سرویس: اجتماعی 10:36 - چهارشنبه 26 خرداد 1395

شهردار هرند:

شهادت صفار هرندی و شهدای موتلفه در تاریخ جاودانه شده است

شهردار هرند با اشاره به اقدام شهدای موتلفه در ترور حسنعلی منصور در سال 43، گفت: شهادت صفار هرندی و شهدای موتلفه در تاریخ جاودانه شده است و این حرکت سندی است بر آزادگی مردمانی که تحت ظلم حکومت طاغوت قرار گرفته بودند.

به گزارش اصفهان شرق، حمید شهبازی با اشاره به سالروز 26 خردادماه سال 44 و شهادت 4 تن از شهدای موتلفه اظهار کرد: پس از شکل‌گیری نهضت امام در سال 42، جوانان انقلابی از همان ابتدا راه و اندیشه امام را در پیش گرفتند.

وی افزود: شهید صفار هرندی یکی از همان جوان‌های انقلابی بود که پس از ترور حسنعلی منصور همراه با شهیدان بخارایی، امانی و نیک‌نژاد به شهادت رسیدند و باعث شدند که جرقه انقلاب در بین مردم شعله‌ور‌تر شده و روحیه انقلابی در بین جوانان شعله‌ور شود.

شهردار هرند با بیان اینکه این جوانان با حرکتی که انجام دادند خود را جاودانه کرده‌اند، تصریح کرد: شهادت صفارهرندی و شهدای موتلفه اسلامی، سندی بر آزادگی مردمانی که تحت ظلم حکومت طاغوت قرار گرفته بودند و پیامی که برای نسل‌های بعد از خود داشتند این است که آنچه در یادها خواهد ماند آزادمردی و ظلم‌ستیزی مردم ایران در قرون مختلف است.

وی خاطرنشان کرد: مردم هرند هم به‌ جهت اصالت شهید صفار هرندی به این شهر، هرساله نام و یادشان را در قالب برنامه‌هایی تحت عنوان یادواره و مراسم‌های مختلف گرامی می‌دارند؛ در همین راستا روز پنجشنبه هفته جاری به همین مناسبت برنامه‌ای در بوستان شهدای گمنام هرند بعد از افطار با حضور اهالی این شهر شهیدپرور برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه شهر هرند یکی از شهرهای مذهبی ایران به شمار می‌رود از زمانی که نهضت حضرت امام (ره) در سال 42 به‌صورت رسمی آغاز شد و در سایر نقاط کشور با اتفاقاتی همچون کشتار مدرسه فیضیه قم همراه شدند، یکی از شهرهای پیشگام در همراهی این نهضت و حتی جلوتر از خیلی از شهرهای بزرگ، هرند بود.

شهردار هرند در پایان گفت: مردم شهرستان هرند همراه شهرهای اصفهان، قم و تبریز در زمان پیروزی انقلاب همیشه در صحنه حضور داشتند و نقش قابل‌توجهی در آگاه‌سازی مردم ساکن شرق استان اصفهان از اندیشه‌های امام ایفا می‌کردند که این اقدامات، در تاریخ این شهر به یادگار مانده است.

به گزارش فارس، شهید صفارهرندی با همکاری شهیدان بخارایی، امانی و نیک‌نژاد در بهمن 43 نقشه ترور حسنعلی منصور، نخست‌وزیر وقت را طرح‌ریزی و عملیاتی کردند؛ رضا هرندی در روز عملیات ترور پشتیبان محمد بخارایی بود که توانست پس از پایان عملیات از صحنه نجات پیدا کند اما وقتی‌که می‌خواست وسایلش را از خانه بردارد به‌ اتفاق مرتضی نیک‌نژاد دستگیر و در سحرگاه 26 خرداد 44 همراه با سه هم‌رزمش به مقام شهادت نائل آمد.

فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.