سرویس: تولیدی 14:03 - یکشنبه 13 تیر 1395

کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد:

بصیرت و تلاش، وظیفه همگان برای حرکت به سمت آرمان های انقلاب اسلامی در جنگ احزاب کنونی است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: دشمن اگر از بیرون نتوانست به هدف خود برسد، با حمایت از برخی افراد دنیا طلب و فریب خورده در داخل انقلاب را از درون مورد حمله قرار خواهد داد.

کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به بخشی از فرمایشات امام خامنه ای مدظله العالی در دیدار با دانشجویان، در خصوص شباهت اوضاع کنونی به جنگ احزاب گفت: طی 37 سال از گذشت انقلاب اسلامی شاهد انواع توطئه ها در رابطه جنگ سخت، جنگ نرم، تهدید اقتصادی و فتنه و آشوب از طرف استکبار بر کشور بوده ایم و امروز در مقطعی هستیم که می توان این حرکت دشمن بر علیه کشور را در قالب جنگ احزاب مورد بررسی قرار داد.

وی با ذکر وحدت گرفتن کفر برعلیه انقلاب اسلامی، اظهار کرد: نظام استکبار در اقصی نقاط دنیا و در راس همه آنها آمریکا و صهیونیسم، جمع شده اند تا علیه کشور ایران به وحدت برسند که در این خصوص می توان به همکاری منافقین، سلطنت طلبان و گروه های تروریستی نظیر داعش با آنها اشاره کرد.

*وحدت کفر و نفاق علیه کشورهای اسلامی

وی با بیان ویژگی دیگر جنگ احزاب، به استفاده گوناگون از ابزارهای استکبار بر علیه ایران اشاره و افزود: دشمن همه روش ها را برای دشمنی با کشور ایران به صحنه آورد تا جایی که به نام برجام طی سال اخیر، تحریم ها را بیشتر کرده و به زیاده خواهی و سهم خواهی از ایران دست می زند.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: دشمن از لحاظ جنگ نیابتی به تقویت داعش در منطقه پرداخته است و در قسمتی دیگر، کشور عربستان و رژیم آل سعود و آل خلیفه را نماینده خود برای ایجاد بحران و مشکلات برای انقلاب اسلامی قرار داده است و همه این موارد نمونه روشنی از دشمنی در فرهنگ، سیاست و اقتصاد بر علیه جمهوری اسلامی ایران و قدرت انقلاب اسلامی در دنیاست.

وی با بررسی ویژگی سوم جنگ احزاب و همراه کردن برخی افراد از درون جامعه اسلامی برای مقابله با نظام اسلامی بیان کرد: با دقت در تاریخ اسلام، می بینیم که مشرکان در حرکت به سمت مدینه افرادی از قبایل یهود که با پیامبر پیمان بسته بودند، به سمت خود کشانده تا برعلیه اسلام بپاخیزند و بر همین اساس امروز شاهدیم که کفر و نفاق جهانی برای خلق توطئه های خود، افرادی را در درون جامعه برای رسیدن به اهداف شومشان حمایت می کنند.

*حمایت از عوامل داخلی توسط دشمن برای ضربه زدن به انقلاب

این استاد دانشگاه تاکید کرد: جنگ احزاب امروزه به شکی است که همه کفر و نفاق جمع شده اند تا از همه عوامل خارجی و داخلی برای ضربه زدن به انقلاب استفاده کنند و در این مسیر معتقد هستند که اگر از بیرون نتوانستند به هدف برسند، با حمایت از برخی افراد دنیا طلب و فریب خورده در داخل انقلاب را از درون مورد حمله قرار دهند.

وی بصیرت را از جمله وظایف مهم در شناخت کامل و جامع نقشه های شوم استکبار عنوان و اظهار کرد: متاسفانه برخی جنگ روانی دشمن را در منطقه ایجاد کرده و گاها با بزک کردن آمریکا به ارتباط جهانی با این کشور اشاره دارند ولی در این رابطه با بصیرت می توان با درک صحیح اخبار و وقایع، به تحلیل صحیح از پیرامون خود رسیده و در جنگ روانی سربلند بیرون آمد.

استاد دانشگاه اصفهان اقدام و تلاش را برای ساختن کشور و حرکت به سمت آرمان های انقلابی مطرح کرد و گفت: اگر موضوع جهاد علم و فرهنگ به میان می آید به این دلیل است که بتوان با شناخت توطئه های دشمن، راهکار خوبی برای خنثی کردن آن یافت و به سمت آرمان های انقلاب و اسلام رسید.

وی در بخشی دیگر از صحبت های خود با اشاره به مذاکرات چند ساله با 1+5 و حضور آمریکا و برخی هم پیمانانش پای این میز افزود: مذاکره ای که دشمن تعریف می کند، گفتگوی حقیقی نیست زیرا طی این مذاکره، دشمن می خواهد برخی از خواسته هایش را به ما تحمیل کرده و به نام گفتگو، سلطه و ضرباتی را به کشور وارد کند، لیکن در این خصوص دیدیم که پس از برجام، نه تنها تحریم ها برداشته نشد بلکه تحریم های جدیدی بر ما وارد گشت.

*جلوگیری از انتشار اخبار دروغ از برخی رسانه های تحت حمایت بی بی سی

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به بخشی از کلام رهبر معظم انقلاب در خصوص جریان رسانه ای دشمن و موضع افسران جنگ نرم، با اشاره به آیه 6 سوره حجرات « یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ جاءَکُمْ فاسِقٌ بِنَبَإ فَتَبَیَّنُوا أَنْ تُصِیبُوا قَوْماً بِجَهالَة فَتُصْبِحُوا عَلى ما فَعَلْتُمْ نادِمِینَ » گفت: با توجه به ترجمه آیه « اى کسانى که ایمان آورده اید! اگر شخص فاسقى خبرى براى شما بیاورد درباره آن تحقیق کنید، مبادا به گروهى از روى نادانى آسیب برسانید و از کرده خود پشیمان شوید»؛ می توان گفت عدم تحقیق در خصوص اخبار که با توجه به تعدد رسانه ای پدید می آید، می توان خسارات جبران ناپذیری به کشور وارد کند و در این خصوص وظیفه رسانه ها دقت در انتشار اخبار رسانه هاست.

وی بیان کرد: اهالی رسانه باید در این خصوص دقت لازم به خرج دهند که خبر منتشر شده از چه رسانه ای است و رسانه مذکور از چه گروهی حمایت می شود. در این خصوص مسلما عدم بررسی و دقت در انتشار اخبار برخی رسانه های تحت حمایت ضد انقلاب و بی بی سی، می تواند به دروغ پردازی ها دامن زند.

کارشناس مذکور در این خصوص به توصیه امام خامنه ای به جوانان و مراقبت در این فضا اشاره و خاطرنشان کرد: امروزه در جنگ نرم، رسانه سلاح اصلی است که باید دقت کافی از سوی جوانان مومن و آگاه در فضای رسانه ای انجام شود تا بتوان تحلیل درستی از اخبار را در رسانه های همسوی انقلاب به اشتراک گذاشت.

وی در پایان صحبت های خود با اشاره به اینکه دلسوزان انقلاب هیچ گاه در انتقاد خود، انتقام را وارد نخواهند کرد، گفت: مسلما نقد به معنای دیدن معایب و نواقص است و باید مراقب بود که نقد به معنای هتک، انتقاد به معنای انتقام، تنویر افکار به جای تشویش، در بین دلسوزان انقلاب جایی ندارد و نباید با واژگانی آنها را متهم کرد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.