سرویس: اقتصادی 15:02 - شنبه 12 تیر 1395

استاندار اصفهان:

اقتصاد مصرفی و واردات‌محور، یکی از دلایل قاچاق در کشور است

استاندار اصفهان گفت: یکی از دلایل قاچاق، این است که اقتصاد کشور یک اقتصاد مصرفی و واردات‌محور است که در اصول اقتصاد مقاومتی سعی در جبران این معضل شده است.

به گزارش اصفهان شرق، رسول زرگرپور ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت سالگرد فرمان مقام معظم رهبری پیرامون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب قاچاق را یک بلای بزرگ برای کشور دانسته‌ و آن را به دلیل افسادی که ایجاد می‌کند حرام قطعی اعلام کرده‌اند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور از جایگاه مهمی برخوردار است خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت این موضوع کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز در دولت تشکیل شده که 20 دستگاه مختلف عضو آن هستند.

وی با اشاره به دلایل پدیده قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: یکی از دلایل قاچاق، این است که اقتصاد کشور یک اقتصاد مصرفی و واردات محور است که در اصول اقتصاد مقاومتی سعی در جبران این معضل شده است.

زرگرپور نظام غیررقابتی در برخی تولیدات داخلی، عدم شفافیت در گردش مالی، اختصاص یارانه به برخی کالاها، عدم مدیریت یکپارچه گمرکی، نرخ بالای بیکاری در نواحی مرزی و دور شدن کارکرد مناطق آزاد از اهداف اصلی خود را از دیگر عوامل قاچاق در کشور عنوان کرد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه برای مبارزه با قاچاق موظف به تدوین برنامه‌ای 5 ساله شدیم افزود: در این برنامه پرداختن به علل قاچاق در کنار مبارزه با قاچاق سازمان‌یافته و تهیه بسته‌های ویژه برای کالاهایی که بیشتر عمل قاچاق با آن‌ها انجام می‌شود مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به کارگروه‌های کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان داشت: این کمیسیون شامل 7 کارگروه، پیشگیری از قاچاق کالا و ارز، کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر عرضه، کارگروه پیشگیری از قاچاق فلزات گران‌بها و سنگ‌های قیمتی، کارگروه مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی، کارگروه اطلاعات و عملیات، کارگروه حقوقی و قضایی و کارگروه فرهنگی و تبلیغات است.

رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اصفهان اضافه کرد: در سال 94، تعداد 78 جلسه این کمیسیون در شهرستان‌ها برگزار شد که حاصل آن 457 مصوبه بود که 347 مصوبه آن اجرایی و 110 مصوبه نیز در حال پیگیری است.

این خبر در حال تکمیل است…

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.