سرویس: اخبار شهرستان 18:44 - دوشنبه 31 خرداد 1395

بخشدار جرقویه علیا:

شهرک صنعتی حسن آباد در حال خاموش شدن است

بهزادفر گفت: علت غیر فعال بودن واحدهای شهرک صنعتی عدم فروش محصولات تولیدی، عدم رقابت با محصولات وارداتی، گرانی مواد اولیه است.

بخشدار جرقویه علیا در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا با اشاره به مشکلات شهرک صنعتی شهر حسن آباد گفت: شهرک صنعتی حسن آباد دارای 7 واحد صنعتی مستقر و کامل شده می باشد که از این تعداد 5 واحد آن تعطیل شده و 2 واحد آن به صورت نیمه فعال در حال فعالیت است.

بهزادفر علت غیر فعال بودن واحدهای مذکور را چنین بیان کرد: عدم رقابت با محصولات وادراتی مشابه خارجی، عدم فروش محصولات تولیدی، گرانی مواد اولیه و موارد مالیاتی و ارزش افزوده می باشد.

وی در ادامه با اشاره به حمایت دولت از این شهرک ها افزود: دولت در این زمینه علاوه بر مهیا کردن زیر ساخت های لازم برای استقرار واحدهای صنعتی در شهرک اقدام به پرداخت تسهیلات بلند مدت و سرمایه در گردش برای توسعه بازار این واحدها می نماید که بدلیل عدم وجود بازار مناسب برای فروش محصولات، انها تمایلی برای دریافت تسهیلات از طرف کارفرما ها را ندارند.

بخشدار با اشاره به راهکارهای برون رفت از این معضل گفت: اقتصاد مقاومتی که تاکید مقام معظم رهبری است و فرهنگ سازی مردمی جهت خرید محصولات تولید بومی، جلوگیری از واردات بی رویه کالاهای خارجی و قاچاق کالا و فراهم نمودن امکانات لازم برای فروش و صادرات محصولات واحد های صنعتی می تواند راهکار برون رفت از معضل بیکاری شهرک ها شود.

DSC08716

وی در راستای حمایت دولت از واحد های صنعتی کوچک خاطرنشان کرد: در خصوص حمایت از واحد های صنعتی کوچک دولت در حال حاضر اقدام به پرداخت دو نوع تسهیلات اشتغالزا با کارمزد پایین خصوصا در مناطق روستایی می نماید که به صورت مشارمتی و غیر مشارکتی و به منظور پیش گیری از مهاجرت روستائیان به شهر پرداخت می گردد.

بهزادفر با اشاره شهرک صنعتی رامشه، گفت: در شهرک صنعتی رامشه بین 50 تا 60 درصد واحد ها فعال و نیمه فعال هستند که با توجه به دعوت از سرمایه گذاران بومی در این شهرک، شهرک مذکور از امکانات زیر بنایی و زیر ساخت لازم برخوردار نیست به طور مثال زیر سازی و آسفالت معابر آن انجام نشده و موضوع آب آشامیدنی آن هنوز حل نشده است و منابع زیادی توسط شهر های صنعتی استان برای اسقرار واحدها در این شهرک دریافت می گردد که باعث نا رضایتی صاحبان واحد های صنعتی گردیده است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.