سرویس: اجتماعی 15:05 - جمعه 21 خرداد 1395

تأخیر چندباره سازمان استاندارد در اعلام نتیجه آزمون کیفی بنزین/ دلیل تعویق‌های مکرر چیست؟

اعلام نتایج آزمون کیفیت بنزین از سوی سازمان استاندارد چندمین بار به تعویق افتاد.

به گزارش اصفهان شرق، در حالی که رئیس سازمان استاندارد از اعلام نتایج جدید آزمون کیفی بنزین تا آخر اردیبهشت ماه خبر داده بود، با گذشت بیش از 20 روز از ماه خرداد هنوز این نتایج اعلام نشده است.

این در حالی است که رئیس سازمان استاندارد اسفند 94 گفته بود که نتیجه آزمون کیفی بنزین فروردین 95 اعلام خواهد شد ولی در فروردین ماه نیز این اتفاق نیفتاد و دوباره وعده اعلام نتایج در اردیبهشت ماه داده شد.

این اولین بار نیست که سازمان استاندارد در اعلام نتایج آزمون بنزین تعلل می‌کند و این در حالی است که طبق مصوبه شورای عالی استاندارد، سازمان ملی استاندارد به عنوان مرجع اصلی آزمون بنزین معرفی شده است.

این اتفاق زمانی افتاد که پس از پافشاری سازمان استاندارد بر لزوم آزمون کیفیت بنزین، بالاخره در اسفند 93 در شورای عالی استاندارد قرار شد در این مورد تصمیم‌گیری و مشخص شود که این کار باید توسط وزارت نفت یا سازمان ملی استاندارد صورت گیرد.

در آن زمان استاندارد مدعی بود که آزمایشگاه‌های خود را برای این آزمون تجهیز کرده و به محض صدور مصوبه شورای عالی استاندارد، این کار را آغاز خواهد کرد.

در نهایت شورای عالی استاندارد، سازمان ملی استاندارد را به عنوان مرجع اصلی آزمون بنزین معرفی کرد.

این در حالی است که سازمان استاندارد در اعلام نتیجه آزمون کیفی بنزین با تأخیر چند باره رو به رو است و هر بار برای اعلام آن، زمان وعده داده شده قبلی را به وقت دیگری موکول می‌کند.

آخرین بار نیز نیره پیروزبخت، رئیس سازمان استاندارد در گفت و گو با فارس از اعلام نتیجه آزمون کیفی بنزین در اواخر اردیبهشت ماه خبر داده و گفته بود: کار نمونه گیری بنزین در 8 کلان شهر اصلی صورت گرفته و بخش زیادی از این نمونه‌ها در آزمایشگاه بندرعباس سازمان استاندارد در حال بررسی است و تا پایان اردیبهشت ماه نتایج نهایی اعلام خواهد شد.

با سر رسید زمان این وعده رئیس سازمان استاندارد، خبرنگار فارس نتیجه آزمون جدید کیفیت بنزین را از مسئولان سازمان استاندارد جویا شد که باز هم با تعویق زمان اعلام نتایج رو به رو شد و مسئولان این سازمان وعده جدیدی مبنی بر اعلام نتایج آزمون بنزین در هفته آینده یعنی روزهای پایانی خردادماه دادند.

تعلل در آزمون کیفیت بنزین توسط سازمان استاندارد در شرایطی ادامه دارد که پیروزبخت رئیس سازمان استاندارد دی 93 در نامه‌ای به معاون اجرایی رئیس جمهور از وی خواسته بود تا مهلت دو ساله برای آزمون بنزین به سازمان استاندارد داده شود.

به این ترتیب در حالی که قرار بود از آبان سال 93، ارزیابی کیفیت بنزین توسط سازمان استاندارد انجام شود، رئیس این سازمان در نامه‌ای به معاون اجرایی رئیس جمهور، خواستار مهلتی دو ساله و اختصاص هزینه‌ای 25 میلیارد تومانی برای انجام این کار شده بود.

به هر حال مشخص نیست تأخیر در اعلام نتیجه آزمون کیفی بنزین به چه دلیلی اتفاق می‌افتد، چه کسی پاسخگوی این تعویق‌ها است و چه سود یا زیانی در پی بی توجهی به آزمون کیفی بنزین‌ برای برخی افراد حاصل خواهد شد؟

این در حالی است که  ادعای توزیع بنزین یورو 4 در شهرها با تردید‌های جدی مواجه است و در فصل سرما نفس کلان شهرها از شدت آلودگی هوا به شماره می‌افتد، در چنین شرایطی اعلام نظر مرجع قانونی مسئله نیز دچار وعده‌های امروز و فردا شده است.

فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.