سرویس: تولیدی 20:03 - شنبه 12 تیر 1395

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

اردوی تابستانی مجمع جوانان کنفرانس اسلامی به آنتالیا، مصداق بارز ولنگاری فرهنگی است

حجت الاسلام احمد سالک گفت: اگر بخواهیم مصداق ولنگاری فرهنگی را مطرح کنیم، برگزاری این اردو در شهر آنتالیا که مرکز فساد در ترکیه است نمونه و مصداق بارز ولنگاری فرهنگی است.

به گزارش اصفهان شرق، مجمع جوانان سازمان کشورهای اسلامی (جوانان برای اتحاد تمدن‌ها) در اطلاعیه عجیب اقدام به برگزاری اردوی جوانان دختر و پسر به آنتالیا کرده است.

بر اساس این گزارش این اردو که به بهانه گفتگوی کنفرانس اسلامی برگزار می شود از ۲۰ مرداد تا ۳ شهریور برای دختران و پسران برگزار می‌شود.

خبر ها حاکی از آن است که مسئولین وزارت ورزش این اقدام را جهت تقدیر و تشکر از جوانان فعال در ستادهای انتخاباتی اصلاح طلبان و حزب اعتدال و توسعه در سراسر کشور انجام داده‌اند و لیدری این اردو بر عهده مسئولین این ستادها است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این زمینه با اشاره به برگزاری گفتگوی کنفرانس اسلامی در کشور ترکیه گفت: وضعیت نا امن ترکیه و انفجارهای اخیر، عامل نگرانی برای جوانان کشور است که در معرض این گونه انفجارها قرار نگیرند و عقل و منطق ایجاب می کند که چنین سفری انجام نشود.

حجت الاسلام احمد سالک برگزاری این اردو و اعزام جوانان به ترکیه را نقطه حرکت در مقابل اقتصاد مقاومتی عنوان و اظهار کرد: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل هستیم و این حرکت نقطه مقابل شعار سال 95 است.

وی افزود: اگر بخواهیم مصداق ولنگاری فرهنگی را مطرح کنیم، برگزاری این اردو در شهر آنتالیا که مرکز فساد در ترکیه است نمونه و مصداق بارز ولنگاری فرهنگی است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: آنتالیا مرکز فساد و صاحب رتبه فساد در دنیا است و شاید سیاستی که به دنبال آن مجمع جوانان کنفرانس اسلامی در آنجا برگزار شود، سیاست پشت پرده جریان کنفرانس اسلامی است که جوانان مسلمان را به نحو مشاهده ای و مسائلی از این قبیل فاسد کند.

وی با توجه به مساله رکود در کشور گفت: اردوی مذکور به مدت دو هفته در آنتالیا برگزار می شود و با توجه به وضعیت کشور در حال رکود، صرف این هزینه از بیت المال صحیح نیست.

حجت الاسلام سالک با اشاره به جشنواره ملی ایران و جوانان در خرداد 95 و اجرای برخی برنامه ها از قبیل موسیقی های اجرا شده، افزود: انسان در مجموع به این مسائل مشکوک می شود که چه دست هایی پشت پرده قضایای ورزش و جوانان است که به جای اینکه سلامت جسمی و روحی تامین شود با حضور در شهر آنتالیا جوانان را به سمت گسترش انواع فساد حرکت می دهد.

وی با محکوم کردن این حرکت به حضور وزیر ورزش در کمیسیون فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: وزیر ورزش فردا در کمیسیون فرهنگی حضور می یابد و مسائل تحت این موضوع به سمع و نظر دکتر گودرزی خواهد رسید.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان راه حلی باب موضوع مذکور تاکید کرد: اولین راه حل قطع این رابطه است زیرا ترکیه در قرارداد عادی سازی بین اسرائیل و ترکیه با شرایط اسرائیل موافقت کرده و خرج بیت المال کشور ایران در کشور حامی اسرائیل اشتباه است.

وی در پایان با خلاف خواند این اقدام تاکید کرد که جلوی این حرکت ها را باید گرفت.

یک نظر در مورد “اردوی تابستانی مجمع جوانان کنفرانس اسلامی به آنتالیا، مصداق بارز ولنگاری فرهنگی است”

  1. حسنعلی توکلی گفت:

    مسئولان در غفلت نباشید.زمانی در قیامت باید جواب بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.