سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 00:01 - یکشنبه 29 دی 1392

دکتر کامران

به دنبال جذب سرمایه گذار در شرق اصفهان باشیم/ پیشنهاد من حذف ردیف بودجه ای یزد بود

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: بی مهری مدیران به منطقه ی شرق موجب شد که توزیع منابع صحیح صورت نگیرد که موجب تشویق سرمایه گذار در منطقه ی محروم شرق اصفهان شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اصفهان شرق: این روزها بحث بر سر مساله ای می باشد که نقش اساسی در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور ایفا می کند. ضرب المثل های قدیمی به خوبی گواهی بر مساله بودجه در کشور دارد و نمایندگان پر توان به بحث بر سر این مساله می پردازند تا سر کیسه ی بودجه اصفهان را بازتر کنند تا مسیر اهداف و عمرانی ها در پیچ کمی اعتبار درجا نزد. در همین زمینه گفتگویی با نماینده مردمی شهر اصفهان در مجلس شورای اسلامی داشتیم تا نظر ایشان را در این رابطه جویا شویم.

لازم به ذکر است این گفتگو در حضور جمعی از کشاورزان شرق اصفهان در مسجد باستانی ازیران از توابع براآن جنوبی که به دست دکتر کامران در حال بازسازی است صورت گرفت.

اصفهان شرق-بودجه استان اصفهان در چه شرایطی به سر می برد؟
ما با دو نوع پروژه استانی و ملی روبرو هستیم، استان اصفهان در پروژهای استانی نسبت به استانها ی دیگر عقب می باشد و دولت ادعا دارد که اگر نسبت به پروژه های ملی معدلی گرفته شود اصفهان از جمله استانهایی است که با عدالت با آن رفتار شده است، در تلفیق طرحی را تهیه کردیم که حداقل استانهایی که در این سه سال مالیات رو به افزایش داشته اند، رشد حاصل از این مالیات به صورت نسبت سنجیده شود و اگر در این زمینه اصلاحی در این امر صورت گیرد رشدی در این زمینه نصیب استان می شود و در غیر این صورت اصفهان از قبیل استان هایی است که حقش ضایع شده است.
اصفهان شرق-چه پروژه هایی در زمینه ی طرح های سرمایه گذاری خصوصا شرق اصفهان مد نظر نمایندگان بوده است؟

در استان اصفهان در این زمینه موسسات مالی و اعتباری بیشتر منابع را در استان های دیگر جهت سرمایه گذاری انتقال می دهند و در این باره تذکر داده ایم که در صورتی که در استان اصفهان مناطقی محروم نظیر شرق اصفهان داریم که نیاز به سرمایه گذار در نبود آب دارند و فاصله ی بسیاری با مرکز شهر اصفهان داشته اند، چرا سرمایه ها در استان نباشد تا مورد تشویق سرمایه گذاران برای احداث کارخانجات شود، در مورد پروژه های بزرگ اصفهان نظیر ورزشگاه نقش جهان جلسه ای را با آقای مدبری مدیر عامل توسعه ورزش کشور داشته ایم و قول مساعد دادند که ظرف چند ماه آینده به این ورزشگاه رسیدگی شود. تونل سوم کوهرنگ، بهشت آباد و شبکه ی آب رسانی از دیگر پروژه هایی است که امیدواریم اعتبارش افزایش یابد. در بحث قطار سریع السعیر 1250 میلیون یوان چین می بایست بدهند و در اصلاح بودجه 6 درصد دولت از صندوق توسعه بر دارد و می توان گفت قطار سریع السعیر اصفهان- قم- تهران تحولی بزرگ در حمل و نقل است.

اصفهان شرق-با توجه به اینکه بیشتر مدیران شهری از شرق اصفهان می باشند چرا هنوز بطور کافی به این منطقه رسیدگی نشده است؟
به خاطر اینکه شرق اصفهان در گذشته وابسته به آب بوده و مردم به دنبال کشاورزی بوده اند شهرک های صنعتی کم تر مورد توجه بوده است در (جزه ) کارخانه ای ساخته شد که روستا یی ها در آن شریک بوده اند و همین عامل موجب شد تا با جان و دل کار کنند ولی در مناطق دیگر هنوز این فرهنگ ایجاد نشده است، از طرفی دیگر بی مهری مدیران به منطقه ی شرق موجب شد که توزیع منابع صحیح صورت نگیرد که موجب تشویق سرمایه گذار در منطقه ی محروم شرق اصفهان شود. با توجه به اینکه مناطق محروم 10 سال از دادن مالیات معاف می باشند ولی به خاطر درست عمل نکردن و بی توجهی به جذب سرمایه گذار جذب این سرمایه ها در شهر ک های دم شهر صورت می گیرد. عامل دیگر به موجب اختلافات محلی نتوانسته ایم بحث فرمانداری را در منطقه ی شرق داشته باشیم تا به این منظور بتوان ردیف بودجه ای جدید برای این منطقه درست شود که می بایست در بحث های ایجاد شده در ذهن مدیران اصفهانی شرق اصفهان از وضع موجود نجات یابد تا بتوان جبران منافات شود.

اصفهان شرق- پروژه های نیمه تمامی در شرق اصفهان می باشد که پیگیری شما در این موارد به خوبی مشهود بوده است، در حال حاضر در این زمینه چه اقداماتی صورت گرفته است؟

در رابطه با بیمارستان 32 تخت خوابی ورزنه در جدول شماره 20 آمد و جز پروژه های ملی شد که در ادامه ی عملیاتی شدن این پروژه جای نگرانی نیست و به زودی مشکل زمین رفع خواهد شد.
سالن های ورزشی اشکاوند، منشیان،  اذر خواران آماده بهره برداری می باشد و دکتر صالحی 18 میلیون تومان به منظور برق این سالن ها داده است که به آنها پرداخت شد. پروژه هایی نظیر استخرهای هرند، رحیم آباد، قهی و همچنین پلیس +10 ورزنه در دست پیگیری می باشد.

اصفهان شرق- آیا طرح های عمرانی مناسبی برای استان در بودجه آینده تدارک دیده شده است؟

با فروش روزی 1 میلیون نفت و وضع فعلی کشور پروژه های جدیدی نمی توان شروع کرد و می بایست برخی درآمدها در زمینه ی کارهای جاری باشد، پس اولویت کار اتمام پروژه های نیمه تمام است تا با توجه به سرمایه ی انباشته جریان در پیشرفت و عدالت برای مردم دیار اصفهان تحولی ایجاد کند.

اصفهان شرق-نظر شما در رابطه با مطرح شدن ردیف بودجه ای خط لوله ی انتقال دوم آب به یزد چیست؟

به نظر من می بایست کنتورهایی را برای محاسبه ی میزان آب شرب یزد قرار داد تا میزان آب مورد نیاز شرب یزد مشخص شود، من پیشنهاد حذف ردیف بودجه ای یزد را دادم تا این بودجه در بحث تونل سوم و پروژه ی بهشت آباد قرار داده شود.

صاحب نیوز-تغییرات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق به چه اندازه خواهد بود؟

اصولا در تلفیق حدود یک 20 درصدی تغییر دارد که این امری طبیعی می باشد، برخی احکام کلی هم می بایست اجرا شود، مانند بیمه کار فرمایان کشاورزی و یارانه ها که دولت در ابتدا در بودجه نیاورده و الان می خواهد الحاق بودجه بزند که جزو تغییراتی می باشد که بحث برانگیزاست و در کل می توان حدود تغییرات را 30 در صد به حساب آورد.

صاحب نیوز- به نظر شما امیدی به بهبود شرایط یا بودجه استان در کمیسیون تلفیق می باشد؟

منابع درآمدی بودجه با شاخص مالیات و نفت است، مالیات ها بیش از این کشش ندارد به خصوص اینکه یک درصد بر ارزش افزوده اضافه شده است و آن یک در صد احتمالا در بیمه سلامت قرار می گیرد که می توان به مهم بودن سلامت در بین مردم اشاره داشت. پس اگر ما محل هایی پیدا کنیم که اجازه ی فروش نفت را بگیرند و پول فروش آن را به خزانه واریز کنند ممکن است تحولی در شرایط بودجه ایجاد شود.

صاحب نیوز-چه بر خوردی با کاهش 200 میلیارد تومانی بودجه ی بسیج به عنوان نهاد انقلابی شده است؟

کشور ما  حدود یک و نیم میلیون بسیجی فعال و 30 میلیون بسیجی به عنوان پشتیبانی دارد که با توجه به کاهش 200 میلیاردی بودجه این نهاد مهم کارگروهی دفاعی را در بودجه امسال تشکیل دادیم که بتوان جایگاه بسیج را ارتقا و یا حداقل این کسری را تامین کند، البته در عرصه های سازندگی بسیج، بیش از1000 سالن صالحین نیمه کاره وجود دارد که تکمیل آن تحول بالایی را در استان ها و در اوقات فراغت جوانان ایجاد می کند و ما پیشنهاد اتمام آن را داده و در کارگروه مصوب شده و امید واریم در صحن علنی مجلس تصویب شود.

صاحب نیوز-برنامه های پیش روی شما در زمینه ی اصلاحیه بودجه چیست؟

دوشنبه این هفته جلسه ی علنی داریم و جلسه ای همان شب در رابطه با بحث های مصوب نشده ی درآمد ی جلسه ای برگزار خواهیم کرد و پیگیر این مساله هستیم.

 

همچنین بخوانید:

10 نظر در مورد “به دنبال جذب سرمایه گذار در شرق اصفهان باشیم/ پیشنهاد من حذف ردیف بودجه ای یزد بود”

  1. حسنعلی گفت:

    جای تشکر داره از دکتر، من اونشب که خبرنگار اصفهان شرق مصاحبه از دکتر می گرفت اونجا بودم، برخی سوالهایی که درباره طرح های نیمه تمام شرق اصفهان بود و خبرنگار به آن اشاره کرد را دکتر کامل در جریان بود.
    ایشون را می گند نماینده.

  2. ورزنه ای گفت:

    باسلام
    من مرده شما زنده
    اگه کامران طرح اجرای بیمارستان ورزنه رو تا زمان انتخابات مجلس گروگان نزد خودش نگه نداشت هرچی خواستید بگید…

  3. نقد گفت:

    سلام ورزنه ای عزیز

    اینقدر بدبین نباش و زبان خوب بزن……گفته که نگران نباشیم، پس شاید فکرهایی مثبت دارند.

  4. ایمان گفت:

    دکتر کامران در مناطق براان و جلگه و بن رود فقط حرف میزنه ولی وقت عمل که میشه بودجه ها را به سمت جرقویه سوق میده. شما یه نکاهی به پروژه های عمرانی راه و ترابری بیندازید متوجه خواهید شد …

  5. رضا گفت:

    آقاي كامران كه صحبت ازعقب ماندگي وبي مهري به شرق رامطرح مي نمايند پس بفرمايندطي اين چندسال ايشان چه كاري به حق منطقه شرق نموده وچه كاره بوده اند/.

  6. علی گفت:

    البته نباید تند بریم.
    دکتر کارهای خوبی برا مردم کردند، در بین مردم حضور دارند و این را در اخلاق کم تر نماینده ای میشه دید.

  7. مجید گفت:

    سلام آقای دکتر زیاد حرف میزنند ولی وقتی پای عمل در میان باشدمیلنگد.
    دکتر وقتی میخواهد اسم ببرد از شرق اصفهان از همه مناطق نام میبرد تا بتواند بودجه بیشتری بگیرد ولی در عمل فقط بودجه ها به حسن آباد جرقویه میرسد .
    یادم نمیرود وقتی که شهرهای ورزنه و هرند بر سر بخشداری اختلاف داشتند و قرار بود فقط یک بخشداری به شرق اصفهان بدهند ولی بعد از چند سال که مصوب شد دو بخشداری بدهند یک شبه دو تا به سه بخشداری ارتقا یافته و شهر تازه تاسیس حسن آباد هم بخش شد در خصوص اداره آموزش و پرورش هم همین موضوع صدق میکند.
    البته بعضی از افرادی که ——–بهشون داده شده از طرف دکتر همیشه همراه ایشون بوده اند و خیلی هم قبولش دارند.

  8. علي گفت:

    فقط همه بايد براي آقاي دكتر دعا كنيم كمتر نمايندهاي است در مجلس كه واقعا خدمت به مردم استان خودش وبخصوص شرق اصفهان مي كند درود وسلام بر دكتر كامران عزيز ، كامران عزيز است تا دنيا دنيا ست

  9. علی محمد گفت:

    درود وسلام بر یگانه نماینده محبوب ودوست داشتنی جناب آقای دکتر کامران ، آقا کامران دوست داریم درد وبلا بخورد تو دل بعضی ها

  10. مهران گفت:

    جناب دکتر کامران
    نیازی به نصب کنتور برای محاسبه آب شرب یزد نیست. همین لوله کنونی، دو برابر میزان آب «خانگی» (و نه فقط شرب) کل جمعیت استان یزد را منتقل می کند:
    http://www.jamejamonline.ir/newspreview/1384808480815692154
    تازه با این فرض که مردم این استان، قبل از احداث این لوله نابود کننده زاینده رود، در خانه یک قطره آب هم مصرف نمی کرده اند!
    یک پیشنهاد ادعایی خشک و خالی شما (و همسرتان خانم اخوان) چه دردی را دوا می کند؟ با توجه به اینکه اعتبار پیشنهادی ۵۰ میلیارد تومانی طرح لوله دوم انتقال آب از زاینده رود به یزد در مجلس عیناً به تصویب رسید! جایی هم در این زمینه یک کلمه اعتراض از شما و خانم اخوان (مثل سایر نمایندگان اصفهان) در جریان تصویب بودجه در صحن علنی مجلس دیده نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.