سرویس: غیر تولیدی » نقلی 17:05 - شنبه 28 دی 1392

آیا چادر مشکی افسردگی می آورد؟

برخی از افراد چادر مشکی را باعث بوجود آمدن ناراحتی های روانی و افسردگی می دانند.

به گزارش اصفهان شرق، برخی می گویند چادر گران است و مانتو  از نظر اقتصادی  با صرفه تر است  و رنگ مشکی نیز  باعث  بوجود  آمدن  انواع ناراحتی های  روانی و افسردگی  می شود، پس  بهتر است چادر مشکی  به چادر صورتی  و زرد و قرمز تبدیل شود.

در جواب باید گفت که اولا وقتی یک زن چادری که در طول یک یا دو سال از یک چادر استفاده می کند در مقایسه با خانمی که  بدون چادر هرهفته با یک نوع لباس و یک نوع رنگ بیرون می آید از لحاظ اقتصادی بسیار با صرفه تر عمل می کند.

دوم اینکه زن مسلمان چادری در تمام اوقات شبانه روز چادر به سر ندارد تا رنگ مشکی بر او اثرات منفی رئانی بگذارد، بلکه  چادر را  برای  اوقات  کمی  که در بیرون از منزل  است استفاده می کند و در درون  خانه و مکانی که  نامحرم نیست می تواند از لباس های  خوش  رنگ و مناسب  استفاده کند و اسلام هم  روی این موضوع  تاکید کرده است.

نکته دیگر این است که اگر این  حرف شما  صحت  داشته باشد  باید همه  خانم های  بد حجاب و زنانی که  از انواع  لباس ها  و اقسام رنگ های  شاد در خیابان استفاده می کنند ونظر مردان  بالاخص   جوانان لا ابالی را  به خود خیره می کنند باید از نظر روانی  و روحی  سالم  ترین زنان  باشند در حالی که آمار و  حقایق  در بین  این خانم ها غیر از این  است.

طبق نظر این افراد جوامع  غربی باید  شاداب ترین  و سالم ترین  مردم  را  از نظر روحی  و اخلاقی  داشته  باشند  در حالی  که  همه  می  دانند و خود غربیها هم  بارها  اعتراف کرده اند  که  کشورهای  غربی بالاترین  آمار را از نظر مشکل  اخلاقی و  روحی  در بین  جامعه خود دارند.

نکته قابل تامل دیگر اینکه اگرچه بعضی از رنگ ها از جهاتی بر بعضی  دیگر  برتری دارند و لی تمام  رنگ ها  اعم از سفید وآبی و قرمز و سیاه  نشانه ی  عظمت  و قدرت  خدای  توانا است و برهمین اساس  قرآن  کریم  رنگ  سیاه  بعضی  از کوه ها  را جزء آیات  و نشانه  ی  قدرت  حق  تعالی می داند.

اگر رنگ  سیاه  به گمان این افراد این اندازه از نظر روانی  برای  بشر خطرناک بود خداوند حکیم  قسمتی از طبیعت و بعضی از انسانها و چیزهای  دیگر را سیاه  نمی آفرید و  اگر  حرف آنها صحت داشت  بایستی  خداوند حکیم  رنگ سیاه را  از عالم  می  زدود.  پس  وجود آن  نشانه ی  زیبایی  نظام  آفرینش  اعم از کوه  و انسان  و اشیاء دیگر است.

وقتی انسان اطلاع  از دین و  رابطه  ی مناسبی  با آن و معنویت  نداشت  دچار  جهل و  تحت تاثیر  تبلیغات  دشمنان  اسلام قرار می گیرد و الا  با این  همه آثار و  فواید  حجاب  بالاخص چادر اینقدر اشکال و  سرو صدا  ندارد.

باید بدانیم  ریشه  تمام  این  مسائل  دو  چیز است،  یکی  عدم معنویت  و نداشتن  آگاهی  از دین  در بعضی  از مسلمانان  و دیگر  آنکه  دشمن  می داند تا وقتی که این حجاب و چادر برسر زنان  و غیرت در بین  مردان  وجود دارد نمی  تواند  به اهدافش  برسد.

منبع: دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.