سرویس: اخبار شهرستان 13:10 - دوشنبه 31 خرداد 1395

در شهر حسن آباد انجام شد؛

تجلیل از کشاورزان سواد آموز/ ارتقاء علم دغدغه ای مهمتر از آب

معاونت سواد آموزی استان در این مراسم گفت: امروزه دغدغه کشاورزان کمبود آب است ولی با همت کشاورزان، دانایی مهمتر از موضوع آب قلمداد شد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا، صبح امروز مراسم تجلیل از کشاورزان سواد آموز بخش جرقویه علیا در مدرسه فاطمیه شهر حسن آباد با حضور معاون سواد آموزی استان اصفهان برگزار شد.

مدیریت اداره آموزش و پرورش جرقویه علیا با اشاره به همت بلند کشاورزان گفت: در منطقه جرقویه علیا پراکندگی زیادی بین روستاها وجود دارد ولیکن با تلاش آموزش و پرورش و همکاری جهاد کشاورزی و نهضت سواد آموزی در شناسایی و معرفی بی سوادان توانسته ایم بی سوادی را نزدیک به صفر برسانیم و در چند سال اخیر در بحث ریشه کنی بی سوادی، جرقویه علیا در استان مقام اول را کسب کرده است.

امید قائمی معاونت نهضت سواد آموزی استان اصفهان با اشاره به اهمیت علم و دانایی گفت: همت امروز کشاورزان توانست، کشاورز کویر را به سمت قله های سواد برساند و امروز با علم و آگاهی می تواند، دانسته های خود را در زمینه کشاورزی بالا ببرد.

مهندس مرادمند مدیریت کشاورزی شهرستان اصفهان جایگزینی کشاورزی مدرن به جای کشاورزی سنتی، را یکی از اهم کارهایی عنوان کرد که کشاورزان شرق اصفهان باید به ان اهمیت دهند.

گفتنی است، در سال 92 در منطقه 36 نفر جذب نهضت شدند و  198 نفرانتقال و رتبه اول در استان را کسب کردند.

در سال 93، 22 نفر جذب و 113 انتقال در سال 94، 13 نفر جذب و 82 نفر انتقال و در سال 95، 5 نفر جذب و 32 نفر انتقال  و 10 نفر تحکیم داشته و این روند کاهش تعداد بیانگر کم شدن بی سوادی در منطقه  می باشد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.