سرویس: اخبار شهرستان 15:04 - جمعه 04 تیر 1395

امام جمعه نصرآباد جرقویه:

شب قدر مناسب ترین فرصت برای نزدیک شدن به خدای متعال است

حجت الاسلام فرهنگ: شب قدر که در آن مقدرات یک ساله هر شخصی مقدر می شود، مناسب ترین فرصت برای نزدیک شدن به خدای متعال است. هر کس از فیض این شب محروم شود، از همه خیرات محروم می شود.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا فرهنگ امام جمعه محترم نصرآباد جرقویه، در سومین جمعه از ماه مبارک رمضان خطبه های نماز جمعه 4 تیرماه 95 را به 5 موضوع مهم و اساسی اختصاص داد، و به تفصیل به تشریح اهمیت لیالی قدر و راهکارهای استجابت دعا و بهره مندی کامل از فیوضات شب های قدر، ابعاد مختلف زندگی مولای متقیان حضرت علی علیه السلام و ضرورت تبیین شخصیت و زندگی سیاسی آن حضرت در کنار بیان ایمان، اخلاق و دیگر ابعاد شخصیتی امام اول شیعیان ، ضرورت قاطعیت قوه قضاییه در برخورد با مجرمین و صدور احکام بازدارنده و سفارش ناپذیری در اجرای عدالت ، نقش مواد مخدر در غیرت زدایی از جوانان و اهداف استکبار در این زمینه و لزوم همکاری مردم با نیروی انتظامی در راستای مبارزه با مواد مخدر و رمز گشایی رهبر معظم انقلاب از نقشه های شوم دشمن در حوزه های مختلف پرداخت.
نامبرده در آستانه شب های قدر ، ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با استناد به آیات قرآن کریم خدای متعال را پشتیبان واقعی افراد با تقوا معرفی کرد، و افزود: شب قدر که در آن مقدرات یک ساله هر شخصی مقدر می شود ، مناسب ترین فرصت برای نزدیک شدن به خدای متعال است .
وی درباره مفهوم قدر گفت : قدر به معنای عظمت و بزرگی و همچنین به معنای تقدیر و اندازه گیری است و این شب سند امامت و و لایت است و هر کس از فیض این شب محروم شود، از همه خیرات محروم می شود.
این خطیب همچنین از شب قدر به عنوان شب دعا ، توسل ، توجه ، توبه و بازگشت یاد کرد، و گفت: طبق روایات این شب برای کسی که با اخلاص وارد آن شود شب مغفرت است ، و اگر جامعه ای بخواهد به یک جامعه آرمانی تبدیل شود و همه مشکلاتش بر طرف شود، باید ارتباط افراد آن اجتماع با خدا بیشتر شود.
فرهنگ در رابطه با علت مخفی و نا مشخص بودن شب قدر و توصیه به احیا در شب های 19 ، 21 و 23 ماه رمضان، گفت: یک علت این است که مردم به جایگاه شب قدر پی ببرند و اهتمام بیشتری برای عبادت و شب زنده داری و درک این شب داشته باشند، و همچنین بر اساس برخی روایات در شب نوزدهم سرنوشت افراد مقدر ، شب بیست و یکم محکم و قطعی و در شب بیست و سوم امضاء می شود.
امام جمعه نصرآباد با طرح این سوال اساسی که چه کنیم تا در این شب ها دعاهایمان مستجاب شود و شب قدر ما شب با برکت و نورانی شده و اعمالمان مورد نظر خدای متعال باشد ، به تفصیل به این سوال پاسخ داد و 5 راه کار در این خصوص ارائه نمود و افزود: توجه به مناجات و ابراز پشیمانی از گذشته خود به درگاه خدا با توبه و ضجه و ناله کردن ؛ سرزدن به والدین و دلجویی از آنها، و رفتن سر قبرشان در صورت فوت ، اتصال و ارتباط با اقوام و صله رحم و پرهیز از قطع رحم و قهر کردن با آنها که موجب بسته شدن در استجابت دعا می شود، زدودن کینه مومنین از دل و توجه به لقمه حلال و دوری از لقمه حرام باعث می شود که انسان بهترین استفاده را از این شب های نورانی و با برکت ببرد؛ و بدانیم که دعای کسی که عاق والدین شده یا با بستگان قطع رحم نموده یا شرابخوار است و یا کینه فرد مومنی را در دل دارد مستجاتب نمی شود.
علیرضا فرهنگ خطبه دوم را نیز با سفارش به تقوا آغاز کرد و با استناد به آیه 212 سوره بقره گفت: رزق و روزی بی حساب انسانهای متقی نزد خدا محفوظ است.
امام جمعه نصرآباد در ادامه با عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی علیه السلام ؛ از آن حضرت به عنوان شهید عدالت و مبارزه با فساد، بویژه فساد مالی که در جامعه رسوخ پیدا کرده بود و پرچمدار این مبارزه یاد کرد و علت ماندگاری نام و یاد آن امام بزرگوار را ایمان همراه مبارزه با ظلم و انحرافات دانست و تصریح کرد: خطر انحراف دین به دست عوامل و مزدوران خارجی که در دستگاه نظام اسلامی نفوذ کرده بود، کار را به جایی رساند که بهترین یار پیامبر در محراب به شهادت رسید، و این روند با بدترین حالت ادامه پیدا کرد تا امام حسین علیه السلام را به شهادت رساندند، و کار به جایی رسید که حجت الهی غایب شد، و ما از حکومت عدل الهی محروم شدیم.
نامبرده در خصوص اهداف دشمنان اسلام از صدر اسلام تا کنون گفت: همه آگاه باشیم یکی از نقشه های مهم دشمن از صدر اسلام تا الان و تا وقتی پرچم مبارزه با استکبار بلند است، نفوذ با هدف اختلاف افکنی بین یاران انقلاب و مهره کردن برخی از آنها برای پیاده کردن اهداف خودشان است، تا حرف های خودشان را از دهان برخی مسوولان بزنند.آن چه برای ما پیروان امیرالمومنین علیه السلام اهمیت دارد این است که باید دین و رهبر الهی دین را بشناسیم . علت یاری نکردن و خانه نشینی 25 ساله امیرالمومنین علیه السلام این بود که مردم جایگاه رهبر و دینشان را نشناختند، به همین جهت بهترین فرد روی زمین را خانه نشین کردند. این به خاطر بی بصیرتی است و خدای نکرده دشمن از زبان ما نباید کارش را پیش ببرد .
نامبرده با مخاطب قرار دادن مداحان و سخنرانان گفت: هر کسی که تریبون و مخاطب دارد، باید همه زوایای زندگی امیرالمنومنین علیه السلام را تبیین کند و در کنار اخلاق و ایمان آن حضرت بعد سیاسی و حکومتی اش را هم تشریح کند. باید بدانیم دشمن با دینداری که نماز بخواند و روزه بکیرد و کاری به او نداشته باشد، کاری ندارد ، بلکه از او حمایت ، و تشویقش هم می کند. رئیس جمهور خبیث امریکا در عراق و سوریه و لبنان و یمن و جاهای دیگر این همه جنایت می کند و از طرفی در مراسم افطاری افراد به ظاهر دینداری که کاری به سیاست های ظالمانه او ندارند، شرکت می کند.
7 تیر سالروز شهادت آیت الله دکتر بهشتی و 72 یارش به دست عوامل استکبار و نام گذاری این روز به نام قوه قضاییه دومین مناسبتی بود، که خطیب مذکور پیرامون آن صحبت کرد ، و ضمن قدر دانی از آقای شریفی بازپرس دادگاه جرقویه، که قبل از خطبه ها سخنرانی نمود؛ خطاب به مسوولان قوه قضائیه تصریح کرد: قوه قضائیه باید طوری حکم کند که مجرم زودتر از شاکی بر نگردد،و فضای امنی برایش ایجاد نشود. باید نگهش دارند، باید با او کاری کنند تا وقتی برگشت بفهمد این برگشتن برگشتی نیست که بتواند دوباره جرمی مرتکب شود.احساس ناامنی کند. احساس کند که دیگر از این غلط ها نمی تواندبکند. نکته دیگر این که برای اجرای عدالت و جلوگیری از جرم به هیچ کس باج داده نشود، هستند افرادی که در گوشه و کنار برای مجرم سفارش می کنند، اینها نباید بشود، هر چند کار بسیار سختی است و ما داریم افراد ارزشمندی که دارند با قاطعیت کار می کنند و من از جناب آقای شفیعی رئیس دادگاه جرقویه و همکارانشان که انصافا در منطقه خوب دارند کار می کنند و محکم ایستاده اند تشکر می کنم. ان شاء الله خدای متعال به همه آنها توفیق بدهد.
6 تیر روز جهانی مبارزه با مواد مخدر موضوع دیگری بود که امام جمعه محترم نصرآباد با مهم خواندن این موضوع گفت: عزیزان مشکل مصرف مواد مخدر در همه زمینه ها مشکل جهانی است،و همه کشورها به نوعی در گیر آن هستند، اما کشور ما از جهتی در تیر رس این مشکل قرار دارد و دشمنان برای مبتلا کردن جوانان ما به این بلای خانمان سوز سرمایه گذاری کرده اند. هدف توزیع کنندگان بین المللی و افرادی که این کار را می کنند از بین بردن نسل جوان و بنیان خانواده است ، که این مواد در هر زندگی رفت مرد نسبت به زندگی اش بی غیرت می شود و دنبال کار نمی رود ؛ فقط در این فکر است پولی برای مصرفش در بیاورد، و زن و بچه اش اش باید زجر بکشند و بیچاره شوند. متاسفانه آن قدر قبح این کار ریخته که گاهی به راحتی این کار صورت می گیرد، و حتی شنیده شده برخی بچه ها هم دارند مرتکب می شوند. که تاسف بار است.
فرهنگ با بیان این که ایران تنها کشوری است که هدف اصلی دشمنان قرار گرفته و آنها با همه قوا کشور ما را هدف قرار داده اند؛ گفت: از طرفی ایران تنها کشوری که از همه بیشتر هزینه کرده و شهید و جانباز داده ، و وقت می گذارد . خیلی کارها و تلاش ها می شود که به خاطر بعد امنیتی اش نمی شود گفت. خیلی برای مبارزه با مواد مخدر دارد تلاش می شود، مشکلاتی هم هست ،برخی وقتها مشکل قانونی است.
وی درابطه با آثار اعتیاد به مواد مخدر و ضرورت هوشیاری مردم گفت: مهم این است که بدانیم مصرف مواد مخدر، از مردان غیرت و نشاط در زندگی را می گیرد، و آنها را نسبت به مسوولیت هایشان بی مبالات می کند. خانواده ها دقت کنند، پدران دقت کنند. مواظب باشند بچه ها یشان ، در معرض مواد قرار نگیرند، با کسانی که اهل این موادند ارتباط نداشته باشند، چون در سایه ارتباط مبتلا و گرفتار می شوند.
علیرضا فرهنگ با قدردانی از تلاش های سروان ابراهیمی و همکارانشان در کلانتری گفت: این عزیزان به شدت تلاش می کنند و تعدادی دستگیر شده اند، و آرامش نسبی و خوبی ایجاد شده است. بویژه در نصرآباد اقدامات خوبی انجام شده و یک فضای ناامنی برای توزیع کنندگان و مبتلایان به وجود آمده است. ان شاء الله این روند با همکاری شما مردم با ایستگاه و کلانتری پیش برود، آنها بدون همکاری مردمی نمی توانند آن گونه که شاید و باید کار کنند.همه ما باید دست به دست هم بدهیم تا دست کم در شهر خودمان توزیع و مصرف کاهش پیدا کند.
تشریح و تبیین برخی از نکات بیان شده توسط رهبر معظم انقلاب در دو دیدار اخیرشان با اساتید دانشگا ها و مداحان و شعراء و رمز گشایی از بعضی نقشه های جبهه استکبار از دیگر قسمت های مهم خطبه های نماز جمعه این هفته شهر نصرآباد بود.

امام جمعه نصرآباد در رابطه با نقشه دشمن برای نفوذ در دانشگاه و اهداف و اقدامات آنها گفت: دشمن برای نفوذ در دانشگاه ها و درون کسانی که برای دانشگاه ها تصمیم می گیرند، سرمایه گذاری کرده و با حمایت از کسانی که مخالف مبانی انقلاب هستند و جلوگیری از فعالیت دانشجویان انقلابی و ترویج فرهنگ بی بند و باری و اجرای اردوهای مختلط و مشغول کردن دانشجویان به گناه قصد دارد از روند رو به رشد پیشرفت علمی کشور و توسعه روحیه انقلابی در دانشگاه ها جلوگیری کند، که متاسفانه تا حدودی موفق شده و علیرغم تذکرات متعدد رهبر فرزانه انقلاب شاهد کم توجهی مسوولان وزارت علوم و برگزاری اردوهای مختلط دانشجویی و در نتیجه کاهش سرعت رشد علمی کشور هستیم.دشمن می خواهد فرهنگ پلید شهوت رانی خود را در دانشگاه ها بیاورد تا دانشجو به جای فکر کردن به پیشرفت علمی کشور ، دنبال شهوت رانی بیفتد.
وی با بیان این که امریکا درصدد نشان دادن وجه خوب ازخود در جهان بویژه در بین مسوولان است ، بر ضرورت تبیین خیانتهای امریکا در زمین های مختلف همچون برجام در قالب های مختلف از جمله شعر تاکید کرد و افزود: کار و نقشه دیگر دشمن بزرگ نمایی هنرمندان بی اعتقاد به انقلاب و افراطی نشان دادن نیروها و هنرمندان انقلابی است ، که رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با شعرا به خاطر تجلیل از هنرمندان بی اعتقاد به مبانی انقلاب و ولنگار ، و بی توجهی و بی اعتنایی به هنرمندان انقلابی از مسوولان فرهنگی انتقاد کردند، که امیدواریم مسوولان فرهنگی بویژه وزارت ارشاد از خواب بیدار شوند.
وی در پایان با اشاره به در پیش بودن سالروز حمله شیمیایی رژیم بعث عراق به سر دشت و سلب تابعیت عالم بزرگ بحرینی در روزهای اخیر گفت: امریکا دست از خیانت و جنایت علیه مردم و مسوولان و نظام اسلامی ما بر نمی دارد و در زمان جنگ 500 تن مواد شیمیایی در اختیار صدام قرار داد در بر سر مردم کشور ما بریزد و الان هم در منطقه شرارت می کند و دولت تحت سلطه او در بحرین اعلام سلب تابعیت از عالم بزرگ بحرین کرد تا این که کسانی مثل سردار سلیمانی و آزادگان جهان هشدار امکان قیام مسلحانه توسط مردم بحرین را دادند. امریکا هر طرحی می دهد برای مقابله با اسلام ناب است و دیدیم هدفش از طرح صلحی که برای سوریه داد تجهیز داعش بود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.