سرویس: اجتماعی 14:14 - شنبه 29 خرداد 1395

رئیس اداره نظارت بر بهداشت دامپزشکی اصفهان:

طرح تشدید نظارت بر فرآورده‌های خام دامی با ۳۵ اکیپ نظارتی در اصفهان اجرا می‌شود

رئیس اداره نظارت بر بهداشت اداره‌کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: طرح تشدید نظارت بر فرآورده‌های خام دامی از ۱۶ خرداد تا ۱۶ مردادماه با ۳۵ اکیپ نظارتی در اصفهان اجرا می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، عبدالرضا مرادی  پیرامون طرح تشدید نظارت بر فرآورده‌های خام دامی استان اصفهان اظهار داشت: این طرح از 16 خرداد تا 16 مردادماه ادامه دارد و تعداد 35 اکیپ نظارتی در سطح استان بر اجرای این طرح نظارت می‌کنند.

وی افزود: در مجموع در سطح شهر اصفهان بالغ بر 10 هزار مرکز عرضه فروش و 100 کشتارگاه دام و طیور و مرکز قطعه‌بندی و بسته‌بندی در سطح استان داریم و این 35 اکیپ نظارتی در 2 شیفت صبح و عصر بر این مراکز نظارت می‌کنند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره‌کل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه در طرح ضربتی ماه رمضان سال قبل 14 هزار و 340 مرکز عرضه بازدید شد، تصریح کرد: در همین راستا 269 مورد نیز بازدید از کشتارگاه‌ دام و طیور و مرکز قطعه بندی و بسته‌بندی داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح همچنین 23 هزار و 638 کیلوگرم فرآورده خام دامی توقیف و از این تعداد 6 هزار و 783 کیلوگرم فرآورده ضبط و با توجه به آزمایشات از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

مرادی با اشاره به اینکه در طرح ضربتی سال گذشته در ماه مبارک رمضان 9 واحد صنفی تخلف بهداشتی داشتند که پلمپ شدند، بیان کرد: در همین راستا 15 پرونده هم به مراجع قضائی برای رسیدگی ارسال شد.

وی گفت: انتظارمان از متصدیان کشتارگاه‌ها و مراکز قطعه‌بندی و بسته‌بندی این بوده که نهایت همکاری را با مسئولان فنی دامپزشکی مستقر در این واحدها داشته باشند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذائی اداره‌کل دامپزشکی استان اصفهان افزود: مراکز عرضه شهر نیز دقت داشته باشند که فرآورده خام دامی که به دست آن‌ها می‌رسد و به‌صورت سالم و بهداشتی تولید و با خودروهای مجاز حمل شده است همکاری لازم را با بازرسان و 35 اکیپ نظارتی دامپزشکی داشته باشند.

وی تصریح کرد: به مردم توصیه می‌کنیم از مراکز مورد تائید دامپزشکی خرید کنند، همچنین در صورتی که با فرآورده خام دامی مشکوک مواجه شدند می‌توانند با شماره تلفن 1512 در سطح استان تماس بگیرند یا می‌توانند به صورت حضوری به شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

مرادی خاطرنشان کرد: توصیه بهداشتی بنده به مردم این است که فرآوده خام دامی که تهیه می‌کنند به‌ویژه مرغ و ماهی حتماٌ بسته‌بندی شده باشد، به مهر و تاریخ تولید و انقضای روی بسته‌بندی دقت کنند، گوشت قرمز نیز حتماٌ لیبل و تاریخ تولید و انقضا داشته باشد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه به صورت سالانه حجم خرید و فروش فرآورده‌های خام دامی به‌ویژه در ماه مبارک رمضان افزایش پیدا می‌کند طرح تشدید نظارت بر فرآورده‌های خام دامی را داریم که امسال نیز همانند سال‌های گذشته به اجرا در آورده‌ایم.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.