سرویس: اخبار شهرستان 19:36 - یکشنبه 06 تیر 1395

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اصفهان خبر داد:

اعتبار 350 میلیون ریالی در جهت تجهیز کتابخانه های بخش بن رود در آینده ای نزدیک

علی جعفرپور گفت: امیدواریم درسال 95 بتوانیم اعتبارات بیشتری در خصوص بهسازی و تجهیز کتابخانه های سطح بخش بن رود اختصاص دهیم.

به گزارش اصفهان شرق از ورزنه، عصر امروز، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی بخش بن رود با حضور ریاست اداره کتابخانه های شهرستان  اصفهان و برخي از صاحب‌نظران حوزه كتاب و كتابخواني درسالن اجتماعات بخشداری بن رود برگزار شد تا مهمترين مسائل مرتبط با حوزه كتابخانه هاي عمومي بخش بن رود مورد بررسي قرار گرفته و راهكارهايي جهت حل مسائل ارائه شد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اصفهان وجود انجمن را ضامن و ستون اصلی کتابخانه برشمردند و خواستار توجه ویژه و حمایت اعضای انجمن از کلیه کتابخانه های بخش شدند.

علی جعفرپور بیان کرد: با دستورالعمل جدیدی که به  دهیاری ها ابلاغ شده است اکثر مشکلات جاری کتابخانه های روستایی رفع می شود و همچنین قانون پرداخت نیم درصد سهم شهرداری ها که به لطف مسئولان مورد پیگیری قرار گرفته به روال منضبطی رسیده است لذا پرداخت نیم درصد سهم شهرداری ورزنه بایستی در اولویت کار قرار گیرد.

وی همچنین از اختصاص 35میلیون تومان اعتبار سال گذشته جهت به سازی و تجهیزکتابخانه های بخش بن رود خبر داد و گفت: امید واریم درسال 95 بتوانیم اعتبارات بیشتری در این خصوص اختصاص دهیم.

بخشدار بن رود با اشاره به اهمیت کتابخانی در بین جوانان گفت: انجام امور کتابخانه ها و رفع مشکلات کتابخانه های عمومی فقط از جنبه سخت افزاری نباست مورد نظر باشد که این هم به نوبه خود لازم است اما کافی نیست.

صادقی استفاده از راهکارهای که قابلیت اجرار داشته باشد را برای تشویق اهالی بخش به امر کتاب و کتابخوانی، استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان، استفاده از پتانسیل روحانیون را از مواردی دانست که در راستای افزایش سرانه مطالعه مثمر ثمر باشد.

امام جمعه شهر ورزنه در ادامه با اشاره به ایات و روایت افزود: أمر الهی”اقرأدعوت و وظیفه ای است که حضرت محمد مصطفی(ص) از طریق ایشان، به بشریت تجلی نموده است، فرا میخواند و مورد خطاب قرار میدهد و این امر نشانه بارزی بر امر کتاب و کتابخوانی دارد.

حجت الاسلام شامحمدي، پرداختن به مسائل و مشکلات و آسیب شناسی در مقوله خواندن را مد نظر قرار داده و بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی ایران سرانه مطالعه رشد چشمگیری داشته ولی بایستی این مهم هدفمند و جهت دار باشد.

گفتنی است، واگذاری زمین از طرف اداره راه و شهرسازی جرقویه برای  احداث کتابخانه در شهرک امام جعفر صادق(ع) از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.