سرویس: اخبار شهرستان 15:29 - جمعه 04 تیر 1395

امام جمعه ورزنه:

فرصت شب های قدر فرصت طلایی است که باید با عبادت خود را به معبود نزدیک کنیم

حجت الاسلام شا محمدی : فرصت شب های قدر فرصت طلایی است که باید با بهترین برنامه عبادت خودرا به معبود نزدیک کنیم.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل شامحمدی  ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر ورزنه که در مسجد جامع برگزار شد ضمن دعوت به تقوی الهی وتر ک گناه  اظهار داشت: الگو گرفتن از امیرالمومنین در کسب تقوی از نشانه های مومنین است چرا که امیرالمومنین  امام المتقین یعنی پیشوای متقین است وبرما فرض است که در مسیر ایشان حرکت کنیم.

خطیب جمعه شهر ورزنه با اشاره به زندگی امیرالمومنین علی (ع) بیان داشت : در زندگی امیرالمومنین مواجه با یک اقبال عمومی و دو پشت کردن به ایشان صورت گرفت که بعد از رحلت رسول خدا (ص) طبق وصیت باید ایشان خلیفه و رهبر جامعه می شد ولی کسی بر مسند خلافت نشست که از دیدگاه خدا ورسول خدا صلاحیت نداشت این اولین جایی بود که مردم به امیرالمومنین پشت کردندونتیجه آن این بود که شیرازه اسلام از هم پاشید وحدود الهی و احکام اسلام بر زمین ماند.

حجت الاسلام شا محمدی با اشاره به نماد اسلام در 25 سال خانه نشینی امیرالمومنین افزود : در خلافت کسانی که صلاحیت حاکمیت رانداشتند ودرطول بیست وپنج سال دیگر نمادی از اسلام بود چرا که حدود الهی تعطیل و احکام الهی بجای گسترش آن از بین رفته بود ومردم بخاطر این دلایل به امیرالمومنین روی آوردند واز ایشان درخواست خلافت کردند وایشان بخاطر اقبال  ودرخواست مردم خلافت راپذیرفتند .

وی درادامه بیان داشت: امیرالمومنین به مردم فرمود آگاه باشید من از طرف خدا مامورم که حدودالهی واحکام دین اسلام را پیاده کنم وبخاطر همین مسئله دنیا خواهی ونفس پرستی باعث مقابله با ایشان گردید.

امام جمعه ورزنه با اشاره به مبارزه با ناکثین ، قاسطین ومارقین  اظهار داشت : دنیا خواهی ورفتن به طرف هوای نفس باعث شد که این سه طایفه دربرابر علی (ع) صف آرایی کنند و به مبارزه با ایشان پرداختن که چه خسارت هایی به اسلام وارد نمودند ولی امیرالمومنین تنها دربرابر این زیاده خواهی ها وپیمان شکنی ها ایستادگی ومقاومت کردند.

خطیب جمعه ورزنه درادامه تصریح کرد: خشک مقدس های نهروان همه دنیا پرست و فریب خورده دنیا بودند که عدالت ،مبارزه با مفاسد دست اندر کاران حکومت ومبارزه بارشوه خواری در محراب عبادت و بخاطر شدت عدالت امیرالمومنین علی (ع) به شهادت رسید.

حجت الاسلام شا محمدی در خطبه دوم ضمن تبریک فرا رسیدن شب های قدر بیان داشت:   فرصت شب های قدر فرصت طلایی است که باید با بهترین برنامه عبادت خودرا به معبود نزدیک کنیم.

خطیب جمعه شهر ورزنه ضمن تسلیت شهادت دکتر بهشتی و72 تن از یاران انقلاب  گفت: دشمن با شهادت دکتر بهشتی و72 تن از یاران امام در 7تیرماه سال 60 خواست به نظام نوپای اسلامی ایران ضربه بزند که بااین کار مردم رابیدارترودشمن شناسی مردم را به اوج رساند  .

حجت الاسلام شا محمدی با اشاره به هفته قوه قضاییه افزود: هفته قوه قضاییه را به قضات ودست اندر کاران قوه قضاییه تبریک می گوییم واز قضات می خواهیم در رسیدگی به پرونده های سرعت عمل داشته باشند ودراین راه تلاش کنند که کوتاهی باعث ضایع شدن حقوق مردم می باشد.

امام جمعه ورزنه به هفته صرفه جویی در آب  اشاره و اظهار داشت : کم بود آب وخشکسالی در منطقه مانمود دارد وباید توجه داشته باشیم که اسراف کارپسندیده ای نیست وباید تلاش کنیم در مصرف آب رعایت انصاف را داشته باشیم .

وی با اشاره به دستگیری عوامل داعش در کشور اسلامی ایران بیان داشت : تلاش شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان (عج) وتبعیت از ولی امر خود باعث امنیت در کشور هستیم که باید از این تلاش ها تشکر وقدر دانی کنیم .

حجت الاسلام شا محمدی صلب تابعیت شیخ عیسی قاسم توسط حکام بحرین  اشاره وافزود: کسانی که از خدا ودین خدا دفاع می کنند و از شهر خود اخراج می شوند از طرف خدا اذن جهاد دارند وظلم وتعدی به مسلمین مورد خشم وغضب خدا قرار خواهند گرفت.

وی به صنعت گردشگری اشاره کرد وبیان داشت: گردش و تفریح دراسلام سفارش شده است وباید مسئولین از صنعت گردشگری واز کسانی که دراین صنعت سرمایه گذاری می کنند حمایت کنند ومسئولین وسرمایه گذاران هم باید با تشکیل اتاق فکر متشکل از روحانیون، علماء وصاحب نظران در جهت تفریح سالم واسلامی برنامه ریزی نمایند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.