سرویس: اجتماعی 12:22 - جمعه 28 خرداد 1395

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان:

75 درصد از زندانیان جدیدالورود زندان‌های اصفهان محکومان مواد مخدر هستند

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان گفت: در حدود 75 درصد از زندانیان جدیدالورود زندان‌های استان محکومان مواد مخدر از نوع سنتی و صنعتی هستند.

به گزارش اصفهان شرق، رمضان امیری شامگاه پنجشنبه در مراسم جشن گل‌ریزان شهرستان خمینی‌شهر اظهار کرد: خدمات و حمایت خیرین شهرستان خمینی‌شهر در سال‌های گذشته از سازمان زندان‌های استان اصفهان در سطح کشور و استان بی‌نظیر و منحصربه‌فرد بوده است.

وی با تشکر از حمایت خیرین شهرستان خمینی‌شهر اظهار کرد: امروز خدمات خیرین خمینی‌شهری نه‌تنها شامل شهرستان می‌شود بلکه شهرهای مجاور را هم تحت پوشش حمایت خود قرار می‌دهد.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان با اشاره به کمک و حمایت خیرین خمینی‌شهری از انجمن حمایت خانواده زندانیان شهرستان گفت: خانواده زندانی به دلیل شرایط اقتصادی در شرایط سخت مالی و کمبود قرار دارند.

وی ادامه داد: انجمن حمایت از خانواده زندانیان با کمک خیرین استان موفق شده بخشی از خدمات تحصیلی، آموزشی، درمانی و پزشکی مورد نیاز آن‌ها را تأمین کند.

امیری با بیان اینکه فعالیت و حمایت‌های انجمن خیریه امام موسی کاظم (ع) زندان خمینی‌شهر در سطح استان نمونه است، تصریح کرد: حرکت خیرین خمینی‌شهری در حمایت از زندانیان غیر عمد و خانواده‌های آن‌ها در سطح کشور و استان مثال‌زدنی است.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان گفت: با حمایت مسئولان شهرستان خمینی‌شهر تعداد زیادی از زندانیان محکوم زندان خمینی‌شهر در بخش کارگاهی مشغول کار و حرفه‌آموزی در دوره محکومیت خود هستند.

امیری ادامه داد: اشتغال‌زائی زندانیان در کارگاه‌های تحت نظارت و پوشش علاوه بر کمک به پاک‌سازی و دوری از جرائم جدید باعث ایجاد انگیزه اشتغال و کمک به اقتصاد و آرامش خانواده می‌شود.

وی با بیان اینکه در حدود 75 درصد از زندانیان جدیدالورود زندان‌های استان محکومان مواد مخدر سنتی و صنعتی هستند، گفت: حمایت از فعالیت‌های انجام‌شده توسط مسئولین شهرستان خمینی‌شهر باعث شده تا آمار زندانیان جدیدالورود به زندان شهرستان خمینی‌شهر کمتر از 7 درصد شود که این کاهش آمار در سطح کشور و استان نمونه است.

امیری با تاکید بر اینکه با توجه به تراکم جمعیتی و کمبود زمین در شهرستان خمینی‌شهر مسئولان شهرستان همکاری زیادی برای تأمین زمین زندان جدید داشته‌اند، تصریح کرد: به دلیل کمبود اعتبارات ملی و استانی هنوز مجوز ساخت زندان جدید شهرستان خمینی‌شهر صادر نشده است.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان با بیان اینکه امروز نام خمینی‌شهر در مجموعه سازمان زندان‌های استان می‌درخشد، بیان داشت: در سال گذشته به همت خیّرین خمینی‌شهری و با مشارکت ستاد دیه 34 نفر زندانی مالی و جرائم غیر عمد به مبلغ یک میلیارد و سیصد میلیون تومان آزاد شدند و به جمع خانواده بازگشتند.

وی با تاکید بر اینکه بیش از 70 درصد از تعهدات سال گذشته خیرین خمینی‌شهری اجرا شده است، گفت: امروز خانواده و زندانیان غیر عمد چشم‌انتظار حمایت خیرین برای آزاد و رهایی از بند زندان هستند.

فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.