اصفهان شرق

حقوق بشر امریکایی محروم کردن مستضعفان عالم از حقوق اولیه خودشان است

کدخبر: 106292
1395/04/11 در ساعت 16:37

به گزارش اصفهان شرق،  حجت الاسلام و المسلمین علیرضا فرهنگ، امام جمعه محترم نصرآباد جرقویه، در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان پس از توصیه به تقوا ؛ خطبه اول نماز جمعه 11 تیرماه 95 را به تبیین 4 راهکار برای حفظ عمل بویژه اعمال ماه رمضان و بهره مندی از آثار آن در طول عمر اختصاص داد، و در دومین خطبه به تشریح برخی مناسبت ها پرداخت.
نامبرده با اشاره به رو به پایان بودن این ماه عزیز و با برکت و توصیه به بهره مندی بیشتر از روزهای پایانی ماه میهمانی خدا؛ گفت: ماه رمضان فرصت بسیار خوبی است،که خدای متعال در اختیار بندگانش قرار داده تا از آن به عنوان یک سرمایه جهت تامین سعادت دنیا و آخرت خود استفاده کنند، و با روزه گرفتن و عبادات دیگر و احیای شب های قدر سرمایه ای معنوی برای خود اندوخته نمایند؛ که البته صرف انجام عمل کافی نیست و مهمتر از آن حفظ عمل است.
نامبرده در ادامه به تشریح چهار عامل برای حفظ و ذخیره اعمال برای استفاده در طول زندگی و بهره گیری در آخرت پرداخت، و تصریح کرد: تقویت ایمان و برنامه ریزی برای عبادت، مجالست و همنشینی با انسان های شایسته و شرکت در جلسات معنوی ، ترس از گناه و عواقب مادی و معنوی آن ، و کسب روزی حلال و پرهیز از حرام خواری از جمله عواملی است که باعث حفظ اعمال و عبادات انسان و توفیق بهره گیری آنها در طول زندگی و سرای دیگر می شود.
فرهنگ با استناد به آیات قرآن کریم و بیان احادیث بزرگان دین وقت گذاشتن و فراگیری دین ، صبر در مشکلات و تدبیر در امور زندگی، و تقسیم اوقات شبانه روز برای مناجات با خدا ، تلاش برای روزی حلال ، همنشینی با افراد شایسته و بهره بردن از لذات حلال را عامل کمال انسان و بهره مندی مفید از اوقات شبانه روز بر شمرد ؛ و افزود: انسان در انتخاب همنشین خود باید دقت کافی داشته باشد، و خانواده ها و جوان ها باید در انتخاب دوست نهایت دقت را داشته باشند، و این را بدانیم که امروزه همنشین تنها در قالب یک انسان نیست و فضای مجازی ، ماهواره ، پیامک و… نیز به عنوان همنشین به راحتی روی انسان اثر می گذارد و سرنوشت او را تحت تاثیر قرار می دهد، پس در استفاده از ابزار جدید نیز باید نهایت دقت و توجه را دشته باشیم.
علیرضا فرهنگ خطبه دوم را نیز با سفارش به تقوا آغاز کرد، و در توصیف این صفت الهی گفت: تقوا باعث رستگاری انسان در دنیا و آخرت می شود، و اگر همه عالم به شخص متقی پشت کنند ؛ خدای متعال در عین بی کسی عزیزش می گرداند؛ چرا که خداوند پشتیبان انسان های با تقوا و پر هیزگار است، که امیدواریم خدای متعال روز به روز ما را به این صفت زیبا مزین بگرداند.
پیشنهاد نام گذاری 6 تا 12 تیر به نام هفته حقوق بشر امریکایی در دیدار خانوداه های شهدای7 تیر با رهبر فرزانه انقلاب و موافقت معظم له با این ابتکار اولین مناسبتی بود که خطیب مذکور درباره آن سخن گفت و افزود : به تعبیر امام راحل(ره) حقوق بشر امریکایی محروم کردن مستضعفان عالم از حقوق اولیه خودشان است . هفته حقوق بشر امریکایی یعنی کنار زدن نقاب میش از چهره گرگ خون آشامی به نام امریکا و مستکبرین عالم ؛ که سعی دارند خودشان را در قالب های مختلف به جوامع اسلامی غالب کنند. اما این نام گذاری باعث کنار رفتن این پرده و نمایان شدن چهره این گرگ خون آشام می شود.
وی در ادامه با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری که برخی مسوولان در کشور سعی می کنند ، از این هیولا یک چهره موجه معرفی کنند و این نوعی خیانت به ملت است؛ با بر شمردن برخی اتفاقات این هفته ؛گفت: ترور مقام معظم رهبری 6 تیر 60 ، بمباران شیمیایی سردشت وشهادت 110 نفرو مصدوم شدن 8 هزار نفر وباقی ماندن آثار و تبعاتش ، ترور شهید آیت الله صدوقی شهید محراب در 11 تیر ، حمله به هواپیمای مسافر بری ایران و به شهادت رساندن 290 مسافر توسط امریکادر 12 تیر 67 ، برنامه ریزی برای کودتا ، و دیگر جنایت ها و خیانت ها از جمله اقداماتی است که در طی این هفته به وقوع پیوسته و بیانگر حقوق بشر امریکایی است.
امام جمعه نصرآباد در ادامه به تبیین و تشریح چند نکته از فرمایشات مقام عظمای ولایت در دیدار با خانواده های شهدای 7 تیر و مدافعان حرم : و هیات دولت پرداخت و با اشاره به تاکید مکرر رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی بر ضرورت تقویت روحیه انقلابی بین مردم و مسوولان گفت:

تاکید مکرر رهبر انقلاب در سخنرانی های اخیر در مورد تقویت روحیه انقلابی در مسوولان و مردم ، بیانگر این است که متاسفانه این روحیه در بین برخی مسوولان و به تبع آن برخی مردم ضعیف شده است. روحیه انقلابی یعنی تکیه انسان به خدا باشد، بدانیم که مردم به خاطر دین و ارزش های الهی به خیابان ها ریختند و شاه که مورد حمایت همه ابرقدرتها بود را با دست خالی بیرون کردند، هشت سال دفاع مقدس را با نثار جوانان خود مفتخرانه با پیروزی به سر انجام رساندند، روحیه انقلابی یعنی ما کشورهای کفر را عددی حساب نکنیم ، و بدانیم پیشرفت کشور در همه مراحل و زمینه های مختلف اقتصادی ، فرهنگی و .. با این روحیه حاصل می شود ، و از مصادیق مهم روحیه انقلابی استکبار ستیزی است. مسوول انقلابی لحظه ای اجازه نمی دهد که مستکبرین در حریم اعتقادات فکری و اقتصادی و حریم کشورش وارد شوند.
فراموش نکردن دشمنی امریکا و اسرائیل به عنوان دشمن اصلی دین و کشور نکته دیگری بود که خطیب نماز جمعه نصرآباد از بیانات حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب بر گرفت و با اشاره به راه اندازی و تجهیز گروه های تروریستی توسط امریکا و عواملش در منطقه گفت: هدف برگرداندن نظرها از اسرائیل و ایجاد حاشیه امن برای اسرائیل است. داعش دست ساز امریکا و اسرائیل و انگلیس است . اگر مقابل داعش ایستادگی و مقاومت می شود به خاطر روحیه انقلابی است و پیروزی در این مبارزه شکست اسرائیل است.
نامبرده با اشاره به صحبت های یکی از مقامات کاخ سیاه امریکا در هفته گذشته مبنی بر این که حمایت از حزب الله مانع بازگشت ایران به بازار جهانی است؛ کفت: این روحیه انقلابی و استکبار ستیزی باید آن قدر زیاد شود که یک مسوولی جرات نکند، هر غلطی خواست بکند و هر حرفی خواست بزند.مشخص است از اول هدف امریکا از نشستن پای میز مذاکره ملاحظه اسرائیل بوده ، البته مقام معظم رهبری با اعتمادی که به تیم مذاکره کننده داشتند گفتند بروید به شما اعتماد دارم ولی به آنها اعتماد ندارم. الان برای همه اشکار شد که اینها تروریسم را ایران و فلسطین و حزب الله می دانند و نیروهای مقاومت؛ نه اسرائیل که بیشترین جنایات و کشتارها ی کودکان را انجام می دهد.
وی درباره علت عدم محکومیت کشتار کودکان توسط اسرائیل از طرف امریکا و اروپا تصریح کرد: علت این است که خودشان مدیریت می کنند؛ و انتظار می رود مسوولان روحیه انقلابی داشته باشند و در مقابل این ها واکنش نشان بدهند، اجازه ندهند همه حرف ها را رهبر بزند؛ و یکه و تنها باشد. حرف بزنید. توهین هایشان را جواب بدهید. بازار جهانی هیچ موقع به روی ایران بسته نبود، اگر منظور شما از بازار جهانی همین چهارتا کشور چپاولگرند، بسته باشد بهتر است. ایران هیچ موقع مشکل نداشته است.
مطلب مطروحه دیگر در این خطبه اشاره به این نکته از فرمایشات حضرت آقا در دیدار با خانواده های شهدای مدافع حرم بود که شهدای مدافع حرم را یکی از شگفتی های تاریخ دانستند و افزدند ، در زمان جنگ سخنرانی می شد مردم می رفتند جبهه. الان صحبتی نمی کنیم و طرف می رود در یک خاک غریب. زن جوان و بچه های خردسالش را رها می کند و همه وجودش را وقف خدمت به اسلام می کند و مظلومانه شهید می شود.
هشدار مجدد موضوع فتنه 88 توسط رهبر شجاع و فرزانه انقلاب در دیدار با هیات دولت یکی دیگر از موضوعاتی بود که توسط امام جمعه محترم نصرآباد تشریح شد و با اشاره به این بخش از فرمایشات معظم که فرمودند: ” نباید به گونه ای عمل کرد که فتنه گران بهره ببرند. البته برخی به خاطر گرایش های خاص خود تمایلی به حضور صریح در فتنه ندارند ولی نباید از او به نفع فتنه بهره برداری شود. ” گفت: فتنه 88 نقشه ای بود که امریکا با همین عواملش انگلیس و اسرائیل در کشور با هدف بر اندازی نظام پیاده کردند؛ و متاسفانه عده ای در داخل کشور مستقیم با آنها همکاری کردند، و عده ای هم با سکوت خود همراهی کردند، و چه وضعیتی به وجود اوردند که در سایه لطف و عنایت خاص امام زمان علیه السلام کشور نجات یافت. البته بعد نجات کشور آن تحریم های سنگین و حساب شده با گرای برخی داخلی ها با هدف فلج کردن کشور وضع شد.
نامبرده در ادامه با اشاره به انجام چند اقدام انقلابی برای حفظ امنیت کشور و تشکر ویژه از عزیزان موثر در خنثی سازی توطئه دشمن برای بمب گذاری در کشور گفت: توسط نیروهای سپاه طی سه عملیات عوامل ضد انقلاب در اشنویه ومهاباد قلع و قمح و سرانشان به درک واصل و نقشه آنها برای ورود به کشور و بمب گذاری نقش بر آب شد. همچنین در اقدامی دیگر نیروهای اطلاعات با یک تیم مجهز تروریستی برخورد کردند ، که وارد کشور شده و قصد بمب گذاری در 50 نقطه از کشور را داشتند و این عملیات از 25 خرداد تا 31 خرداد انجام و طی آن 10 نفر وهابی در تهران و سه استان مرزی دستگیر شدند که قابل تقدیر و تشکر است و جای شکر دارد که هنور الحمد لله در بین برخی ارگان های کشور روحیه انقلابی هست و اجازه نمی دهند امنیت مردم تحت الشعاع قرار بگیرد.
آخرین موضوعی که توسط امام جمعه محترم نصرآباد در این هفته تشریح شد عید فطر بود که نامبرده در این زمینه گفت: عید فطر لطف خدا به بندگانش است، که موفق به روزه داری شده و خود را از گمراهی و گناه و معصیت خارج کرده و وارد حصن حصین دین و امنیت الهی شده اند و عید فطر پیام های زیادی دارد که از جمله آنها می توان به وحدت جهان اسلام در سایه اجتماع با شکوه مردم برای اقامه نماز عید ، حل مشکل اقتصادی مردم به واسطه پرداخت فطریه به نیازمندان، ارتباط و اتصال ما با امامت و ولایت با خواندن دعای ندبه قبل از نماز عید و تجدید عهد با امامت و دعا برای تعجیل در فرج اشاره کرد.
وی در پایان به برگزاری نماز عید فطر در جوار تربت شهدای شهر با حضور نمازگزاران همه مساجد شهر اشاره کرد و از حضور همه شرکت کننده ها در نماز جمعه از جمله حوزه بسیج ، نیروی انتظامی ، شهردار محترم و همکارانشان ، خواهران و برادران بسیجی و اقشار مختلف مردم قدردانی و همگان را به شرکت در راهپیمایی روز قدس بعد از اقامه نماز و به نمایش گذاشتن وفاداری خود برای دفاع از انسان های مظلوم دعوت کرد.