سرویس: اجتماعی 11:30 - شنبه 12 تیر 1395

با حضور جمعی از مردم و مسئولان

پیکر بانو مجتهده علویه همایونی در اصفهان تشییع شد

پیکر بانو مجتهده زینت‌السادات علویه همایونی صبح امروز با حضور جمعی از علما، طلاب، مردم و مسئولان در اصفهان تشییع و در امامزاده ابراهیم اصفهان به خاک سپرده شد.

به گزارش اصفهان شرق، پیکر بانو مجتهده زینت‌السادات علویه همایونی صبح امروز با حضور شاگردان وی و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد. مراسم تشییع پیکر بانو همایونی از مسجد سید اصفهان آغاز شد و پیکر این مجتهده در امامزاده ابراهیم اصفهان به خاک سپرده شد و آیت‌الله حسین مظاهری رئیس حوزه علمیه اصفهان بر پیکر این بانو نماز اقامه کرد.

آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، استاندار اصفهان، فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر، جمعی از مسئولان استانی و شهر اصفهان و عده زیادی از شاگردان بانو علویه همایونی در این مراسم شرکت کردند.

به گزارش تسنیم بانو زینت‌السادات علویه همایونی چهره ماندگار، استاد اخلاق، پژوهشگر، نویسنده، شاعر و عارف معاصر صبح روز دهم تیرماه بر اثر کهولت سن و بیماری در سن 99 سالگی دار فانی را وداع گفت.

بانو همایونی متولد 1296 در خانواده‌ای از سادات حسینی در اصفهان به دنیا آمد وی نخستین دانشجوی زن رشته الهیات در دانشگاه است که در سال 1343 در امتحان ورودی پذیرفته شد. وی در سال 1344 با امتیاز بانو مجتهده امین نخستین حوزه علمیه زنان در ایران را در اصفهان به نام مکتب فاطمه(س) تأسیس کرد. وی همچنین سال 88 به عنوان چهره ماندگار معرفی شد.

همچنین فروردین‌ماه امسال به پاس ده‌ها سال خدمت در حوزه اخلاق آئین نکوداشتی برای وی در اصفهان برگزار شد.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان و رسول زرگرپور استاندار اصفهان در پیامی رحلت این بانوی مجتهده را تسلیت گفتند.

تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.