سرویس: سیاسی 16:07 - جمعه 04 تیر 1395

استاندار اصفهان عنوان کرد

فعالیت مساوی احزاب اصلاح‌طلب و اصول‌گرا در اصفهان

استاندار اصفهان گفت: احزاب فعال و نیمه فعال استان 76 حزب هستند که 34 حزب فعال در استان فعالیت می‌کنند و تعداد احزاب اصلاح‌طلب و اصول‌گرا در استان به طور مساوی است.

به گزارش اصفهان شرق، و به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در نشست روسا و دبیران احزاب و تشکل‌های سیاسی استان به بیان آخرین وضعیت سیاسی، اقتصادی و عمرانی استان پرداخت و اظهار داشت: استان اصفهان امسال با یک خشک‌سالی بی‌سابقه در چهل سال گذشته مواجه است و در رتبهٔ چهارم استان‌های خشک کشور قرار گرفته است.

زرگرپور با بیان اینکه در منطقه نائین 80 درصد و در منطقه اصفهان 55 درصد کاهش بارش گزارش شده است، گفت: در سرشاخه‌های حوضه آبریز زاینده‌رود نیز 20 درصد کاهش بارش گزارش شده است که با توجه به اینکه فصل بارش به تمام رسیده است اصفهان جزء استان‌هایی با خشک‌سالی بسیار شدید قرار گرفته است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه مدیریت کشت پاییزه به خوبی صورت گرفت، گفت: علی‌رغم خشک‌سالی و کمبود آب، کشت پاییزه به طور کامل انجام شد و امسال خوشبختانه پیش‌بینی می‌شود 260 هزار تن گندم و 210 هزار تن جو برداشت شود که کشت جو نسبت به سال قبل 15 درصد افزایش‌یافته است.

رسول زرگرپور با ابراز نگرانی در خصوص تأمین آب شرب، گفت: تلاش خواهیم کرد که با مدیریت درست، مشکلی در این خصوص ایجاد نشود و با توجه به گزارش هواشناسی که بارش‌های امسال را 3 ماه دیرتر اعلام کرده است باید تا پایان زمستان آب شرب کنترل و مدیریت شود و مردم نیز باید در مصرف آب صرفه‌جویی داشته باشند.

وی به اشاره به وضعیت اقتصادی استان گفت: همان‌گونه که همه بزرگان اعلام کرده‌اند مشکلات اقتصادی و بیکاری از مهم‌ترین چالش‌های کشور است ولی در استان تمهیداتی اندیشیده شده که مشکلات این بخش را کاهش دهیم.

وی افزود: برای اولین بار طی 5 سال گذشته نرخ تورم در استان در طول دو ماه گذشته 1 تا نیم درصد پایین‌تر از نرخ متوسط کشور قرار گرفته است و نرخ بیکاری نیز که 1 تا 2 درصد بالاتر از میانگین کشوری بود نزدیک به متوسط کشور رسیده است.

استاندار اصفهان اظهار داشت: با تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به پیشنهاد استان اصفهان و برگزاری جلسات منظم و تفویض اختیار به استانداران و همچنین بررسی پرونده 850 واحد تولیدی و تثبیت 26 هزار اشتغال وضعیت بیکاری در استان اصفهان رو به بهبود است.

زرگرپور به بسته حمایتی دولت اشاره کرد و گفت: در این بسته حمایتی ده هزار میلیارد ریال اعتبار برای استان در نظر گرفته شده و به استان ابلاغ گردیده که برای واحدهای تولیدی خرد، ده میلیارد ریال و برای واحدهای تولیدی متوسط 20 میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته اولین واحد اقتصادی تسهیلات خود را دریافت کرد، اظهار داشت: بانک مرکزی به همه بانک‌ها اعلام کرده است که 10 درصد از منابع خود را به این تسهیلات اختصاص دهند و هیچ‌گونه نگرانی در خصوص ارائهٔ تسهیلات وجود ندارد.

استاندار اصفهان از بستهٔ تشویقی صادرات نیز خبر داد و گفت: برای این بستهٔ حمایتی در حال جمع‌بندی نقطه نظرات هستیم تا تصمیم نهایی گرفته شود.

رسول زرگرپور با اشاره به وضعیت طرح‌های عمرانی استان، تصریح کرد: مصلی بزرگ امام خمینی اصفهان پس از مرتفع شدن مشکلات بین متولیان و همچنین مباحث معماری، برای برگزاری نماز جمعه در ماه مبارک رمضان آماده گردید و به‌طوری که سقف شبستان اصلی کامل شده است و طی 3 ماه آینده کتیبهٔ آن نیز کامل خواهد شد، کف مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی است به مساحت 200 هزار مترمربع کامل شده است و تنها بخشی از فضاهای جانبی مصلی باقی خواهد ماند و به این ترتیب خوشبختانه مصلی روی ریل تکمیل قرار گرفته و کارها پیشرفت خوبی داشته است.

وی به ورزشگاه نقش‌جهان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر زمین چمن آماده شده است، مجموعه مربوط به یکی از تیم‌ها شامل رختکن و سرویس‌های بهداشتی و … نیز آماده شده است و مجموعه تیم دیگر نیز در حال اجرا است و تمام آرزوی ما این است که مسابقات لیگ شانزدهم در این ورزشگاه برگزار شود.

استاندار اصفهان با تشریح مسائل سیاسی استان، گفت: احزاب فعال و نیمه فعال استان 76 حزب هستند که 34 حزب فعال در استان فعالیت می‌کنند و تعداد احزاب اصلاح‌طلب و اصول‌گرا به طور مساوی در استان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه 3 حزب در استان در حال دریافت مجوز هستند، گفت: در سال گذشته مجوز 18 شعبه در استان صادر گردیده است.

رسول زرگرپور افزود: خوشبختانه در دو سه سال گذشته استان اصفهان تنها استانی بوده است که کنسرت و جلسات سیاسی در آن لغو نشده است.

به گزارش فارس در این جلسه، اعضای شرکت‌کننده نیز نظرات و پیشنهادهای خود را در خصوص مسائل مختلف بویژه تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به جلسه ارائه کردند و بر برگزاری منظم و مستمر این جلسات تأکید داشتند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.