اصفهان شرق

بیشترین مشکل خشکسالی در شرق اصفهان در حوزه زاینده رود است

کدخبر: 10636
1392/10/29 در ساعت 11:50

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از ورزنه: حجت السلام صادق زاده  امام جمعه ورزنه در جمع کشاورزان و نمازگزاران شهر ورزنه گفت: یکی از مباحث مهم ما در بخش بن رود و شهر ورزنه نگریستن به شرق اصفهان است اما این نگریستن اشتباه است چون بیشترین مباحثی که ما در خصوص مشکلات و مسائل شرق اصفهان داریم درحوزه زاینده رود خصوصا پایین دست آن می باشد.

 

مشاور اجتماعی استاندار با توجه به مشکل خشکسالی منطقه بیان نمود: ما در بحث مشکلات باید ابتدا شرق اصفهان را از این موضوع  منفک کنیم. امکان دارد که بعضی از جاهای دیگر وجود داشته باشد که مشکل خشکسالی را به آنصورت مثل حوزه زاینده رود نداشته باشند. لذا دوستان و مسئولین عزیز اقدامات و پیگیریهایی را که انجام می دهند به همین مبنا و همین مطلب است یعنی وقتی که کشاورزان عزیز، مسئولین عزیز و مردم بزرگوار پیگیر مشکلات می شوند این را باید بدانند که اولویت اول حوزه زاینده رود است.

امام جمعه ورزنه

همت فرماندار اصفهان

وی در ادامه با تشکر از فرماندار اصفهان در پیگیری مسائل شرق اصفهان اظهار داشت:  فرماندار اصفهان کارهای خوبی از جمله تشکیل کمیته آب کشاورزی با مدیران کل مرتبط و مسئولین دیگر به صورت جلسه ای برگزار کرد که حاصل آن  پیگیری حق معیشت که بحث آن را حق خسارت هم نمیدانیم و بحث بیمه تامین اجتماعی بوده است.

زاینده رود

امام جمعه در ادامه به اولویت های مطرح شده  در شرق اصفهان اشاره و افزود: اولویت حوزه زاینده رود آن هم پایین دست را به عنوان اولویت اول پیگیری و بررسی کنیم.

خشکسالی

دومین نکته ای که مهمتر از این است اینکه در کنار همه پیگیریها ذات باری تعالی را متوجه شویم واستغاثه  به خدا داشته باشیم و از آن طرف مسئولین همین را بدانند که باید تسریع در امر پیگیری دهند یعنی یک روز و یک دقیقه و یک ساعت هم برای مردم بزرگوار مهم است مردمی که در گذشته زکات می دادند ولی شرایط معیشتی آنها طوری شده است که خودشان مستحق الزکات شده اند و این موضوع به دلیل خشکسالی های اخیر بوده که ما خیال می کنیم این بزرگواران اهل تولید ،کار و تلاش نیستند در جایی که این مردمان حاشیه زاینده رود ولایتمدار، انقلابی، اهل دین ، کار و تلاش و اهل حمایت از نظام بوده ومی باشند.

حجت الاسلام صادق زاده در پایان اظهار امیدواری داشت که همه مسئولین در این راستا کمک همه جانبه نمایند و بتوانند در اسرع وقت مشکلات این مردم بزرگوار( مردم بخش بن رود و شهر ورزنه ) را برآورده نمایند.