سرویس: اجتماعی 10:01 - سه شنبه 25 خرداد 1395

معاون شهردار اصفهان

اجرای اقدامات عملی برای توسعه فرهنگ دوچرخه‌سواری در اصفهان/ دوچرخه‌های شهروندان رایگان تعمیر می‌شود

معاون شهردار اصفهان گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با هدف ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری، از اواسط خرداد بهینه‌سازی ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری در دستور کار قرار گرفته و دوچرخه‌های شهروندان اصفهانی رایگان تعمیر می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، علیرضا صلواتی با اشاره به برنامه‌های ویژه این معاونت در راستای کاهش ترافیک و توسعه فرهنگ دوچرخه‌سواری در اصفهان اظهار داشت: از اواسط خرداد امسال برای بهینه‌سازی ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری و توسعه این فرهنگ در ایستگاه‌ها خدمات سرویس‌دهی، فنی و تعمیراتی به صورت رایگان برای شهروندان صورت می‌گیرد.

وی افزود: یکی از عواملی که سبب شده مردم از دوچرخه برای تردد در سطح شهر استفاده نکنند، این بوده که در سطح شهر تعمیرگاه‌های دوچرخه کم شده و بسیاری از این واحدها تعطیل شده‌اند؛ به همین دلیل نبود سرویس‌دهی این وسیله نقلیه در بین مردم کمرنگ شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان بیان کرد: قرار است شهروندان برای استفاده از دوچرخه با استفاده از کارت هوشمند در هر ایستگاه استفاده کنند و در واقع این ایستگاه‌ها مکانیزه می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 50 ایستگاه دوچرخه‌سواری در اصفهان خدمات‌رسانی می‌کند که این تعداد تا پایان سال جاری 2 برابر شده و 100 ایستگاه می‌شود.

صلواتی تصریح کرد: براساس مذاکراتی که در راستای برنامه‌ریزی فرهنگ دوچرخه‌سواری صورت گرفته و با مذاکراتی که با شرکت‌های داخلی و خارجی و آلمانی‌ها انجام شده اقداماتی در راه است تا گردشگران با استفاده از کارت‌های بین‌المللی به راحتی بتوانند از این وسیله نقلیه استفاده کنند.

تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.