سرویس: دین و اندیشه 12:12 - یکشنبه 30 خرداد 1395

مدیر موسسه قرآنی بیّنه:

نخستین دوره مسابقات قرآنی بیان در اصفهان برگزار می‌ شود

مدیر موسسه قرآنی بیّنه از برگزاری نخستین دوره مسابقات قرآنی “بیان” خبر داد و گفت: به دنبال تقویت زیرساخت‌ها برای برگزاری این مسابقات در سطح بین‌المللی هستیم.

به گزارش اصفهان شرق، مرتضی بشیری درباره نخستین دوره مسابقات قرآنی کشوری “بیان” اظهار داشت: کار اصلی موسسه قرآنی بیّنه آموزش قرآن ویژه نوجوانان پسر است و مسابقات قرآنی یکی از بسترهای مهمی است که به آن توجه دارد.

وی افزود: موسسه بینه تاکنون این مسابقات را در سطح شهر و استان برگزار کرده و امسال اقدام به برگزاری مسابقات قرآنی ویژه پسران زیر 18 سال و در سطح کشوری تحت عنوان «مسابقات قرآنی کشوری بیان» کرده است.

مدیر موسسه قرآنی بیّنه با اشاره به اینکه هم اکنون این مسابقات در مرحله تبلیغات و اطلاع رسانی قرار دارد، گفت: قرار است این مسابقات در 3 مقطع سنی زیر 13 سال، 13 تا 16 سال و 16 تا 18 سال و در 2 زمینه گویشی و هنری برگزار شود.

وی بیان کرد: زمینه گویشی این مسابقات، رشته‌های قرائت تقلیدی، قرائت تطبیقی، اذان، ترتیل، فراز خوانی و تواشیح و زمینه هنری رشته‌های عکاسی، خطاطی، نقاشی و تصویرسازی با محوریت قرآن را شامل می‌شود.

بشیری افزود: شرکت در رشته‌های زمینه هنری برای دختران نیز آزاد ولی زمینه گویشی تنها مخصوص پسران است و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا تاریخ 21 تیرماه بر روی سایت موسسه به نشانی www.mqeb.ir بارگذاری کنند.

وی درباره داوری مسابقات بیان کرد: آثار ارسال شده، توسط داوران ممتاز استان نظیر استاد ستوده، استاد شاه میوه، استاد مقدم وغیره داوری می‌شود و در مرحله پایانی برگزیدگان از سراسر کشور به اصفهان دعوت شده و در 3 روز در تاریخ 21، 22 و 23 مرداد ماه به رقابت می‌پردازند.

مدیر موسسه قرآنی بیّنه ادامه داد: در این مرحله نیز داورانی از سراسر کشور مانند استاد امام جمعه، استاد عباس حشمتی، استاد دولتی و غیره از تهران، استاد سادات فاطمی از مشهد، استاد لطفی‌نیا از رشت و استاد محمد‌پور از مازندران به داوری آثار می‌پردازند.

وی با بیان اینکه مراسم اختتامیه این مسابقات شامگاه 23 مرداد همزمان با شب ولادت حضرت علی بن موسی الرضا‌(ع) برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه با حضور مردم و مسئولان برگزار می‌شود و به بیش از 150 نفر جوایز نفیسی از قبیل کمک هزینه سفر به کربلا، کمک هزینه سفر به مشهد مقدس، دوچرخه، تبلت، گوشی همراه، سکه بهار آزادی و‌غیره اهدا خواهد شد.

بشیری با بیان اینکه شاهد برگزاری نخستین دوره این مسابقات هستیم، افزود: هدف ما شناخت استعدادها و نخبه‌یابی و آموزش و ترویج قرآن است و تلاش می‌کنیم که مسابقات از لحاظ فنی و کیفی در سطح بالایی باشد تا این اهداف به خوبی محقق شود.

وی درباره برنامه موسسه برای سال‌های آینده گفت: تجربه نشان داده کارهایی که تنها برای یکبار انجام می‌شوند نتیجه بسیار خوبی ندارند و به همین دلیل در جلساتی که با حامیان مالی این مسابقه به ویژه شهرداری اصفهان داشته‌ایم و قول همکاری تا 10 سال آینده را از آنان گرفته‌ایم.

مدیر موسسه قرآنی بیّنه خاطرنشان کرد: تا 15 سال پیش نظیر این مسابقات به میزبانی آموزش و پرورش برگزار می‌شد ولی به دلایلی این مسابقات تعطیل شد و اکنون ما در صدد برگزاری مجدد این مسابقات بوده و علاوه بر دنبال کردن اهداف خود در پی تقویت زیر ساخت‌ها برای برگزاری این مسابقات در سطح بین المللی در آینده هستیم.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.