سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 16:25 - پنجشنبه 03 تیر 1395

کارشناس صندوق بیمه کشاورزی روستاییان و عشایر:

بیمه ضرورت و چتری بر سر روستاییان و عشایر است

احسان احمدی گفت: صندوق بیمه کشاورزی در جهت آسایش بیشتر قشر زحمت کش روستایی و عشایر گام بر می دارد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا، عصر امروز جلسه ای به منظور بررسی بیمه روستاییان و عشایر برگزار شد.

بخشدار جرقویه با اشاره به اهمیت بیمه گفت: با توجه به اهمیت مقوله بیمه و در اولویت قرار دادن آن توسط دولت می توان با افزایش تعداد اعضای این صنوق توسعه و گسترش صنوق بیمه کشاورزی را شاهد باشیم و آن را در جهت رفاه و آسایش قشر زحمت کش روستایی و عشایر بکار ببریم.

احمدی کارشناس صندوق بیمه کشاورزی اظهار کرد: صندوق بیمه کشاورزی روستاییان، کشاورزان و عشایر در سال 84 شروع بکار کرده که ابتدا دفتری در استانداری داشت و در سال 89 با جدیت تمام با مستقل شدن در تحت پوشش قراردادن کشاورزان و روستاییان و عشایر اقدام کرد.

احمدی در ادامه به مزیت این بیمه اشاره کرد و افزود: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان نهاد تامین کننده خدمات بیمه های اجتماعی مطلوب با امکان دسترسی آسان توام با کرامت و منزلت برای کلیه  آحاد جامعه هدف است. عضویت برای روستاییان، کشاورزان غیر ساکن در روستا، عشایر، رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری ساکن در شهرهای زیر بیست هزار نفر جمعیت ،در حال حاضر اختیاری بوده و افراد متقاضی با مراجعه به این صندوق در کمتر از یک روز از مزایای عضویت برخوردار می شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: هدف از ایجاد صندوق بیمه کشاورزان رفاه و آسایس  و چتری نجات برای اقشار محروم کشاورزان، روستاییان و عشایر بوده و عضو شدن در این صنوق نسبت به صندوقهای بیمه دیگر آسانتر و با صرفه تر می باشد.

احمدی از مسئولین منطقه، شوراها و مدیریت آموزش و پرورش خواست تا با اطلاع رسانی به گروه هدف انها را نسبت به مزایای این بیمه آگاه کنند تا با افزایش تعداد اعضا در جهت و توسعه صندوق و رفاه و آسایش بیشتر اعضا گام برداشت و همچنین در جهت واریز کردن حق بیمه در موعد مقرر تاکید شود تا در مدت بیمه وفقه ای ایجاد نگردد تا صندوق بیمه در برابر تعهدات خود بتوان اقدام نماید.

شرایط عضویت:

1-انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه (حق بیمه در صندوق 15درصد می باشد که 10 درصد ان را دولت تامین می نماید( حق بیمه از 300هزار تومان تا 700 هزار تومان بوده که شخص بیمه شده 5 در صد آن را بیاید پرداخت کند یعنی در حداقل آن 180 هزار تومان در سال تا 420 هزار تومان در سال باید پرداخت نماید و 10 درصد مابقی را دولت پراخت می نماید)

مزایای عضویت:

دارا بودن حداقل 18 سال سن  و بدون محدودیت در حداکثرسن

پیری و بازنشستگی

از کارافتادگی کلی

برخورداری بازماندگان تحت تکفل بیمه شده متوفی از مستمری

نقل و انتقال سوابق

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.