سرویس: اخبار شهرستان 18:33 - چهارشنبه 09 تیر 1395

همزمان با دهه کرامت برگزار می شود؛

اولین یادواره 1000 شهید شرق شهرستان اصفهان «لاله های شرق»

دبیر یادواره شهدای شرق اصفهان از برپایی اولین یادواره شهدای شرق شهرستان اصفهان با عنوان« لاله های شرق» همزمان با دهه کرامت خبر داد.

دبیر یادواره شهدای شرق شهرستان اصفهان در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق با اشاره به گرامی داشت یاد شهدا گفت: تلاش برای زنده نگه داشتن یاد وخاطره شهدا افتخاری بزرگ برای افرادی است که عشق به خدمتگزاری در این راه را خواهند داشت و در این خصوص با برنامه ریزی های انجام شده تا یک ماه آینده شاهد برگزاری اولین یادواره شهدای شرق شهرستان اصفهان با توان بالای جوانان همیشه در صحنه این منطقه هستیم.

محمد علی شفیعی با توجه به تشکیل ستاد این یادواره به ریاست فرماندار شهرستان  اصفهان اظهار کرد: ستاد یادواره لاله های شرق به ریاست فرماندار و دبیری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) تشکیل و در نظر دارد با جمع آوری پیشنهادات در جهت ارتقاء این یادواره، حرکتی ایده آل به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا داشته باشد.

وی با بیان این مطلب که تا کنون شاهد یادواره ای متمرکز در شرق اصفهان نبوده ایم، افزود: لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ما را بر آن داشت تا در جهت نشر ارزش‌های معنوی و اخلاقی با شمیم عطر خون شهیدان، اقدام به برپایی یادواره جامع با نام «لاله های شرق » خاص 1000 شهید شرق شهرستان اصفهان داشته باشیم و در کنار این یادواره بتوانیم برنامه های متنوعی را در جهت بالا بردن این روحیه برپا کنیم.

شفیعی با ذکر زمان و مکان برگزاری این برنامه گفت: یادواره مذکور در دهه کرامت و در گلزار شهدای شهر اژیه به مدت یک هفته برگزار می شود و هدف ما اختصاص هر شب این یادواره به یاد طیفی از جریان فعال در دفاع مقدس از جمله خانواده شهدا، آزادگان، جانبازان، ایثارگران و مدافعین حرم است.

2dwl_00252

وی با ابراز خرسندی از حضور جوانان به صورت داوطلبانه برای پیشتیبانی از برنامه های این یادواره عنوان کرد: با حضور جوانان ارزشی در شرق اصفهان، فضای مجازی متبرک به یاد و خاطره شهدای شرق اصفهان شد و در این خصوص سایت http://www.laleha.ir راه اندازی شده است و درخواست ما در این رابطه این است که هر فردی در خود، توان همکاری در خصوص ارتقاء بار محتوایی سایت را می بیند، اعلام حضور کند.

دبیر یادواره شهدای شرق اصفهان با اشاره به اهداف این یادواره گفت: تشکیل قرارگاه فرهنگی به تاکید رهبر انقلاب، زنده نگه داشتن یاد شهدا در این برهه از زمان و نیاز شرایط فرهنگی کشور به حرکات فرهنگی منسجم و کار سازماندهی شده از اهداف اصلی برگزاری برنامه ای مدون و جامع به یاد 986 شهید شرق شهرستان اصفهان است که امیدواریم این حرکت هر ساله پرتوان ادامه داشته باشد.

وی همچنین از برپایی غرفه های نمایشگاهی در این یادواره خبر داد و اذعان کرد: با توجه به نیاز جوانان به کار فرهنگی، برآن شدیم تا نسبت به ایجاد غرفه های نمایشگاهی با حضور جوانان بسیجی و هنرمند اقدام کنیم تا بتوان در کنار این برنامه معنوی، نسل جوان را با راه شهدا آشنا کنیم.

شفیعی با اشاره به برپایی مراسم دعای ندبه ویژه شهدا در آستانه شروع یادواره شهدا گفت: برگزاری مراسم دعای ندبه در آستان مقدس امامزاده اسحاق هرند در اولین جمعه برپایی یادواره و همچنین همایش پیاده روی خانوادگی در بخش بن رود از برنامه های جانبی این یادواره است.

وی در ادامه افزود: این کار فرا ناحیه است و خارج از محدوده بسیج می باشد و از همه ظرفیت ها در این خصوص استفاده خواهیم برد تا بتون برنامه ای جامع و در خور شان منطقه وسیع و ولایتمدار شرق اصفهان را اجرا کرد.

کانال تلگرامی یادواره

https://telegram.me/lalehair

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.