سرویس: اجتماعی 16:55 - جمعه 11 تیر 1395

امام جمعه شهر محمدآباد:

قدس روز برانگیخته شدن جهان اسلام علیه ظلم و کفر است

حجت الاسلام هاشمی گفت: روز قدس روز اسلام است. روز برانگیخته شدن جهان اسلام علیه ظلم و کفر است. استکبار جهانی با ایجاد اسرائیل در فلسطین زمینه تجاوز بیشتر خود به مسلمانان را آمده کرد.

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه شهر محمدآباد در  خطبه اول نماز جمعه پس از دعوت مردم به تقوای الهی و بیان روایتی از امام صادق(ع) پرداختند و بیان داشتند.حضرت می فرمایند:«مرد آزاده در همه حالات آزاده است ، اگر حادثه ای رخ دهد، شکیبایی را از دست نمی دهد. مصیبتهای پی درپی او را نمی شکند گر چه اسیر و مقهور گردد و یا بعد از دولت و مکنت به سختی و عسرت در افتد. مانند یوسف صدیق ، آن مرد درست کردار و راست گفتار امین که بردگی و اسارت به آزادگی او لطمه نزد و تاریکی سیاه چال و وحشت زندان و دشواریهای بعد ار آن صبر و شکیبایی او را از بین نبرد، تا بالاخره خداوند بر او منت نهاد و سلطان جباری که مالک او بود را بنده او ساخت و با سفارت و رسالت مردم مصر را از آسیب خشکسالی رهانید، بدین نحو است که صبر و شکیبایی همواره پایانی خوش و مطبوع دارد.»

انسانی که در بند هوای نفس نباشد و از قید شهوت ها آزاد باشد، در برابر همه مشکلات و مصیبتها و آزار و اذیت دیگران صبر می کند و با حُر به صبر به جنگ مشکلات می رود و بالاخره بر آن ها پیروز خواهد شد. انسان مومن حق ندارد در برابر مشکلات حریت و آزادگی خود را از دست بدهد. انسان حق ندارد در برابر جبهه گیریها و جوسازیها که افراد هواپرست ایجاد می کند، از مسیر حق منحرف شود. حضرت یوسف با اینکه مشکلات زیادی برای او ایجاد شد، او را در چاه انداختن ، به بندگی و اسارت درآمد ، با پیشه کردن صبر و حفظ حریت خود، در نهایت روزگار سختی او به آسایش تبدیل شد و بر کل مصر سلطه پیدا کرد.

خطیب جمعه شهر محمدآباد در خطبه دوم نماز جمعه پس از دعوت نمازگزاران به تقوی الهی ، به تشکر از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس و نماز جمعه پرداختند و بیان داشتند روز قدس روز اسلام است. روز برانگیخته شدن جهان اسلام علیه ظلم و کفر است. استکبار جهانی با ایجاد اسرائیل در فلسطین زمینه تجاوز بیشتر خود به مسلمانان را آمده کرد. چون منطقه غرب آسیا از لحاظ منابع مادی و اینکه مرکز آخرین دین خداوند و کاملترین و صحیح ترین دین است، دارای اهمیت زیادی برای ، ابرقدرت های جهان بود. لذا درصدد بودند  به هر قیمتی شده بر آن تسلط پیدا کنند تا هم از منابع مادی آن بهره ببرند و هم جلو رشد و پیشرفت اسلام را گرفته و از طرفی باعث نابودی آن شوند. با تضعیف امپراطوری عثمانی و نابودی آن و ایجاد اسرائیل در فلسطین زمینه و مقدمات دستیابی به چنین هدفی را مهیا ساختند. در ابتدای امر برخی از کشورهای غربی با اسرائیل مخالفت کرده، جنگهایی نیز به راه انداختند که خیلی زود شکست خورد و حکومتها با کشور جعلی اسرائیل کنار آمدند و راه برای رسیدن مستکبرین به اهداف نامشروع هموارتر شد. با پیروزی انقلاب اسلامی کشور ایران از یک کشوری که در راستای اهداف مستکبرین بود خارج شد و در برابر آنها قرار گرفت. یکی از راهبردهای ابر قدرتها در منطقه تقویت اسرائیل بود تا بواسطه آن بتوانند بر کل منطقه تسلط پیدا کنند.الان جمهوری اسلامی یکی از اهداف خود را مقابله با اسرائیل و زیاده خواهی های او قرار داده.

امام راحل برای تقویت جبهه مقاومت علیه مستکبرین و رژیم نامشروع اسرائیل ، به سراغ ملتهای مسلمان رفت، چون دولتهای آنها وابسته و مزدور ابر قدرتها شده بودند . امام راحل با اعلام هفته آخر ماه مبارک رمضان یک جبهه مردمی در برابر اسرائیل و تجاوزگریهای او ایجاد کرد که سال به سال نیز این جبهه مردمی تقویت شده است.

راهپیمایی روز قدس به مرور زمان باعث بیداری مردم مسلمان خواهد شد و این بیداری اتحاد آنها را در پی خواهد داشت. از طرفی باعث اگاهی مردم جهان خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز چون رسانه های جهان در اختیار مستکبرین است، مردم را در غفلت و بی خبری  از جنایات خود و در جهان قرار داده اند. راهپیمایی روز قدس انحصار این رسانه ها را از بین برده و پیام مظلومیت مردم فلسطین را به گوش مردم جهان می رساند و باعث بیداری و آگاهی آنها خواهد شد. آگاهی مردم مسلمان و توجه به اینکه مورد ظلم  ابرقدرتها قرا گرفته اند و دولتهای آنها نیز ابزار دست آنها هستند، باعث انقلابهایی در بین کشورها شده و برخی از این دولتها ساقط شده اند. البته این انقلاب ها خوب رهبری و هدایت نشده و در مواردی به شکست منجر شد، ولی این بیداری و اگاهی از بین نرفته و در زمان مناسب اثر خود را خواهد داشت.متأسفانه دولتهای اسلامی در جهت منافع مستکبرین قرار گرفته اند و اگر در گذشته روابط پنهانی با اسرائیل داشتند ، الان این روابط خود را آشکار و علنی می کنند. این دولتهای فاسد ، منابع جهان اسلامی را در جهت اهداف ابرقدرتها قرار داده اند و باعث جنگ و خونریزی در بین کشورهای اسلامی شده اند. به فضل الهی آگاهی و بیداری ملتهای مسلمان در آینده ای نزدیک رگ حیات دولتهای خائن به اسلام و مسلمانان را قطع خواهد کرد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.