سرویس: اقتصادی 11:11 - جمعه 21 خرداد 1395

توزیع سبد کالای رمضان برای کارگران حداقل‌بگیر

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور پیش‌بینی سبد کالای رمضان برای حداقل بگیران و کارگران شاغل در صنوف و خدمات را خواستار شد.

به گزارش اصفهان شرق، هادی ابوی اظهار کرد: پیش بینی سبد کالا در جایی از قانون کار نوشته نشده و الزامی نیست اما به لحاظ انگیزشی و برای دلگرمی نیروی کار همه ساله کارفرمایان سبد کالایی برای کارگران در نظر می‌گیرند که از بعد معنوی ثواب و بهره این کار را نصیب خود می‌کنند.

 وی ادامه داد: تا چند سال قبل سبد کالا تحت عنوان ارزاق میان کارگران توزیع می شد اما در دو سال اخیر به دلیل مشکلات تحریم و رکود بنگاه‌ها و گرفتاری کارفرمایان توزیع آن کمرنگ شده است با این حال برخی کارفرمایان در چنین مناسبتهایی برای نیروهای کار خود سبد کالا در نظر می گیرند.

ابوی با اشاره به حقوق و دستمزد اندک و ناکافی کارگران افزود: توقع و انتظاری که از وزارت کار می‌رود این است که به عنوان متولی امور کارگری، خانوارهای ضعیف و آسیب‌پذیر کارگری را هم مانند افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی مستحق دریافت سبد کالای رمضان بداند و دولت را مجاب به انجام این کار کند.

وی گفت: بیشتر کارگران در شرایط سخت و نامتعادل دستمزدها با وضع دشوار معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند و وزارت کار می‌تواند آن دسته از کارگران حداقل بگیر و کسانی که در حوزه خدمات یا صنوف مشغول کارند تحت پوشش قرار بدهد.

به گفته این مقام مسئول کارگری هم اکنون بسیاری از دستگاه‌ها و مجموعه‌ها تحت عنوان رفاهیات از مزایای کارتهای خرید 500 هزار تا 700 هزار تومانی برخوردارند اما کارگران به دلیل نگاه تعبیض آمیز از چنین مزایایی محرومند در حالی که کارگر و کارمند هر دو برای کشور تلاش می کنند.

منبع: ایسنا
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.