سرویس: اخبار شهرستان 17:24 - جمعه 21 خرداد 1395

امام جمعه ورزنه:

قرآن نسخه شفابخش و رحمت برای مومنین است

حجت الاسلام شا محمدی: قرآن نسخه شفابخش ورحمت است برای مومنین و علاوه بر تسکین دردها درمان شفا هم می بخشد این کتاب عظیم بر هر دردی درمان وشفا بخش و هدایتگر جامعه اسلامی است اگر به دستورات آن عمل شود.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام اسماعیل شامحمدی  ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرورزنه که در مسجد جامع برگزار شد ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبار ک رمضان اظهار داشت: ماه رمضان ماه میهامانی خداوند متعال می باشد البته سختی هایی دراین ماه قرار داده شده است که خداوند مومنان را دراین ماه دعوت کرده تا خواب ، نفس کشیدن آنها را عبادت  وحتی خواندن یک آیه از قرآن را دراین ماه ثواب چندین آیه وحتی ختم قرآن قرار دهد که این از الطاف الهی می باشد.

خطیب جمعه شهر ورزنه با اشاره به ماه رمضان وبهار قرآن  بیان داشت : در این ماه بهترین سخن ، سخن از قرآن است که بر قلب نازنین پیامبر گرامی اسلام (ص) ناز ل گردیده است واز عظمت قرآن همین که هرکس با قرآن همنشین ومجالست کند از کنار آن بلند نمی شود مگر آنکه خداوند متعال چیزی از او کم کند وچیزی به او بیفزاید و آن چیزی که کم می شود گمراهی وجهالت وخود پرستی ودنباله روی از هوای نفس است وآنچه به او می افزاید هدایت وروشنگری می باشد .

حجت الاسلام شا محمدی با اشاره به اهمیت قرآن در جامعه افزود : قرآن نسخه شفا بخش ورحمت است برای مومنین و علاوه بر تسکین درد ها درمان وشفا هم می بخشد واین کتاب عظیم بر هر دردی  درمان وشفا بخش و هدایتگر جامعه اسلامی است اگر به دستورات آن عمل شود .

وی در ادامه بیان داشت: در کشور ما هر یک ساعت 19 طلاق صورت می گیرد وبه روایت اهلبیت (ع) تنها حلالی که مغضوب خداوند می باشد همین طلاق است که متاسفانه در جامعه ما رواج داردوآن بخاطر توجه نکردن به دستورات قران که تاکید بر اخلاق نیک می کند  وجامعه اسلامی ما با رعایت نکردن اخلاق اسلامی مد نظر قرآن واهلبیت عصمت وطهارت دچار چنین مشکلاتی  شده است.

امام جمعه ورزنه با اشاره به  قرائت قرآن که لازم ومقدمه آن است اظهار داشت: ماه ، ماه قرآن است و آن به منزله این نیست که فقط قران رابخوانیم و از آن بگذریم وبه دستورات آن عمل نکنیم که عمل نکردن به قرآن باعث لعن ونفرین قرآن می شود ،قرائت قرآن مقدمه لازم است ولی هدف نهایی عمل کردن به دستورات قران وپیاده نمودن آن در جامعه اسلامی می باشدکه نگه داشتن حرمت پدر ومادر خصوصا آنهایی که به سن کهولت رسیده اند وبه نیکی وخوبی با آنها رفتار نمودن از دیگر دستورات قران کریم می باشد.

حجت الاسلام شا محمدی در خطبه دوم ضمن دعوت به تقوی الهی وترک گناه بیان داشت:  ماه رمضان فرصت بسیار خوبی است که خودرا برای ماه های دیگر عادت بدهیم که گناه نکنیم واز آن دوری نماییم چرا که در ماه مبارک رمضان ترک گناه برای ما آسان تر می باشد .

خطیب جمعه شهر ورزنه با تسلیت ایا م وفات حضرت خدیجه (س) گفت: حضرت خدیجه (س) از اولین کسانی بود که به پیامبر ایمان آورد ودین اسلام را برگزیدواین بانوی با عظمت با توجه به تبلیغات بسیار زیاد دشمنان پیامبر، در کنار او ایستاد ویارو غمخوار اوبود وحتی دارایی خود را صرف تبلیغ اسلام نمود .

حجت الاسلام شا محمدی با اشاره به اقدام سازمان ملل در حذف نام عربستان صعودی از لیست سیاه افزود: حذف نام عربستان از لیست سیاه توسط سازمان ملل متحد جنایت بسیار بزرگی است چرا که این کشور متجاوزگر ماه ها ست که بر سر مردم بی دفاع یمن بمب می ریزد وکودکان و زنان ومردان بی دفاع را به خاک وخون می کشد .

امام جمعه ورزنه به گزارش سالانه وزرات خارجه آمریکا اشاره و اظهار داشت : دراین گزارش ایران اسلامی را بعنوان حامی تروریسم معرفی کرده درصورتی که خود آمریکا با تمام توان از تروریسم دفاع می کند واز آنها حمایت مالی می نماید وبه فرموده مفام معظم رهبری بد عهدی آمریکا برای همه آشکار می باشد وارتباط با آمریکا به معنای دوستی گرگ ومیش است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره پاسخ به تهدید های آمریکا بیان داشت:  مقام معظم رهبری فرمودند : تهدیدهای آمریکا همچون سابق ادامه دارد ولی متاسفانه کسی جواب این تهدید ها  ویاوه گویی ها را نمی دهد که هم از دولت ودستگاه دیپلماسی وهم از مجلس میخواهیم در عمل جواب دندان شکن به تهدید های آمریکا بدهند.

حجت الاسلام شامحمدی به 23 خردادتشکیل ستاد فرهنگی اشاره وافزود: حضرت امام (ره) می فرماید آنچه مارا می ترساند وابستگی فرهنگی است که باید به فرهنگ توجه ویژه ای نمود ونگذاریم فرهنگ غرب وتجملات آن بر جوان ها وخانواده هایمان اثر بگذارد باید به جوان ها هم ارزش قائل شویم وهم میدان بدهیم که امروز دشمن تمام توجه خود را به جوانان ونوجوانان ما معطوف نموده است .

وی به 27 خرداد سالروز جهاد کشاورزی  اشاره کرد وبیان داشت:  مقام معظم رهبری اولویت ها رادر توسعه کشاورزی بیان داشتند ونباید از این صنعت بسیار ارزشمند غافل شویم که هم مایه ایجاد شغل خواهد شد وهم تولید ، کشاورزی  واهمیت دادن به صنعت کشاورزی از الزامات دولت است که باید بیشتر به آن توجه کند.

حجت الاسلام شا محمدی در پایان ضمن خوش آمد به روحانیونی که جهت تبلیغ درماه مبارک رمضان درمنطقه حضور یافته اند اظهار داشت: هم هیات امناء مساجد وهم روحانیون گرامی با توجه به اهمیت برنامه های فرهنگی ومیدان دادن به جوان در مساجد تلاش خود رادر حراست از این آینده سازان وتربیت اسلامی آنها گسترش دهند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.