سرویس: اجتماعی 16:07 - پنجشنبه 10 تیر 1395

رئیس پلیس آگاهی اصفهان خبر داد

رشد ۶۵ درصدی کشفیات کالای قاچاق در اصفهان/ ۴ باند اصلی قاچاق در اصفهان منهدم شدند

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از رشد ۶۵ درصدی کشفیات کالای قاچاق در ۳ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ستار خسروی اظهار داشت: قاچاق کالا یک جرم سازمان یافته و با اهداف از پیش تعیین شده برای نابودی زیر ساخت‌های اقتصادی، گسترش فقر، بیکاری، نابودی تولیدات داخلی و تهدید جدی ساختارهای فرهنگی و اجتماعی کشور است که اگر جدی گرفته نشود، تمام اقتصاد کشور را با تهدید و چالش جدی مواجه خواهد کرد.

وی افزود: از ابتدای امسال قرارگاه تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان اصفهان تشکیل شد که این قرارگاه در نظر دارد با هم افزایی و هماهنگی بیشتر تمام  یگان‌های نیروی انتظامی و سازمان‌های دخیل در امر مبارزه با قاچاق این معضل را جدی‌تر و هوشمندانه‌تر دنبال کند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان بیان کرد: قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا در استان اصفهان به ریاست استاندار ماهیانه تشکیل می‌شود که خوشبختانه در این زمینه اهتمام ویژ‌ای در بین مسئولان سازمان‌های مرتبط وجود دارد.

وی افزود: مقابله با قاچاق در استان اصفهان تشدید شده و برنامه‌هایی برای تقویت و تجهیز ایستگاه‌های ایست و بازرسی برای کنترل محموله‌ها در حال اجراست‌.

خسروی گفت: در 3 ماهه نخست امسال، کشفیات کالای قاچاق 65 درصد رشد و کشفیات پرونده‌های بالای یک میلیارد ریال هم 47 درصد رشد داشته و 195 دستگاه خودرو نیز تاکنون توقیف شده است.

وی با اشاره به اینکه تمرکز پلیس روی پرونده‌های کلان و مقابله با دانه درشت‌های قاچاق است، عنوان داشت: تاکنون 4 باند اصلی در این زمینه منهدم شده که در قانون جدید مبارزه با قاچاق مجازات‌های سختی برای قاچاقچیان پیش بینی شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان مبارزه با قاچاق را یک پدیده چند بعدی دانست و ادامه داد: در این بین نقش مردم هم در این مبارزه بسیار جدی است و این جرم خطرناک با همکاری مردم قابل کنترل خواهد بود، به شرطی که مردم با نخریدن کالای قاچاق در این مبارزه سهیم شوند و با این اقدام در ایجاد اشتغال برای جوانان این کشور قدم بردارند.

وی در پایان بیشترین کالاهای قاچاق ورودی به استان اصفهان را برنج، قطعات یدکی، کیف و کفش، البسه، پارچه و لوازم آرایشی و بهداشتی دانست و با بیان این که پلیس خدمتگزار مصمم به مبارزه جدی با این تجارت سیاه و پنهان است، خاطرنشان کرد: به کسانی که در این راه خطرناک قدم برمی‌دارند، هشدار می‌دهیم آینده خود، خانواده و کشور را همواره در نظر داشته باشند و از خرید و مصرف کالای قاچاق پرهیز کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.