سرویس: اجتماعی » علمی 13:55 - شنبه 28 دی 1392

این روزهای سال باید مثل “ابوعلی سینا” لباس بپوشید

یکی از توصیه‌هایی که همواره متخصصان تغذیه در فصل زمستان دارند تقویت سیستم ایمنی بدن با ساده‌ترین راهکار هاست که گاهی افراد از آن‌ها غافل می‌شوند.

به گزارش اصفهان شرق، در قدیم افراد برای گرم کردن دست و به ویژه پا‌هایشان پارچه‌های گرم و بافتنی را به دست و پاهای خود می‌بستند و با این کار سریع احساس گرما می‌کردند و چون سفرهای طولانی را تجربه می‌کردند برای جلوگیری از خستگی و استحکام بخشیدن به استخوان‌هایشان آن‌ها را با پارچه‌های محکم می‌بستند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، افرادی که در هوای سرد به فعالیت‌های شدید می‌پردازند جریان خون در بدنشان دچار مشکل می‌شود و ممکن است در معرض حمله‌های قلبی قرار بگیرند از این رو متخصصان طب سنتی همواره توصیه می‌کنند تا دهان و بینی در فصل زمستان با پارچه ضخیم و بافتنی پوشیده شود تا بدن بتواند هوای گرمی را تنفس کند.
افرادی که بدن‌های ضعیفی دارند باید با پوشاندن ناحیه سر و صورت خود در فصل زمستان با کلاه و شال گردن از دستگاه تنفسی خود محافظت کنند و بروز بیماری‌ها را کاهش دهند.
در طب سنتی قدیم شال گردن وجود نداشت از این رو افراد دستار دور گردن خود می‌پیچیدند و از خود محافظت می‌کنند اما امروزه کلاه و شال گردن‌هایی با طراحی‌های متفاوت جایگزین آن‌ها شده‌اند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.