سرویس: سیاسی 14:05 - دوشنبه 14 تیر 1395

خانه ملت یا ملک شخصی؛

تریبون مجلس فیش حقوق پدری نیست که صرف امور شخصی اش کنید

از کسی که هزینه اوقات فراغتش را پدر از بیت المال تامین کرده بعید هم نیست که کرسی نمایندگی را ارث پدری بداند؛ نکته مهم آن است که جبهه اصلاحات و اصلاح طلبانی که این فرد را برای نمایندگی مردم مورد حمایت و پشتیبانی های عظیم مالی و تبلیغاتی قرار دادند اکنون چه پاسخی برای همین مردم خواهند داشت؟

به گزارش اصفهان شرق، به نقل از صاحب نیوز، دیروز در حالیکه محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پاسخ به سوالات نمایندگان درباره اوضاع اینترنت کشور به مجلس آمده بود؛ حضور یکی از نمایندگان اصلاح طلب در جایگاه ناطقان به عنوان منتقد آقای وزیر و بیان سخنان خارج از دستوری که کمترین ارتباطی به موضوع مطرح شده نداشت صدای همه نمایندگان، حتی لیست امیدی ها را درآورد.

در این نشست مجلس شورای اسلامی سیده فاطمه حسینی نماینده مردم تهران در وقت غیرقانونی ، ضمن سوء استفاده از تریبون مجلس، به مباحث مطرح شده درباره خود، همسر و پدرش پیرامون حقوق نجومی و تاسیس صرافی پاسخ داد.

فاطمه حسینی که نطق نمایندگان در واکنش به اظهارات محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را برای پاسخ انتخاب کرده بود به جای فاطمه ذوالقدر دیگر نماینده تهران پشت تریبون رفت و شروع به خواندن متنی کرد که حدود یک ساعت پیش آن را در اختیار رسانه‌ها قرار داده بود.

گفته می شود با وجود تذکرات فراوان علی مطهری، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر عدم ارتباط اظهارات حسینی با دستور صحن مجلس و درخواست نمایندگان برای توقف سخنان وی و قطع و وصل شدن چندباره میکروفون حایگاه ، این نماینده اصلاح طلب با اصراری عجیب سعی در به اتمام رساندن سخنان خود داشته بی اعتنا نسبت به همه این مسائل، بیانیه ، یا به عبارتی بهتر دفاعیه اش را قرائت می کرد.

در این که متن بیانیه خانم نماینده حاوی چه مطالب بوده و اینکه این مطالب در شرایطی که پدر ایشان به دلیل دریافت حقوق چند ده میلیونی از سمت خود اخراج شده ، چه تاثیری می تواند بر افکار ناراضی مردم جامعه بگذارد موضوع این نوشتار نیست. آنچه قلم را وادار به اعتراض می کند سوء استفاده این بانوی تازه کار از جایگاهی است که محل دفاع از حقوق ملت است نه مکانی برای بحث مسائل شخصی و عقده گشایی های حزبی و سیاسی.

نمایندگان در سوگند روز آغاز به کار خود متعهد می شوند که از کرسی مجلس برای پیشبرد مطالبات مردم و تلاش برای احقاق حقوق آنان بهره بگیرند اما از آنجاییکه از حرف تا عمل راه، بسیار است آنچه از این نماینده جوان در اولین چالش جدی اش در قبال مردم سرزد رویه ای متفاوت و حتی مغایر با این سوگند بود.

پس از آنکه فیش حقوق نجومی صفدر حسینی، پدر فاطمه حسینی به همراه سایر فیش های حقوقی برخی مدیران دولتی در فضای رسانه ای کشور منتشر شد از این نماینده اصلاح طلب انتظار می رفت ضمن واکنش جدی به این موضوع، برداشت غیر قانونی پدرش و سایر مدیران متخلف را محکوم کرده و به دفاع از حقوق از دست رفته موکلانش که همان مردم هستند بپردازد اما وی که در روزهای تبلیغات برای راهیابی به مجلس در یکی از سخنرانی‌هایش اذعان کرده بود: «می‌خواهم نماینده نسلی باشم که زندگی شاد و پر امید حق مسلم آنان است، نه بیکاری، تبعیض و بی‌عدالتی» در برابر این بی عدالتی سکوت کرد و نسبت به آن هیچ موضعی نگرفت، حسینی دیروز اما به یکباره و همزمان با انتشار خبر عزل پدرش از ریاست صندوق توسعه ملی، بیانیه ای صادر کرد و تریبون مجلس را برای قرائت آن برگزید.

عمل خلاف قانون و اخلاقی که به نظر نه تنها نتوانست وی را به اهدافش در تبرئه پدر و خاواده اش برساند که از او چهره یک نماینده قانون گریز و قانون شکن در مجلس دهم برجای گذاشت.

از کسی که هزینه اوقات فراغتش را پدر از بیت المال تامین کرده بعید هم نیست که کرسی نمایندگی را ارث پدری بداند که بتوان هر طور تمایل داشت با آن رفتار کرد؛ نکته مهم آن است که جبهه اصلاحات و اصلاح طلبانی که این فرد را برای نمایندگی مردم مورد حمایت و پشتیبانی های عظیم مالی و تبلیغاتی قرار دادند اکنون چه پاسخی برای همین مردم خواهند داشت؟ و جالبتر اینکه رسانه های معلوم الحال از این رفتار هنجار شکنانه و غیر متعارف با عنوان دفاع از پدر و همسر این نماینده نام بردند که بسیار تعجب برانگیز است. و بیم ان هست تا چنین رفتارهای خارج از عرف و قانون باز هم در مجلس این خانه ملت تکرار شود.

این در حالی است که اگر تخلفی به مراتب بسیار ضعیف تر از این از سوی یک نماینده اصولگرا یا منتقد رخ می داد همین افراد وی را مورد آماج شدیدترین انتقادات و اعتراضات قرار می دادند اما اکنون پا پس کشیده اند و زیرکانه در سایه نشسته اند تا وقتی آبها از آسیاب افتاد دوباره آفتابی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.