سرویس: اجتماعی 17:02 - دوشنبه 31 خرداد 1395

معاون آموزش و پرورش اصفهان

برنامه‌های اوقات فراغت به صورت خودگردان اجرا می‌شود/ تلاش برای اعطای گواهینامه مهارت به دانش‌آموزان

معاون اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: به دنبال این هستیم تا با همکاری اداره‌کل فنی و حرفه‌ای به دانش‌آموزان شرکت‌کننده در طرح‌های اوقات فراغت گواهینامه مهارت آموزی داده شود تا کارنامه‌ای برای سابقه و توانائی آنها باشد.

به گزارش اصفهان شرق، پیرامون برنامه‌های اوقات فراغت دانش آموزان و اعتبارات لازم برای این امر اظهار داشت: سال گذشته بالغ بر 29 درصد جمعیت آماری‌ آموزش و پرورش اصفهان جذب طرح اوقات فراغت شدند و امسال پیش‌بینی می‌کنیم حدود 30 درصد دانش‌آموزان جذب پایگاه‌های اوقات فراغت شوند.

وی افزود: آموزش و پرورش با این تعداد وسیع دانش‌آموز که بیکار هم هستند مواجه است و این بیکاری متاسفانه منشأ بیراهه رفتن بسیاری از جوانان و نوجوانان است.

معاون پرورشی فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه آموزش و پرورش مورد اعتمادترین سازمان است، گفت: خانواده‌ها با ما بسیار در ارتباط هستند ولی این کار را به صورت خودگردان انجام می‌دهیم و هزینه‌ها را از خود خانواده‌ها می‌گیریم و در پایگاه‌های اوقات فراغت هزینه می‌کنیم.

وی ادامه داد: اگر اعتباری در این راستا به طرح اوقات فراغت اختصاص یابد بدون شک در کیفیت و کمیت کار تاثیرگذار است، متاسفانه برخی خانواده‌ها هم توانائی پرداخت همین هزینه‌های کم را نیز ندارند و ثبت‌نام نمی‌کنند و در نهایت فرزندان خود را بدون داشتن اوقات فراغت رها می‌کنند.

احمدی با بیان اینکه آموزش و پرورش بیشترین ظرفیت را برای این کار دارد، تصریح کرد: تمام تلاش خودمان را می‌کنیم ولی اگر مسئولان به این امر توجه ویژه‌تری داشته باشند و اعتباری اختصاص دهند بدون شک می‌توانیم خیلی بهتر و گسترده‌تر اقدامات لازم در این زمینه را انجام ‌دهیم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا به هدف خودتان در این امر رسیده‌اید، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در نظر دارد که در طرح اوقات فراغت، مسابقاتی فرهنگی هنری برگزار کند و براساس آن نگرش‌ دانش‌آموزان را براساس تفاوت‌های فردی‌شان شناسائی کند.

معاون پرورشی فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: به دنبال این هستیم که دانش‌آموزان را در یک مسیری قرار دهیم تا پس از پایان این برنامه‌ها در تابستان، رشته‌ای که به آن علاقه‌مند هستند را زیر نظر مربیان خود ادامه دهند.

وی گفت: حتی با اداره کل فنی‌وحرفه‌ای هم صحبت‌هائی کرده‌ایم تا به استاندارد آنها نزدیک‌تر باشیم و گواهینامه برای این دانش‌آموزان نیز فراهم کنیم، در حقیقت این گواهینامه کارنامه‌ای برای سابقه و توانائی آنها باشد، این موضوع جزو ایده‌های ما و شدنی هم است ولی این موضوع نیز اعتبار می‌خواهد.

تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.