اصفهان شرق

قطعی لحظه ای برق منطقه ی براآن جنوبی

کدخبر: 1050
1392/06/17 در ساعت 16:59

به گزارش اصفهان شرق: با توجه به قطعی چندین مرتبه ای برق درطول یک ساعت و مشکلات ناشی از این رخداد (قطعی لحظه ای کولر، کامپیوتر….) برآن شدیم تا مراجعه ای به اداره برق منطقه داشته باشیم تا دلیل قانع کننده بر این نارضایتی پیدا کنیم.در مراجعه به اداره برق به طور اتفاقی با رییس این سازمان مواجه و از وی دلیل را جویا شدیم.

سلیمانی گفت: منطقه ی شرق اصفهان به دلیل وجود زمین های کشاورزی و کاشت غلات در این فصل از سال پذیرای پرندگان زیادی می باشدو برخورد این پرندگان به سیم های برق دراوایل صبح و غروب موجب قطعی ساعتی برق منطقه می شد. دراین راستا برآن شدیم تا با وصل کلید خودکار اتوماتیک ، از قطعی برق درزمان طولانی جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: در زمان برخور پرنده با سیم برق این کلید به طور خودکار در عرض 2 تا چند ثانیه باعث وصل دوباره برق شده و نیازی به حضور ماموران اداره برق نیست و این اقدام در جهت کاهش زمان نبود برق در منطقه  و کمک به کاهش نبود برق در منازل است.

سلیمانی ادامه داد: وجود این تکنولوژی موجب صرفه جویی در وقت نیروها و مردم و کاهش در خطا می شود.

رییس اداره برق منطقه ای  با توجه به ترس مردم از کاهش طول عمرلوازم خانگی در مواجه شدن با این قطعی خاطر نشان کرد: قطعی لحظه ای برق موجب سوختن لوازم برقی نمی شود و دلیل را می بایست از جایی دیگر مانند(سیم کشی ناقص منازل، ولتاژ متفاوت برق با وسیله مرتبط، کیفیت پایین وسایل ..) دانست و مردم  در این مورد نگرانی نداشته باشند.