اصفهان شرق

بازگویی آفتاب برجام نتیجه پی نبردن به اختلاف بنیادی ایران و آمریکاست/ رهبری به خوی گرگ صفت آمریکا واقف بودند

کدخبر: 104908
1395/03/26 در ساعت 16:45

کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به بیانات شب گذشته حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار سران سه قوه، مسئولان و کارگزاران نظام و همچنین صحبت های معظم له در رابطه با زوایای پر ابهام سند برجام که زمینه سوء استفاده طرف های مقابل را فراهم کرده است، گفت: رهبری بارها در طول مدت انجام مذاکرات فرمودند که به این مذاکرات خوشبین نیستند ولی دولت با ابراز خوشبینی از این سیر، برجامی را به دست آورد که تا امروز دستاوردی برای کشور به بار نیاورده است.

یوسف روزبهانی با ذکر خوی گرگ صفت آمریکا، اظهار کرد: رهبر انقلاب قبل از اجرای برجام و وارد گود شدن مسئولان پای میز مذاکرات، بارها به این موضوع اشاره و خو و خصلت آمریکای جنایتکار را گوشزد کردند و باید این نکته را مد نظر قرار داد که ما از نظر مبنایی و بنیادی با آمریکا اختلاف نظر داریم و به وضوح روشن است.

وی افزود: اختلاف آمریکا با ایران، بر سر مرز مشخص و اختلاف سیاسی نبوده که با مذاکرات حل شود بلکه این اختلاف بر مبنا و بنیاد است و قطعا مذاکرات با طرف غربی، زمینه برچیدن این اختلاف نیست.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه بازگو کردن آفتاب برجام، پی نبردن به اختلافات بنیادی ایران و آمریکا است، گفت: نگاه خوشبینانه به نتایج مذاکرات و اجرای برجام، در ادامه می تواند نقدینگی داخل ایران را به سمت تجار خارجی کشیده و سود کلانی را عاید کشورهای غربی کند و به درستی بلوکه کردن 2 میلیارد دلار دارایی ایران توسط غرب از این قبیل قلمداد می شود.

وی با اشاره به اینکه نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا از الان، به دنبال رد کردن برجام می باشند، اذعان کرد: صحبت های حکیمانه رهبر انقلاب و راهنمایی ایشان در طول مذاکرات، دست غرب را در رسیدن به همه دستاوردهای خود از برجام کوتاه کرد و نتوانستند استفاده حداکثری از برجام داشته باشند به این دلیل، برجام از سوی نامزادهای ریاست جمهوری بارها زیر سوال رفته و گاها رد کردن برجام را بازگو کردند.

روزبهانی ادامه داد: شیعه هراسی، ایران هراسی و صحبت های تهدید آمیز علیه ایران، در سخنان اخیر نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا دیده می شود و از این اصل می توان فهمید که مخالفت با جمهوری اسلامی ایران، مبنایی است.

وی در بخشی دیگر از صحبت های خود با اشاره به اینکه گاها طرفداران دولت از برجام به نیکی یاد می کنند، افزود: متاسفانه برخی برای سنگین کردن وزنه خودشان، برجام را مطرح می کنند و به این واسطه در صدد رای آوری برای انتخابات دوره بعدی ریاست جمهوری و یا دفاع از جریان خاص در  این بخش هستند، که در این صورت باید گفت؛ متاسفانه در عمل دستاوردی از برجام عاید کشور نشد جز آنچه که غیر قابل اعتماد بودن آمریکا را برای چندمین مرتبه مشاهده کردیم.