» واژگانی بود که فرمانده سپاه به آنها اشاره و تاکید کرد: انواع مختلف روش‌های سنتی و مدرن –درحوزه تروریسم- باید همواره و به صورت هوشمندانه مورد رصد و شناسایی قرار گرفته و روش دقیق مقابله با آنها در دستور کار باشد.

**شخصیت های خارجی که در چند ساله اخیر توسط ترور بیولوژیکی جان باخته اند

شاید با ترور یاسر عرفات رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سال ۱۳۸۳ بود که این شیوه ترور کمی جدی شد؛ عرفات با ماده سمی ساخته شده از پلوتونیم توسط موساد که در نسکافه اش ریخته شده، مسموم شد و در نهایت درگذشت.

سید عبدالعزیز حکیم رئیس مجلس اعلای عراق نیز در سال ۱۳۸۹ قربانی این شیوه ترور شد. او یکی از اعضای حکومت انتقالی عراق پس از سقوط صدام بود و مدتی ریاست آن را در سال ۲۰۰۳ بر عهده داشت. حکیم از حامیان فهرست ائتلاف ملی عراق در انتخابات مجلس عراق در سال ۱۳۸۴ بودگرچه سرطان عامل فوت این رهبر سیاسی عراق عنوان شد اما گفته می شد وی قرباتی بیو تروریسم از سوی مقامات کشور اردن شد.

**شخصیت های مطرح داخلی که ترور بیولوژیکی شده اند

-بیژن نوباوه، خبرنگار صداوسیما در آمریکا و نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی

وی که از افراد رسانه ای تاثیر گذار در سطح بین المللی بود، سال ها اخبار کشورهای غربی از جمله آمریکا را به داخل کشور مخابره می کرد و در نهایت بعد از مبطلا به سرطان از کار خود کناره گیری کرد و تحت درمان پزشکان متخصص قرار گرفت.

وی بعد از بهبود نسبی اوضاع جسمانی اش نماینده مردم تهران در دوره نهم مجلس شورای اسلامی شد.

بیژن نوباوه اخیرا در مصاحبه ای که با یکی از خبرگزاری های داخلی داشت با اذعان به اینکه مورد حمله ترور بیولوژیکی قرار گرفته است گفت: بیوتروریسم یک بحث جدی است. تا حالا چندین مورد اتفاق افتاده است. درباره خود من هم صادق بوده است. ابتدای تشخیص بیماری من گفتند سم‌های آمریکایی وارد بدنم شده؛ سمی که از جنگ دوم جهانی باقی مانده بود و آمریکایی‌ها هنوز از آن استفاده می‌کنند. این یک واقعیت است. کار آمریکایی‌ها همین است. افرادی را که نمی‌توانند با خود همراه کنند یا آنها را بخرند، ترور می‌کنند. چندین مورد را درباره افراد خودمان سراغ داریم. در اینکه دشمن ما قدار و بی‌رحم است شکی نیست.

وی در ادامه می گوید: یاسر عرفات را چطور کشتند؟ من ۵ سال در آمریکا بودم. آقای طالب‌زاده هم آمزیکا بوده و آنجا درس خوانده. روحانیتی داشتیم که از آمریکا به تهران برگشته و در کمتر از دو ماه با مرگ مشکوکی فوت کرده. ما باید به هوش باشیم.

– علی دادمان، فرزند شهید دادمان و افراد انقلابی تاثیرگذار

مرحوم علی دادمان فرزند شهید رحمان دادمان وزیر راه و ترابری دولت هفتم بود که در روز دوشنبه هفتم تیر امسال بر اثر یک بیماری ناشناخته درگذشت.

دادمان قائم مقام مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت مهندسی تکنوتار، مدیریت بخش دریایی شرکت سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایرانیان و مجری طرح توسعه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی در سال ۱۳۹۰ بود.

اخبارهایی که بعد از فوت علی دادمان به گوش می رسید حکایت از این موضوع داشت که وی مورد حمله ترور بیولوژیکی قرار گرفته؛ بعد از اعلام این قبیل اخبار از گوشه کنار دریادار شمخانی دبیر شورای عالی امنیت در خصوص علت فوت مرحوم دادمان گفت که این موضوع باید بررسی شود و برای پیشگیری از این نوع حوادث کمیته ای تشکیل شود.

وی اضافه کرد: این مساله ابعاد حقوقی فراوانی دارد که در شورای عالی امنیت ملی بررسی می شود و اگر چنین مسائلی وجود داشته باشد باید دید چه کسی از آن سود می برد.

-نادرطالب زاده، کارگردان، تهیه‌کننده، مجری برنامه‌های تلویزیونی، مستند ساز و روزنامه‌نگار

نادر طالب‌زاده تهیه‌کننده، مجری برنامه‌های تلویزیونی، مستند ساز و روزنامه‌نگار است. وی که از هم دوره ای های مرتضی آوینی و ابراهیم حاتمی کیا می باشد از موسسین شبکه افق سیما به شمار می آید.

طالب زاده دارای مدرک کارشناسی ادبیات انگلیسی از دانشگاه راندولف میکن و کارشناسی ارشد کارگردانی سینما از دانشگاه کلمبیا است. وی فعالیت هنری را از ۱۳۵۹ در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با ساخت فیلم‌های مستند آغاز کرد. از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به تدریس در مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی و مدیریت مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد. با توجه به سابقه ی نادر طالب زاده میتوان گفت که یکی از مهم ترین شخصیت های تاثیر گذار در حوزه رسانه، سینما و تلویزیون می باشد.

وی طی مصاحبه ای که اخیرا داشته است از ترور بیولوژیکی خود در سفر اربیعن به کربلا پرده برداشت و گفت که یک سال و نیم پیش که برای راهپیمایی اربعین به عراق رفتم، چمدان من را از هتلی در نجف از میان صد‌ها چمدان برداشتند و ۵ الی ۶ روز بعد در کربلا نصفه شب تحویلم دادند. لپ‌تاپ من را خالی و بررسی‌های‌ کامل را انجام داده بودند. از همان روز که چمدان‌ را تحویل گرفتم حالم بد شد اما متوجه این ماجرا نبودم. بعد از آن حال من رفته رفته وخیم تر شد تا جایی که دیگر دکترها با مشاهده نتایح آزمایش های من موضوع ترور بیولوژیکی بنده را تائید کردند.

– فرج الله سلحشور، کارگردان نامی کشور و افراد شاخص در حوزه سینما و تلویزیون

فرج الله سلحشور، کارگردان سینما و تلویزیون کشورمان نیز از جمله افرادی است که موضوع بیو تروریسم در مورد فوتش مطرح شد. او داستان‌های قرآنی را به سریال‌های تلویزیونی تبدیل کرد. در سال ۱۳۷۶، سریال «مردان آنجلس» را ساخت و ده سال بعد در سال ۱۳۸۶ سریال «یوسف پیامبر» را نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی کرد که با اقبال وسیع در ایران و برخی کشورهای عربی و اسلامی مواجه شد.

سال گذشته بیماری و سرطان ریه وی مطرح شد. در ۲۷ دی ریه هایش از کار افتاد و سرانجام در هشتم اسفند دارفانی را وداع گفت. خود سلحشور در روزهای آخر حیاتش از مسمومیت خود خبر داده بود و بعد از فوتش ترور بیولوژیکی وی قوت گرفت.

 ** ارجاع موضوع تروربیولوژیکی به دستور دبیر شورای عالی امنیت ملی به کمیسیون امنیت ملی

سیدحسین نقوی حسینی نماینده مجلس و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستور دبیر شورایعالی امنیت ملی برای پیگیری موضوع ترور بیولوژیک، گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پی اتفاقاتی که اخیراً افتاده، قصد دارد موضوع «بیوتروریسم» را با حضور مسئولان مربوطه مورد رسیدگی قرار دهد.

وی افزود: ما «بیوتروریسم» را ابزار نوین تروریسم بین‌المللی و تروریسم دولتی می‌دانیم که مورد حمایت آمریکایی‌ها و صهیونیستی‌هاست لذا ضرورت دارد به این مسئله ورود و آن را بررسی کنیم.

نقوی حسینی تاکید کرد: ورود کمیسیون امنیت ملی به موضوع ترور بیولوژیک با چند هدف خواهد بود، اولین هدف تبیین خود موضوع است، باید همه مدیران و مسئولان کشور که در خطر این امر هستند، کاملاً‌ با موضوع آشنا شوند، هدف دوم پیش‌بینی راه‌های پیشگیری و جلوگیری از این موضوع است، چرا که ایران از قربانیان تروریسم به شمار می‌رود، ما ۱۷ هزار نفر شهید ترور دادیم و همیشه مد نظر تروریسم دولتی که مورد حمایت آمریکایی‌ها و صهیونیست‌هاست، بوده‌ایم.

انتهای پیام/پایگاه اینترنتی بسیج

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.