سرویس: اجتماعی 14:04 - چهارشنبه 26 خرداد 1395

رئیس سازمان میادین میوه و تره‌بار اصفهان:

پاکت‌های تجدیدپذیر در اصفهان به کمک محیط‌زیست می‌آیند/ فروش ویژه در بازارهای کوثر اصفهان

رئیس سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان گفت: در نظر داریم تا از اول تیر ماه تمام بازارهای کوثر فقط از نوع پاکت‌های تجدید پذیر استفاده کنند.

به گزارش اصفهان شرق، اصغر کشاورز اظهار کرد: برنامه‌های ویژه‌ای برای ماه‌های شعبان و رمضان در نظر گرفته شد که در ماه شعبان در دو نوبت فروش ویژه اجرا و سبدهای کالای خانواده‌های پرمصرف را به‌ عنوان فروش ویژه با همان قیمتی که بهره‌برداران خریداری کرده‌اند به مردم ارائه شد.

وی افزود: برای ماه مبارک رمضان در پنج روز اول بازهم برای مردم فروش ویژه داشتیم و برای تولد امام حسن مجتبی (ع) در تمام بازارهای کوثر با قیمت مشخص که همان قیمت بهره‌برداری است بازارها به مردم کالا ارائه می‌دهند و هیچ‌گونه سودی روی قیمت بهره‌برداری نمی‌گذارند.

 رئیس سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: ساعت کار بازارهای کوثر تغیری نکرده و از ساعت 8 صبح تا ساعت 22 فروشندگان در بازار کوثر آماده فروش محصولات با کیفیت به شهروندان اصفهانی است.

وی در خصوص آخرین وضعیت بازار کوثر شماره 14 اصفهان گفت: این بازار کوثر که در منطقه 13 در بلوار کشاورز در حال ساخت است،  20 درصد پیشرفت کرده و تا اواخر امسال و یا اوایل سال آینده آخرین پروژه بازارهای کوثر هم به اتمام می‌رسد و آماده بهره‌برداری می‌شود.

کشاورز در رابطه با آخرین وضعیت بازار گل و گیاه بیان کرد: بازار گل و گیاه در بخش طراحی است و به‌طور تقریبی در آخرین مراحل این بخش است که بعد از آن هم از سوی شهرداری پیمانکاران آماده می‌شوند و عملیات اجرایی این پروژه هم آغاز می‌شود.

وی در خصوص پاکت‌های تجدید پذیر و استفاده از آن در بازارهای کوثر عنوان کرد: از حدود یک هفته پیش در بازارهای کوثر از پاکت‌های تجزیه‌پذیر برای فروش محصولات استفاده می‌کنند، پاکت‌های تجزیه‌پذیر بین 6 تا 12 ماه در محیط‌زیست تجزیه می‌شود که در نظر داریم تا از اول تیر ماه کلیه بازارها فقط از این نوع پاکت‌ها استفاده کنند.

رئیس سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان تأکید کرد: هزینه در بحث مصرف پاکت بسیار بالا می‌رود چرا که در کلیه بازارها حدود یک تن مصرف پلاستیک داریم و این پلاستیک‌هایی که در بازارها موجود بودند تجزیه‌پذیر نبوده و تجزیه آن در محیط‌زیست به 800 سال زمان نیاز دارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر با یک هزینه بیشتری که البته بهره‌برداران کوثر خیلی ما را در این امر همراهی کردند، پاکت‌های تجدید پذیر در بازارها مصرف می‌شوند و تا آینده نزدیک در همه بازارها از این  پاکت‌های تجدید پذیر استفاده می‌شود.

کشاورز در خصوص فروشگاه‌های اینترنتی هم گفت: بازار کوثر مجازی قرار است راه‌اندازی شود که در حد امکان در وقت مردم صرفه‌جویی شود، حمل‌ونقل ترافیک شهر با توجه به اینکه 20 درصد از خریدهای مردم از بازارهای کوثر است، کاهش می‌یابد و قطعاً می‌تواند در این مباحث تأثیر به سزایی داشته باشد.

رئیس سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان اضافه کرد: در بحث فروشگاه‌های اینترنتی فرد وارد سایت فروشگاه می‌شود و تمام جزئیات محصول اعم از تصویر و قیمت را می‌بیند و این محصول با پیک‌های مجهز به سردخانه و یخچال به دست فرد می‌رسد و لازم به ذکر است که در این طرح پرداخت قیمت محصول از طریق اینترنت انجام می‌شود.

وی در پایان عنوان کرد: این طرح هم همانند طرح‌های قبلی در حال پیگیری بوده و فعلا این طرح در حاضر در مراحل قانونی و حقوقی در حال پیگیری است که امیدواریم فروشگاه‌های اینترنتی بازار کوثر تا پایان سال 95 به مرحله اجرا برسد.

فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.