سرویس: اخبار شهرستان 18:02 - جمعه 28 خرداد 1395

امام جمعه ورزنه:

برخی مردم در مقابل حقوق های نجومی مسئولان، به نان شب خود محتاج اند

حجت الاسلام شامحمدی گفت: آیا در جامعه اسلامی باید فردی چنین حقوق زیادی دریافت کند اما در جامعه افرادی باشند که به نان شب محتاج باشند.

به گزارش اصفهان شرق از ورزنه، حجت‌الاسلام اسماعیل شاه‌محمدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر ورزنه که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان که هر لحظه‌اش برای مؤمنین عبادت محسوب می‌شود، بهترین ماه برای این است که کسب تقوا کنیم و خود را به‌گونه‌ای عادت بدهیم که در ماه‌های بعد هم مثل این ماه بیشتر از بیش به ترک از گناه تلاش کنیم.

وی با اشاره به ماه رمضان و بهار قرآن افزود: قرآن که بزرگ‌ترین و کامل‌ترین کتاب آسمانی است، بیش از یک هزار و 400 سال پیش‌بر وجود نازنین پیامبر گرامی اسلام نازل شد تا با به کار بردن دستورات و قوانین آن در جامعه اسلامی دیگر جامعه دچار مشکلات نشود که متأسفانه امروز به خاطر اینکه از قرآن فاصله گرفته‌ایم مشکلات عدیده‌ای داریم.

photo_2016-06-17_17-49-43

خطیب نماز جمعه شهر ورزنه با اشاره به اهمیت قرآن در جامعه بیان داشت: جامعه‌ای قرآنی همیشه خدا را در همه کارها و برنامه‌ها در نظر دارد و به یاد خدا بودن باعث به ثمر رسیدن کارها خواهد بود و در یک جامعه اسلامی و قرآنی خدا را حاکم مطلق دنیا و آخرت می‌داند و نه زراندوزان و مستکبران را که فقط به منافع خود می‌اندیشند.

وی بیان داشت: در جامعه قرآنی به غیر از خدا تکیه نمی‌کند و فقط از او استعانت می‌جوید که ما روزی ده مرتبه در نماز و در آیه‌های قرآن او را حاکم و خالق می‌دانیم و باید با تکیه بر خدا تلاش کنیم تا یک جامعه قرآنی به‌تمام‌معنا داشته باشیم.

امام‌ جمعه ورزنه با اشاره به معنویت در جامعه اظهار داشت: در جامعه اسلامی معنویت توقف نمی‌کند، چراکه همیشه در مسیر هدایت و سعادت است و تنها دعایی که همه مسلمانان روزی ده مرتبه تکرار می‌کنند و واجب هم هست (اهدنا الصراط المستقیم) که می‌گوییم خدایا ما را به راه راست و مستقیم هدایت کند.

وی ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) کریم اهل‌بیت بیان داشت: ایشان چند بار تمام مال خود را به فقرا و مستمندان بخشیدند و از ویژگی‌های زندگی رسیدن به فقرا و تهی‌دستان بود که ما هم باید به فقرا توجه کنیم و رسیدگی به این عزیزان را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

شاه‌محمدی به حقوق‌های بعضی از مدیران اشاره و گفت: آیا در جامعه اسلامی باید فردی چنین حقوق زیادی دریافت کند اما در جامعه افرادی باشند که به نان شب محتاج باشند؛ باید جلوی این مسائل گرفته شود و به فرموده مقام معظم رهبری با دزد دزد کردن کار درست نمی‌شود، در دولت این کار پیگیری می‌شود و باید به‌صورت جد تلاش شود.

photo_2016-06-17_17-50-19

وی به‌روز اصناف اشاره و بیان داشت: اصناف محترم باید انصاف داشته باشند و در خرید و فروش توجه ویژه‌ای داشته باشند.

امام جمعه ورزنه با اشاره به تجمع کودکان یمنی در اعتراض به اقدام سازمان ملل در حذف نام عربستان سعودی از لیست سیاه افزود: سازمان ملل را باید سازمان دولت‌ها نامید، چراکه سازمان ملل باید از مردم ستمدیده حمایت کند و نه از کسانی که جنگ‌افروزی می‌کنند و کودکان و مردم بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشند.

وی به سخنان وزیر امور خارجه در مجلس اشاره و اظهار داشت: وزیر امور خارجه کشورمان در مجلس به این نکته اشاره کرد که آمریکا عوض نشده و همان خوی درندگی خود را دارد که مورد تشکر رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و باید توجه داشت که بدترین موجود که نسبت به خدا کفر می‌ورزند وعده می‌شکنند، امروز آمریکاست.

شاه‌محمدی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ارتباط با برجام نیز بیان داشت: مقام معظم رهبری فرمودند اگر طرف مقابل بدعهدی کند و برجام را پاره کند ما آن را آتش می‌زنیم این نشانه خوش‌بین نبودن به آمریکاست و باید بدانیم که آمریکا بدعهدی خواهد کرد و امروز این نکته به اثبات رسیده است.

وی در پایان به انهدام گروه تروریستی در شمال و غرب کشور اشاره کرد و افزود: به همت نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این گروهک‌های تروریستی که قصد اعمال خراب کارانه در کشور را داشتند منهدم شدند که این عملیات منجر به شهادت سه تن از این عزیزان گردید که برای این عزیزان طلب مغفرت و برای کسانی که به اسلام و نظام اسلامی خیانت می‌کند لعن می‌فرستیم.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.