سرویس: غیر تولیدی 13:03 - پنجشنبه 27 خرداد 1395

نتیجه یک مدیریت مقطعی و احساسی

بندهای قرارداد ستاره های سپاهان را جدا می کند

بعد از گذشت یکسال داستان جدایی احسان جاج صفی در قالبی دیگر تکرار می شود و این بار علی کریمی هافبک جوان این تیم با دریافت یک پیشنهاد خارجی از کشور کرواسی قصد جدایی از تیمش را دارد.

به گزارش اصفهان شرق، به نقل از صاحب نیوز ، اگر همین امروز از هواداران سپاهان در مورد دلایل ناکامی تیمشان در فصل گذشته فوتبال ایران سوال شود بدون شک خیلی از آنها پرونده جدایی احسان حاج صفی را باز خواهند کرد که بعد از انجام ۵ بازی در لیگ پانزدهم به صورت یکطرفه قرارداد خودش را فسخ کرد و راهی تیم فرانکفورت در بوندس لیگا دسته دو شد.جدایی حاج صفی برای سپاهان آنقدر گران تمام شد که این تیم بلافاصله افت کرد و کم کم در هفته های بعدی لیگ از صدر جدول لیگ هم سقوط کرد تا در نهایت حسین فرکی جای خودش را ایگور استیماچ بدهد.

البته با وجود اینکه حاج صفی از سپاهان راهی یک باشگاه اروپایی شد و این موضوع می توانست به اعتبار این باشگاه اصفهانی اضافه کند ولی در همان زمان هم به مهرزاد خلیلیان مدیرعامل باشگاه سپاهان این انتقاد وارد بود که چرا با امضای یک قرارداد یکطرفه فرصت را برای جدایی حاج صفی آن هم در شرایط حساس سپاهان داده است. در آن روزها بندی در قرارداد احسان حاج صفی وجود داشت که به او اجازه می داد با دریافت یک پیشنهد خارجی بنا بر میل خودش از سپاهان جدا شود که همین اتفاق هم افتاد.

البته حاج صفی در کشور آلمان روزگار خوشی نداشت و تیمش هم به یک دسته پایین تر سقوط کرد تا تجربه موفقی برایش به ثبت نرسد و در این میان تنها باشگاه سپاهان بود که به واسطه از دست دادن احسان حاج صفی ضرر و زیان بزرگی را از لحاظ جایگاه و اعتبار در فوتبال ایران متحمل شد.

اما بعد از گذشت یکسال داستان جدایی احسان جاج صفی در قالبی دیگر تکرار می شود و این بار علی کریمی هافبک جوان این تیم با دریافت یک پیشنهاد خارجی از کشور کرواسی قصد جدایی از تیمش را دارد.

کریمی در شرایطی می خواهد از سپاهان جدا شود که هنوز با این تیم قرارداد دارد و جالب اینجاست که او هم به مانند احسان حاجی صفی و در زمان مدیریت مهرزاد خلیلیان در باشگاه سپاهان بندی به قراردادش اضافه شده که به او اجازه می دهد با پراخت مبلغی در حدود ۲۵۰ هزار دلار از سپاهان جدا شود.

البته کریمی در حال حاضر پیشنهادی بیش از ۳ میلیارد تومان دارد و  اگر بخواهد نزدیک به یک میلیاردتومان از این قرارداد را به سپاهان دهد آنچنان ضرر نمی کند آن هم در شرایطی که سقف قرارداد امسال باشگاه سپاهان با حضور عبدالله ویسی به مبلغی در حدود۷۰۰ میلیون تومان رسیده است و کریمی نمی تواند بابت جدایی از سپاهان انچنان هم ناراضی باشد.

به هر حال امسال سپاهان شرایط بسیار خاصی را تجربه خواهد کرد و بعد از جدایی تعدادی از بازیکنان باتجربه این تیم تمام امید هواداران به درخشش بازیکنان جوان و با انگیزه سپاهان است تا بتوانند در لیگ موفق عمل کنند و در این میان حضور علی کریمی به عنوان یک هافبک خوب و با کیفیت در کنار بقیه بازیکنان می تواند شرایط را به سود تیم ویسی تغییر دهد.در حقیقت کریمی در سال گذشته و با وجود اینکه سپاهان روزگار خوشی در فوتبال ایران نداشت  به نوعی بهترین بازیکن تیمش هم بود و عبدالله ویسی به واسطه حساب و کتابی که بر روی حضور علی کریمی داشت بقیه بازیکنان باتجربه تیمش را در لیست مازاد قرار داد تا بتواند از کریمی استفاده لازم را داشته باشد.

اما در حالیکه هنوز بیش از ۴۰ روز تا آغاز دوباره مسابقات لیگ زمان باقی است سپاهان دقیقا شرایطی به مانند سال گذشته را تجربه خواهد کرد و این بار هم بهترین بازیکنش به خاطر یک اشتباه مدیریتی و دادن امتیاز بیش از حد به بازیکنان در موقع امضای قرارداد به راحتی از سپاهان جدا می شود و طبیعی است که تیم در این شرایط بازیکن جانشینی در حد و اندازه او هم نداشته باشد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.