سرویس: اقتصادی 23:21 - جمعه 28 خرداد 1395

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

فعالیت 30 درصدی شهرک های صنعتی، نشان از رکود بالا در این بخش است

حمیدرضا فولادگر گفت: بنگاه ها باید منابع خود را به سمت واحد های کوچک واقع در شهرک های صنعتی سوق دهند تا بتوان از رکود جلوگیری کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به اهمیت واحدهای کوچک صنعتی و تاکید رهبر معظم انقلاب در این خصوص گفت: یکی از راه حل های برون رفت از رکود فعلی حمایت از واحدهای کوچک و متوسط صنعتی است و طبعا باید این امر مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

حمیدرضا فولادگر اظهار کرد: بنگاه ها باید منابع خود را به سمت واحد های کوچک واقع در شهرک های صنعتی سوق دهند و اخیرا دولت برای حمایت از این واحدها، کمک های اعتباری را قرار داده است.

وی با اشاره به فعالیت کم تر از 30 درصد واحد های صنعتی در شهرک های صنعتی، افزود: متاسفانه در شهرستان اصفهان، نیمی از واحد های صنعتی غیر فعال و واحدهای فعال شهرک صنعتی نیز زیر 50 درصد ظرفیت فعالیت می کنند و می توان نتیجه گرفت که کم تر از 30 درصد واحد های صنعتی فعال بوده و یا با ظرفیت کامل به فعالیت مشغولند که این نشان دهنده رکود بالا در این بخش است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس، پراکندگی در شهرستان اصفهان را یکی از مشکلات عمده عنوان و بیان کرد: طبیعی است که نمی توان برای هر بخش و شهری، شهرک صنعتی ایجاد کرد و در این خصوص باید با توجه به شرایط اقلیمی و نیاز های هر بخش در ایجاد شهرک های صنعتی فعال و جذب سرمایه گذار کوشید.

وی اذعان کرد: بهترین شیوه در رابطه با اشتغال زایی در مناطق شرق اصفهان، این است که بتوان از همه مناطق زمینه جذب نیروی کار را جهت به کارگیری در شهرک های صنعتی فعال فراهم کرد تا کارایی را بالا و انگیزه کار را بالا برد. برای مثال اگر در منطقه ای از شرق اصفهان، شهرک های فعال وجود دارد، از نقاط دیگر بخش ها و شهرهای این منطقه، نیروی کار را انتقال داد.

فولادگر، تقاضای هر یک از بخش های شهرستان اصفهان، برای ایجاد شهرک صنعتی به واسطه داشتن شهرک صنعتی در بخش های مجاور بدون در نظر گرفتن شرایط و نادیده گرفتن شرایط نسبی و اولویت ها را باعث راکد بودن این مناطق صنعتی عنوان کرد.

وی تاکید کرد: قطعا توزیع عادلانه و متوازن در ایجاد شهرک های صنعتی در مناطق پراکنده می تواند در ایجاد اشتغال موثر باشد و در کنار این امر باید با واگزاری تسهیلات به سرمایه گذارن، زمینه جذب آنها را فراهم آورد به نوعی که در سرمایه گذاری در مناطق محروم تا 10 سال معافیت از مالیات را به دنبال دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس از سرمایه گذاران خواست تا در راستای احداث واحد صنعتی به فناوری روز، بازاریابی در فروش محصول و بهره وری صنعت مورد نظر، توجه کافی داشته باشند تا بتوان واحدی با حداکثر کاکرد را احداث و زمینه اشتغال را فراهم کرد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.