اصفهان شرق

مشکلات آب شرب روستاهای جرقویه روی میز بررسی/ خشکسالی شیرینی را از آب چاه گرفت

کدخبر: 105368
1395/04/03 در ساعت 11:33

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا، صبح امروز جلسه ای جهت بررسی و حل مشکل کمبود آب شرب چهار روستای احمد آباد، فیض آباد، حارث آباد و اسفنداران با حضور مدیریت آبفای روستایی شهرستان اصفهان، بخشدار، دهیاران و اعضای شورای این چهار روستا در بخشداری جرقویه علیا برگزار شد.

در این جلسه ابتدا بخشدار جرقویه علیا با اشاره به مشکلات آب شرب چهار روستای یاد شده گفت: در این چهار روستا شبکه آبرسانی از قبل بوده و مردم از آب چاه استفاده می کنند و این سیستم آبرسانی غیر استاندارد می باشد و برای حل مشکل آب شرب باید همگی با همکاری این مشکل اصلی را بر طرف کنیم.

مدیریت آبفای روستایی شهرستان در ادامه با تاکید بر استاندارد سازی شبکه و تحویل آن به شرکت آبفای روستایی اظهار کرد: شبکه آبرسانی این روستاها باید استاندارد شود و تحت نظارت ابفای روستایی تکمیل گردد و به آبفا تحویل داده شود.

نوری در ادامه تاکید کرد: جهت استاندارد سازی شبکه هزینه را باید مردم پرداخت کنند که هزینه برآورد شده آن حدود 3 میلیارد و 750 میلیون ریال می باشد که بعلت محروم بودن منطقه و نبود اعتبار مقرر شد که هر خانوار هزینه حفاری و اتصالات را که حدود 4 میلیون ریال می باشد را پرداخت نمایند تا به زودی شبکه موجود ترمیم شود.

نوری با اشاره به کمبود کنونی آب شرب تاکید داشت: تا ایجاد شبکه جدید با تانکر های سیار آب شرب را برای این چهار روستا فراهم می اوریم و از مردم خواست برای سریعتر شدن در امر استاندارد سازی شبکه مبلغ تعیین شده را واریز کنند تا در کمترین زمان اقدامات لازم انجام شود.

شایان ذکر است شبکه آبرسانی و لوله کشی این چهار روستا از سالهای گذشته بوده و آب نیز از طریق چاه تامین می شده است و بعلت کاهش نزولات جوی آب چاه نیز کم شده و شور گردیده است و دهیاران و اعضای شورا اسلامی این روستاها از مسئولین خواستند تا به این مشکل اصلی رسیدگی کنند.