سرویس: اقتصادی 14:05 - جمعه 21 خرداد 1395

رئیس انجمن حمایت از کشاورزان اصفهان:

آب زاینده‌رود تابستان امسال رهاسازی نمی‌شود/ کشت متوسط کشاورزان همانند سال گذشته

رئیس انجمن حمایت از کشاورزان اصفهان گفت: با توجه به کمبود آب پشت سد زایند‌رود و صحبت های وزارت نیرو که آب حتی برای کشت پاییزی نیز در اختیر نیست، احتمال باز شدن آب در تابستان صفر است.

به گزارش اصفهان شرق، حسین محمدرضایی با اشاره به بسته شدن آب زاینده‌رود و میزان آبی که در اختیار کشاورزان اصفهان در ماه‌های اخیر گذاشته شده، اظهار داشت: با توجه به نسبت آب در اختیار کشاورزان اصفهان، امسال محصول خوبی را برداشت می‌کنند هرچند که نتوانستند باز هم 100 درصد کشت زمین‌های خود را داشته باشند.

وی افزود: محصولات بعضی از زمین‌ها با توجه به زود بسته شدن آب، دچار صدماتی شد ولی با در نظر گرفتن آب پشت سد می‌توان از این صدمات تا حدی چشم‌ پوشی کرد.

رئیس انجمن حمایت از کشاورزان اصفهان با اشاره به کمبود شدید آب پشت سد ادامه داد: آب در تابستان به هیچ وجه باز نخواهد شد و ما هنوز در بازگشایی آب برای کشت پاییزی هم در حال گفتوگو هستیم. به نظر ما آب حتی اگر به اندازه اندکی هم باشد، باید برای کشاورزان باز شود چون تنها منبع درآمد کشاورزان، کشاورزی است و زمانی که آب نباشد کشاورزان در امرار معاش به مشکل بر می‌خورند.

وی با اشاره به بحران آبی چند سال اخیر در فلات مرکزی ایران تصریح کرد: قرار بر این بوده که تونل سوم کوهرنگ که 20 درصد آن تکمیل شده طی چند سال گذشته به بهره‌برداری برسد که متاسفانه هنوز عملی نشده و دلیل آن کمبود بودجه برای پایان طرح است.

محمدرضایی افزود: یک سال با پمپاژ آب به حجم 2 مترمکعب بر ثانیه که آن هم برای بتون‌ریزی داخل تونل بسته شد، آبرسانی را تا حدودی بهبود بخشیدند اما تا زمانی که تونل سوم کوهرنگ به بهره‌برداری نرسد، با مشکل کمبود آب مواجه خواهیم بود.

تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.