سرویس: اخبار شهرستان 22:59 - یکشنبه 13 تیر 1395

دهیار کفران خبر داد:

افتتاح دومین خانه عالم در دومین سال متوالی در روستای عالم پرور بن رود

اسماعیلی از افتتاح خانه عالم دهستان کفران که نیاز مبرم روستای اهل علم و عالم است، به همت کمک خیرین و اهالی روستا خبر داد.

دهیار کفران در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق با اشاره به اهمیت خانه عالم در روستاها گفت: لزوم وجود خانه عالم و استقرار روحانی در روستا و شهرها می تواند یکی از عوامل رشد معنوی جوانان و نوجوانان باشد.

علی اسمائیلی به جمعیت بالای سه هزار نفر کفران اشاره و افزود: مسلما این میزان جمعیت به حضور تعدادی روحانی در این روستا، ضرورت می‏بخشد و مردم هر محل به منظور تامین مخارج ساخت دست همت بلند می کنند.

وی ضمن قدردانی از تلاش ‏های خیرین و گفتار دل‏سوزانه مسئولان در خصوص ساخت خانه عالم، اظهار کرد: به کمک خیرین و اهالی کفران و مشارکت دهیاری کفران خانه عالم مسجد جامع کفران که به نام بیت الزهرا(س) نامگذاری گردید به مناسبت ماه رمضان با حضور امام جمعه کفران و آیت الله صالحی تبار، جمعی از روحانیون، مسئولان محلی و مردم کفران افتتاح و به بهره برداری رسید.

دهیار کفران بیان کرد: در سال گذشته نیز خانه عالم برای روحانی مسجد بازار کفران به بهره برداری رسید و این دومین خانه عالم این روستا می باشد.

وی خصوصیات مذهبی و فرهنگی مردم کفران را بارز دانست و با اعلام اینکه کفران دارای علما و روحانیون سرشناس بوده و هست گفت: کفران تنها روستائی در کشور است که نماز جمعه درآن برگزار می شود و در این مورد منحصر به فرد است و نماز جماعت سه وعده در مساجد آن برگزار می شود.

اسمائیلی در پایان از خیرین و همه کسانی که در ساخت این خانه و همه اماکن عمومی در روستای کفران کمک کردند قدردانی و تشکر کرد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.