سرویس: اجتماعی 11:02 - جمعه 28 خرداد 1395

معاون آموزش و پرورش اصفهان:

هیچ‌گونه اعتباری به طرح اوقات فراغت دانش آموزان اصفهانی اختصاص نیافته است

معاون پرورشی، فرهنگی آموزش و پرورش اصفهان با گلایه از اینکه در طرح اوقات فراغت هیچ‌گونه اعتباری به ما داده نشده است، گفت: این کار را به صورت خودگردان انجام می‌دهیم و هزینه‌ها را از خود خانواده‌ها می‌گیریم.

به گزارش اصفهان شرق، محمدجواد احمدی با اشاره به طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان اظهار داشت: اوقات فراغت موضوعی است که دغدغه همه خانواده‌ها و مسئولان آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه همانند سال‌های گذشته آموزش و پرورش در تابستان امسال نیز برنامه‌هایی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان درنظر گرفته است، افزود: به‌‌دلیل اعتمادی که خانواده‌ها به آموزش و پرورش، معلمان و مربیان دارند برنامه‌ریزی‌هائی در این زمینه داشته‌ایم.

معاون پرورشی فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: در همین راستا از اسفندماه سال گذشته جلسات‌مان را شروع کردیم در فروردین ماه بخش‌نامه و در اردیبهشت ماه دستورالعمل کلی را ارسال کردیم تا پایگاه‌های اوقات فراغت آنها را انجام بدهند.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر یک هزار و 500 پایگاه اوقات فراغت را در نواحی و مناطق 40 گانه استان داریم، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های ورزشی، رزمی، هنری، قرآنی و غیره را جزء برنامه‌های‌مان قرار داده‌ایم.

احمدی با بیان اینکه بیشتر هدف‌مان را روی شعار هرسال  یعنی “هر دانش‌‌آموز یک مهارت” متمرکز کرده‌ایم، بیان کرد: به همین دلیل فعالیت‌هائی که دانش‌آموز روی آن بیشتر فعال بوده مدنظر قرار می‌دهیم تا دانش‌آموزان با حرفه و مشاغل مختلف جامعه آشنا بشوند و مسیری برای مهارت‌آموزی پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه روز نخست تیرماه سال جاری به همین مناسبت افتتاحیه‌ای نمادین در کانون امام خمینی(ره) برگزار خواهیم کرد، گفت: در این برنامه فعالیت 17 رشته‌ای که دانش‌آموزان در آن فعال هستند را به صورت نمادین افتتاح می‌کنیم، امسال این برنامه به صورت کارگاهی اجرا خواهد شد و سخنرانی مسئولان را حذف کرده‌ایم.

معاون پرورشی، فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: در این افتتاحیه یک نمایشگاه از کارگاه‌هایی شامل نقاشی، کامپیوتر، ورزش‌های رزمی، چرم‌سازی، هنرهای تجسمی و غیره برگزار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بالغ بر 240 هزار دانش‌آموز در طرح اوقات فراغت سال گذشته شرکت کردند، تصریح کرد: در این راستا برخی دانش‌‌آموزان براساس علاقه‌مندی خود در چند رشته نیز شرکت می‌کردند.

تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.