اصفهان شرق

مسئولین شهر در پیشبرد کارها از مسائل حاشیه ای بپرهیزند

کدخبر: 10507
1392/10/27 در ساعت 14:14

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اصفهان شرق: حجت الاسلام علیرضا فرهنگ امام جمعه شهر نصرآباد(جرقویه سفلی) در خطبه های این هفته با توجه  به مناسبت های پیش رو اظهار داشت: روز یکشنبه میلاد حضرت رسول روز اخلاق ومهرورزی است فردی که با ولایتش طاق کسری فرو ریخت و بت ها ویران و آتشکده فارس خاموش شد و نویدی بر فروریختن کاخ ظلم و پایه گذاری اخلاق محوری درعالم هستی است.

وی در ادامه 2عامل را در احیای میلاد نبی اکرم واین روز موثر دانسته و بیان نمود: برپایی جشن ها در مدح و ثنای حضرت و توجه به برنامه ی جامع زندگی که ازوحی بر  پیامبر نازل شده است عامل اصلی زنده نگه داشتن این روز می باشد.
امام جمعه با استناد به آیات و روایات پیامبر را انسانی کامل و متوجه به اخلاق الهی دانست و در این مورد او را در 2محورالگوی بشردانسته وافزود: پیامبر در اخلاق شخصی(شجاعت-حلم-صبر و….) و اخلاق حکومتی(حافظ قانون الهی- ایجاد اتحاد بین مسلمانان….) بهترین الگو برای انسان ها می باشد.

وی به مساله ی مهم هفته ی گذشته و ابقای فرماندار اصفهان در سمت خویش اشاره و افزود: در جلسه ی شورای اسلامی شهرستان اصفهان استاندار بر حل مشکلات شرق اصفهان تاکید کرده و ابقای فرماندار صحه ای بر این امر بود.

خطیب نماز جمعه شهر نصرآباد در ادامه به ذکر چند نکته با توجه به دیدار مقام معظم رهبری با شهرداران و شورای مناطق تهران پرداخت: شوراها می بایست مدیریت جهادی را در خدمت رسانی به مردم در جهت موفقیت و پیشرفت کشور مورد توجه قرار داده و توجه اساسی به زیر ساخت ها براساس مدل ایرانی-اسلامی داشته باشند و لیکن نکته ی قابل توجه دیگر پرهیز از اختلاف و مباحث حاشیه ای برای پیشبرد کار است.

وی به هفته ی شورای آموزش و پروش اشاره و رشد معنوی و ارتقاء فکری دانش آموزان را به عنوان آینده سازان کشور مهم وضروری دانست.

امام جمعه باتوجه به مرگ قصاب صبرا و شتیلا و جنایت های بی شمار او در حق زنان و کودکان مظلوم فلسطین گفت: اوباما نسبت به درک واصل شدن شارون ابراز ناراحتی کرد و تسلیت گفت ولی کار ارزشی وزیر امور خارجه و حضور بر سر مزار عماد مغنیه از مجاهدین لبنان را حمایت از تروریست اعلام کرد. این رفتار امریکا میرساند که اسرائیل خط قرمز اوست وماهم به صراحت اعلام میکنیم که خطوط قرمز ما حمایت از مردم مظلوم فلسطین-غزه و هرکجای عالم است.

امام جمعه در فرازی دیگر از خطبه ها با تاکید بر تقوای الهی در ادامه ی بحث علایم ظهور و بررسی راههای پیشگیری از گناه، مصرف کردن مال را در معصیت و گناه و عدم مصرف در راه خدا را مورد بررسی قرار داد و بیان نمود: یکی از علایم ظهور آزمایش انسان با مال و ثروت است و از قول امام علی(ع) از بین 3 آزمایش بزرگ می توان به حب دنیا و مال پرداخت.
انسان توجه داشته باشد که بحث مال انسان گسترده می باشد و با پرداخت خمس و زکات که واجب مالی است نمی توان گفت که تکلیفی دیگر بر عهده ما نیست و در این زمینه خطر جمع آوری مال و حب مال مطرح و در روایات مورد سرزنش قرار می گیرد.

وی به حدیثی از امام رضا(ع) اشاره و 5 صفت را در انسان در رابطه با جمع مال مطرح کرد: 1.بخل  2 .آرزوی طولانی  3 .حرص  4 .قطع رحم  5. انتخاب دنیا و آخرت

امام جمعه در پایان با تاکید به توجه به روح و روان و رشد فکری فرزندان توسط خانواده ها گفت: آیا به اندازه ای که مال خود را صرف عوامل مخرب و گاها غیر ضروری می کنیم صرف روح وروان و رشد فکری آنها در جهت تربیت فرزند انجام می دهیم و این را از صرف کردن هزینه هایی سنگین در عروسی ها و به کار گیری موسیقی های حرام در این زمینه می توان یادآورر شد.