سرویس: اجتماعی 06:30 - سه شنبه 25 خرداد 1395

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی اصفهان خبر داد

کاهش جرائم در ماه مبارک رمضان/صنوف اغذیه ‌از اذان مغرب تا اذان صبح مجاز به ارائه خدمات هستند

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: با بررسی‌های هرساله در ماه مبارک رمضان و مقایسه با ماه‌های قبل و بعد، هر سال کاهش قابل توجهی در زمینه جرایم صورت می‌گیرد و امسال نیز میزان جرایم در اصفهان کاهش پیدا کرده است.

به گزارش اصفهان شرق، سرهنگ جهانگیر کریمی درباره تاثیر ماه مبارک رمضان و روزه‌داری بر روی کاهش جرایم اظهار داشت: هرساله به علت روزه‌داری، حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و تأثیرات این ماه بر روی روحیات مردم، جرایمی نظیر زد و خورد، آزار نوامیس، تجاوز و موارد دیگر به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند و هرچه به ایام قدر و شهادت علی(ع) نزدیک‌تر می‌شویم، شاهد کاهش بیشتر این تخلفات هستیم.

وی افزود: در رمضان امسال و با گذشت هفته نخست این ماه، نسبت به سال گذشته شاهد کاهش 3 درصدی جرایم هستیم. نیروهای انتظامی تا قبل از اذان مغرب در سرتاسر استان حضور دارند تا با طرح‌های خود امنیت خانواده‌ها را تأمین کنند.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: این نیروها در صورت برخورد به روزه‌خواران، تذکرات لازم را به آنها داده و برنامه‌های تبلیغی و ارشادی را در این زمینه اجرایی می‌کند و در صورت تکرار این عمل، معرفی به مقامات قضایی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به قانون جلوگیری از روزه‌خواری در اماکن عمومی و برنامه‌های انجام شده برای پیشگیری از این تخلفات بیان کرد: هر ساله قبل از ماه رمضان برنامه‌هایی برای کمک به کاهش تخلفات انجام می‌دهیم و با توجه به توریستی بودن شهر اصفهان ما برای صنوف اغذیه قوانینی را وضع کرده‌ایم که فقط از اذان مغرب تا اذان صبح مجاز به ارائه خدمات به مردم باشند.

سرهنگ کریمی افزود: در این ماه تنها صنف حلیم و بادمجان اجازه دارد تا از حدود ساعت 2 به مردم خدمات ارائه دهد و این مسئله به جدیت پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: برای بهبود وضعیت گردشگران خارجی در این ماه با همراهان آن‌ها صحبت شده که در هتل‌های ساکن در مکان‌هایی دور از جمع مردم به خوراک بپردازند تا مشکلی برای آن‌ها به وجود نیاید.

تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.