سرویس: غیر تولیدی 07:46 - دوشنبه 24 خرداد 1395

تقویت عجیب و غریب قرمز وآبی

شانس قهرمانی فوتبال اصفهان باز هم کمتر شد!

در شرایطی که دو تیم پرسپولیس و استقلال به شدت مشغول یارگیری و پرکردن سهمیه خودشان هستند بقیه تیمهای لیگ برتری روزهای آرامی را پشت سر می گذارند و فقط سپاهان است که نسبت به بقیه رقبا تا حدودی موفق تر عمل کرده است

به گزارش اصفهان شرق، به نقل از صاحب نیوز، بر اساس برنامه اعلام شده از جانب سازمان لیگ فصل نقل و انتقالات لیگ برتر دوره شانزدهم از روز سه شنبه ۲۵ خردادماه به صورت رسمی آغاز می شود و باید انتظار داشت تا قراردادهای داخلی به صورت رسمی در هیات فوتبال شهرستانها  به ثبت برسد. اما نگاهی اجمالی به روند نقل و انتقالات در این دو هفته گذشته به خوبی نشان می دهد که تیمهای پرسپولیس و استقلال با سرعتی عجیب و غریب از بقیه مدعیان سبقت گرفته اند و این روزها تمامی بازیکنان باکیفیت فوتبال ایران که البته بیشتر آنها در سال گذشته عضو تیم نفت تهران بودند یا مد نظر باشگاه پرسپولیس قرار گرفته اند و یا استقلال به دنبال جذب آنهاست. قرمزها تا به امروز علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، وحید امیری و ساسان انصاری را جذب کرده اند و در مقابل استقلال هم بعد از حضور علیرضا منصوریان موفق شده با بختیار رحمانی،وریا غفوری ،فرشید باقری و علی قربانی به توافق برسد.

البته اینها فقط سهمیه های لیگ برتری جذب شده توسط این دو تیم است وچند بازیکن لیگ یکی هم قرارداد خودشان را با پرسپولیس و استقلال امضا کرده اند. این اتفاق باعث شده تا قیمت بازیکنان در فصل نقل و انتقالات به شدت بالا برود و برای مثال در داستان جذب وحید امیری توسط پرسپولیسی ها حتی مبلغی در حدود ۲ میلیارد تومان هم برای این پرونده مطرح شود و در نهایت امیری را در لیگ بعدی با پیراهن قرمز خواهیم دید. در این شرایط بازیکنان دیگری مثل کاوه رضایی و مهرداد محمدی هم سوژه اصلی حضور در این دو تیم هستند و هیچ بعید نیست که پرسپولیس و استقلال باز هم در این زمینه پولهایی میلیاردی برای خرید ستاره های باقیمانده در نقل و انتقالات پرداخت کنند که ترکیب آنها را کهکشانی تر از قبل هم خواهد کرد.

از طرف دیگر حضور برانکو ایوانکوویچ و علیرضا منصوریان بر روی نیمکت هر دو تیم هم مزید بر علت شده تا شرایط به شدت برای این دو تیم ایده ال شود و بازگشت قرمز و ابی به کورس مدعیان همیشگی فوتبال ایران لیگ برتر را هم جذاب خواهد کرد.

اما در شرایطی که دو تیم پرسپولیس و استقلال به شدت مشغول یارگیری و پرکردن سهمیه خودشان هستند بقیه تیمهای لیگ برتری روزهای آرامی را پشت سر می گذارند و فقط سپاهان است که نسبت به بقیه رقبا تا حدودی موفق تر عمل کرده ولی مسئله مهم این است که عبدالله ویسی تا به امروز موفق شده بازیکنانی مثل لی اولیویرا، طالب ریکانی، جلال الدین علی محمدی، موسی کولیبالی، عماد میرجوان و محمود قائد رحمتی را به اصفهان بیاورد و البته به دنبال بازگرداندن شجاع خلیل زاده و علی حمودی هم هست.از طرف دیگر ذوب آهن تا به امروز هنوز هیچ خریدی انجام نداده و به نظر می رسد که یحیی گل محمدی قصد دارد با همان بازیکنان سال گذشته وارد لیگ شانردهم شود.

البته در فوتبال چیزی قابل پیش بینی نیست ولی یک مقایسه کلی بین خریدهای انجام شده در دو باشگاه پرطرفدار فوتبال ایران با تیمهای سپاهان و ذوب آهن این مسئله را یادآوری می کند که اصفهانی ها حداقل بر روی کاغذ شانسی برای قهرمانی در فوتبال ایران نخواهند داشت.تجمع بازیکنان مطرح والبته با کیفیت در دو تیم پرسپولیس و استقلال باعث شده تا این دو تیم بر خلاف سال گذشته دستی بسیار پر در درون زمین و بر روی نیمکت داشته باشند و طبیعی است که در لیگ شانزدهم مدعیان اصلی قهرمانی خواهند بود. البته شرایط سپاهان و ذوب آهن در این زمینه آنچنان هم بد نیست ولی به هر صورت با چوب نمی توان به جنگ تانک رفت و اصفهانی ها اگر می خواهند که به مانند چند سال اخیر شانسی برای قهرمانی در فوتبال ایران داشته باشند باید هر چه زودتر دست به کار شوند و با سرعتی بیشتر خودشان را برای فصل بعد فوتبال ایران تقویت کنند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.